שלמה מן | יום ג' חשוון ה׳תשפ״א 21.10.2020

הורים איימו על מוסדות החינוך בקראון הייטס • הרב ברוין תוקף

קבוצת הורים בשכונת קראון הייטס, המתנגדת לחתום על טופס שיאפשר להנהלות מוסדות השכונה לבצע בדיקת קורונה בתלמידים באופן קבוע, שיגרו מכתבי איומים באמצעות עו"ד • חבר הבד"צ הרב ברוין תקף בחריפות: "מי ששלח מכתב הוא מחטיא את הרבים. יש דרך לדבר ולדון. מי שההחלטה לא מתאימה לו, שיוציא הילד מהמוסד"
הורים איימו על מוסדות החינוך בקראון הייטס • הרב ברוין תוקף
הרב ברוין. ברקע: מוסד 'אהלי תורה' בקראון הייטס. צילום אילוסטרציה: אלי קהאן, COL

הרב יוסף ישעיה ברוין, מרבני שכונת קראון הייטס, מתייחס לסאגה הבוערת בשכונה, באשר לקיום בדיקות קורונה תכופות בקרב תלמידי מוסדות החינוך.

כזכור וכפי שדווח ב-COL, הנהלות מוסדות החינוך בשכונת קראון הייטס ביקשו לפני כשבועיים מהורי כל התלמידים לחתום על טופס ייעודי שבו מאשרים להם, כצד שלישי, לבצע בדיקות קורונה באופן קבוע בתלמידים. המהלך עורר ביקורת בקרב חלק קטן מההורים. המתנגדים אף שיגרו מכתבי איומים מעורכי דין להנהלות המוסדות.

בתגובה למתנגדים, בהודעה קולית ששיגר אמר, גיבה הרב ברוין את החלטת הנהלות בתי הספר. "כולנו עוברים כעת תקופה קשה", אמר הרב ברוין. "בתי הספר שלנו בשכונה ברוך השם פתוחים, אולם עומדים בפני סכנת סגירה - אם חס ושלום התחלואה תעלה. אף אחד מאיתנו לא רוצה שנגיע למצב הזה.

"כאשר מדובר בלימוד תורה, אנ ונדרשים לבצע גם פעולות שקשות בעבורנו, עד מסירות נפש. הדבר הנכון הוא שההורים כולם יתמכו ככל האפשר במוסדות החינוך. העובדה שיש תושבים שמערערים על המוסדות - מזעזעת מאוד. לצערנו הגענו למצב עוד יותר מזעזע, שאף מאיימים במסירה לשלטונות ומטרידים את ההנהלות".

הרב ברוין פירט: "יש אנשים כאן ששלחו מכתבים למוסדות, מעורכי דין, ואף אף מבקשים מעוד הורים להצטרף אליהם. כל אחד מהם "מחטיא את הרבים". זה לגמרי אסור ומי שעושה זאת יוצא נגד התורה.

"על פי פסק התורה, למוסדות יש את מלוא הזכות לדרוש בקשה שכזו, ולהורים יש זכות בכך שנענים לה ודואגים לכך שלא יסגרו. אם המתנגדים מרגישים שבקשת הבדיקה מהתלמידים כה כבידה עליהם, הם מוזמנים להוציא את ילדם מהמוסד.

"הדרך של האיומים, זו לא הדרך. אם הורים רוצים לדבר עם ההנהלות, זה לגיטימי. אבל השיחה, באופן שבו היא מתנהלת כעת, חייבת להיפסק. אין לי כל ספק שלא זה מה שהרבי רצה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
לה"ק השבועי
ג' חשוון ה׳תשפ״א
כדאי לעיין האדרת קודש שנדפסה בליקוט הלה''ק השבועי פרשת בראשית
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.