צבי סופר | יום כ"א אלול ה׳תש״פ 10.09.2020

תעלומת הסרטון המסעיר: עיריית בני ברק אחראית להפקה

הסרטון בו נראה אדם במדי סדרן רכבת ישראל עורך 'סלקציה' ברכבת ולא מרשה לחרדים לעלות, עורר סערה ברשת וחברי כנסת מיהרו לגנות. כעת מתברר: מדובר בהפקה של עיריית בני ברק
תעלומת הסרטון המסעיר: עיריית בני ברק אחראית להפקה
אילוסטרציה: ארכיון COL

התקרית החמורה בתחנת הרכבת בבת ים, בה נראה אדם שמתחזה לפקח ומונע מחרדים לעלות לרכבת, הצליחה לעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות וגם חברי כנסת מיהרו לגנות.

אך כעת נחשף: מי שעומד מאחורי זה היא עיריית בני ברק.

בהודעה מטעם העירייה נמסר כי "לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזוייה בסרטון המחשה. יודגש כי בניגוד לנת"ע, ברכבת ישראל לא מונעים מחרדים לעלות על הרכבות". 

אלא שהצעד עורר מחלוקת גדולה וסערה לא פחותה: "גם אם מפיקים הצגה, דבר כזה אסור שיקרה", טענו רבים. "מראה פקח (גם אם בהצגה) שעורך 'סלקציה' אנטישמית לעיני כל, פוגע ברגשות הציבור".

מאז שעות הבוקר סערה הרשת סביב סרטון שבו נראה אדם לבוש אפוד צהוב מתנהג כפקח של הרכב ומונע מחרדים לעלות אליה כי "חרדים לא עולים".

בעירייה הבהירו כי "למעשה מדובר בשחקנים שהצטלמו כדי להמחיש את חומרת התוכנית של החברה הממשלתית נת"ע לעקוף את בני ברק בתוואי המטרו שמוגש בימים אלה. בני ברק היא העיר שמובילה בשימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין גוש דן (88%) ועם המספר הנמוך ביותר של כלי רכב לנפש באיזור – מכונית אחת ל-10 תושבים. למרות זאת, בחברה הממשלתית נת"ע מתכוונים להגיש בימים הקרובים תוואי של המטרו שיעקוף את העיר החרדית וישאיר אותה היחידה מבין 24 ערי גוש דן – ללא תחנה.

"קו M2 הוא קו 'רוחב' מראש העין במזרח בואכה תל אביב במערב כשבדרך הוא חולף על פני הערים פתח תקווה, גבעת שמואל ורמת גן. בהחלטה שערורייתית, הודיעו בחברה הממשלתית נת"ע שיגישו תוכנית ללא שתי תחנות המטרו שתוכננו בעיר".

"הסרטון צולם ברכבת, אבל נועד רק כדי להמחיש את ההזייה שמתכננת לנו חברת נת"ע. יצויין כי בניגוד לנת"ע, אין כל טענה כלפי רכבת ישראל שמשמשת דוגמה ומופת לשירות לכלל הציבור ויש לה כמובן גם תחנה בבני ברק".

בתגובה רשמית של רכבת ישראל לתקרית הבוקר, נמסר כי "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".

מסתבר כי הפקת הסרטון היתה כה מבויימת, שרבים מיהרו לגנותה בכל פה, כולל שרת התחבורה מירי רגב, שגינתה בחומרה והבטיחה ש"ייערך תחקיר מיידי", והשר ליצמן שמיהר לפנות לשרת התחבורה בנושא. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.