שניאור דייטש | יום ל' תשרי ה׳תשפ״א 18.10.2020

יונתן רזאל ואוהד מושקוביץ סחפו בהופעה ממגדל דוד

הפכו את האתגר להזדמנות: הופעת ענק של יונתן רזאל, אוהד מושקוביץ וזמרים נוספים ששודרה ב'לייב' באירוע המסורתי "שרים בידידות" השנתי לילדים עם צרכים מיוחדים, סחפה רבבות • רגע מיוחד ומרגש: אור חיים אושר, עיוור מלידה ובוגר בית הספר "קרן אור", הוזמן לדואט מיוחד יחד עם הזמר יונתן רזאל
יונתן רזאל ואוהד מושקוביץ סחפו בהופעה ממגדל דוד
צילום: חיים טויטו

הסגר השני תפס את מעגל הידידות ירושלים בעיצומם של ההכנות הקדחתניות לאירוע "שרים בידידות" השנתי לילדים עם צרכים מיוחדים.

מגיפת הקורונה השפיעה על כולם, אבל ההשלכות על ילדים עם צרכים מיוחדים היא דרמטית בתקופה הזאת.

בכל שנה מפיק מעגל הידידות ירושלים, סניף של מעגלי הידידות העולמי, את הערב שרים בידידות. גדולי הזמר החסידי משתתפים במפגן של שמחה, הצדעה וההעצמה לילדים המיוחדים בעיר.

"היה לנו ברור שאי אפשר לוותר על הערב הזה וחייבים להפוך אתגר להזדמנות", סיפרו המארגנים, "השאלה הייתה איך".

בדקה האחרונה הוענק אישור מיוחד לערוך הופעה שתשודר בלייב, ונבחר לוקיישן באוויר הפתוח, האייקוני ומרהיב על החומות המרהיבות של מגדל דוד בעיר העתיקה.

השידור בלייב הפיל את המחיצות הפיזיות ואפשר לאלפי משפחות מסביב לעולם להתחבר להופעה. מכל העולם נשלחו קליפים בהם נצפו הילדים שרים ורוקדים מול המסכים בבתיהם ובמוסדות.

אל הבמה עלו בזה אחר זה האמנים יונתן רזאל, אוהד מושקוביץ, והזמרים הצעירים חיים ציפל, איתי תורג'מן ויוסי הרשטיק. האמנים נתנו את הנשמה והלב להרים את הקהל במגדל דוד ולשמח את אלפי הצופים הווירטואליים בבית.

"בחלומות שלי", מסכם בהתרגשות המנחה משה גרונברג, "לא חשבתי שדווקא השנה בזמן הסגר נגיע לכזה מספר מדהים של קרוב לעשר אלף צופים. זה היה באמת מרגש".

אוהד מושקוביץ ביצע את השיר החדש שלו "תינוקות של בית רבן" והקדיש אותו לילדים מסביב העולם המצנחים יום יום את האתגרים. ״ראו שאוהד נותן את כל מה שיש לו ויותר מזה. הוא איחד את הלבבות שלנו בשיר אחרי שיר״, הגיבה משפחת קלמן שהשתתפה בערב.

 אל הבמה עלתה הילדה תותי ששון בת ה16 עם תסמונת דאון וריגשה את אלפי הצופים כאשר בירכה את כולם וביקשה מכולם בבית לענות אחריה אמן.

רגע השיא של הערב היה באלתור ספונטני כאשר אור חיים אושר, עיוור מלידה ובוגר בית הספר "קרן אור", הוזמן לדואט מיוחד יחד עם הזמר יונתן רזאל.

כאשר נודע לרזאל שאור חיים הוא כהן, הזמין אותו לברך את קהל הצופים. אור חיים הנרגש פנה אל הזמר בהפתעה וביקש ממנו שיקח אותו יחד לבילוי כשהסגר ייגמר. רזאל לא התבלבל והגיב מיד שהוא ישמח להוציא אותו לקפה עם סוכר וקצפת.

לאחר שסגרו על הפרטים, הם ביצעו יחד דואט שגרם לנוכחים ברחבה ובכל העולם לדמוע בהתרגשות.

הביצועים המרגשים של חיים ציפל ואיתי תורג'מן שטפו את הרחבה של מגדל דוד בהתרוממות רוח ושמחה בטהרתה.

את הערב חתם יוסי הרשטיק בהקדשה מיוחדת לכל חולי הקורונה ובכלל בשיר "שלח רפואה שלימה". ההרגשה הייתה שמהשמחה והתפילה של האירוע תבוא רפואה לעולם.

השליחה בטלביה-ממילא חני קנטרמן המנהלת את מעגל הידידות בירושלים משנת 2008,מסכמת בהתרגשות, " מעבר להופעה המדהימה של הערב, הופיע גם קול נוסף וברור..האינטרקציה החמה של האמנים עם הילדים המיוחדים ,שלחה מסר של תקווה לאינספור ילדים אחרים שנוער עם צרכים מיוחדים הם שווים בין שווים - חלק אינטגרלי מהחברה שמגיע להם יחס של כבוד, חום והכלה. כשמאפשרים להם הזדמנויות כאלה, הם מגיבים לנו באהבה אינסופית וביכולות מפתיעים".

את הערב הפיקה חברת צבעים הפקות.

צפו בוידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.