צבי סופר | יום ה' תשרי ה׳תשפ״א 23.09.2020

הרב ביסטריצקי לקהילתו: "לגלות אחריות ולערוך כפרות בכסף"

בעקבות מצב התחלואה בקהילת חב"ד בצפת קורא רב הקהילה הרב מרדכי ביסטריצקי, "לגלות אחריות אישית ולעשות השנה כפרות על כסף", וכדוגמא אישית מצהיר הרב, שכך יעשה בעצמו
הרב ביסטריצקי לקהילתו:

ברקע הפולמוס בנושא עריכת הכפרות השנה, שיש שטענו כי בשל המצב עדיף למנות שליח לעריכת כפרות על תרנגול ולא לערוך כפרות על כסף, לצד רבנים שקבעו כי האפשרות השנייה לאחר עריכת כפרות על תרנגול היא על כסף, כמו שמופיע בסידור שערך הרבי, וכנהוג בקהילות אנ"ש מקדמת דנא, יוצא המד"א של קהילת חב"ד בצפת הרב מרדכי ביסטריצקי עם קריאה לאנשי קהילתו בשל המצב להעדיף מראש עריכת כפרות על כסף:

"אף שישנה עדיפות לערוך כפרות עם תרנגול, השנה עקב מצב התחלואה בקהילה, שישנם עשרות אנשים מאומתים, חלקם במצב רפואי לא טוב, ובנוסף עוד עשרות אנשים נשים וטף שנמצאים בבידוד.

"והיות וסיכון המשך שרשרת ההדבקה הינו ממשי. לפיכך, אני קורא ומבקש מהציבור לגלות אחריות אישית ולעשות השנה כפרות על כסף, וכך אני אעשה בעצמי", מוסיף הרב.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אין שום קשר
ה' תשרי ה׳תשפ״א
איך הם מביאים את המכתב כהוכחה לזה שהוא שולל את הפתרון הנכון של שליח כפרות בעוד שהוא רק בא לשלול ביאה פיזית למקום הכפרות? בכלל, חשבתי שאחרי המכתב המנומקת והבדור של הרב יורקוביץ' והרב אבישיד והציטוט מהמלך במסיבו" יו"כ תש"ל הם כבר הבינו שההתעקשות על כך היא נטייה אישית בלבד של בתי חב"ד הרוצים לקיים עצמם על חשבון מנהיגנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.