הרב שמעון אייזנבאך | יום כ"ד אב ה׳תש״פ 14.08.2020

ברכותיו של הרבי לפני החתונה, שכלל לא ידעתי שהן קיימות

מה הסביר הגרלוי"צ  זצ"ל על "דור ישרים יבורך", מה אמר ב'דרשת פרידה', ומה קיבלתי לקראת חתונתי  • רבה של שכונת השחמון באילת, הרב שמעון אייזנבאך, עם פרק נוסף של זיכרונות - מיוחד למגזין שישי של אתר COL • והשבוע: ברכות מהרבי לחתונה
ברכותיו של הרבי לפני החתונה, שכלל לא ידעתי שהן קיימות
בעיגול: כותב השורות

לכבוד יום היארצייט של אבי הרבי, הגרלוי"צ שניאורסאהן זצ"ל, שמעתי מפי גיסי, רב דקהילת בית אליעזר, הרב קלמן וינפלד, שהשבוע התקיימה שמחת ווארט אצל נכד חמיו, ראש הישיבה המרכזית, הגה"ח הרב שניאור זלמן הלוי לבקובסקי, ששמע מאביו הגאון החסיד הרב נחום הלוי ז"ל, שכיהן במשך תקופה כמנהל סניף תומכי תמימים ביקטרניסלב, שסיפר שבעת חתונת הרבי והרבנית חיה מושקה בוורשה, נבצר מהורי החתן להשתתף בחתונה ואביו של הרבי התוועד מרחוק עם החסידים בעירו.

התוועדות החתונה היתה מרוממת ביותר ונשמעו בה דברי תורה רבים ומשמחים. בין השאר בירך את החתן והכלה ב"דור ישרים יבורך" וציין ש"דור" הוא ראשי תיבות של שלושת הערים דנייפר, וורשה, ריגא. תוך שהוא מפרט שהנה החתן הוא מדנייפר, הכלה מריגא, והחתונה מתקיימת בוורשה, והרחיב עוד לדבר בזה על פי הקבלה.  

כמו כן סיפר לי מה ששמע מהגה"ח הרב מרדכי גור אריה ז"ל (שנלב"ע בעת האחרונה מניגיף הקורונה), שזכה לשבת על ברכי אביו של הרבי ביקטרניסלב, ששמע מהרב טווערסקי מברוקלין, שבעת ביקורו ביקטרניסלב, לפני שנים רבות, שמע אמרה נפלאה מאחד מהזקנים המקומיים, שהיה עם אביו של הרבי עד לרגעים בהם נשלח לארץ גזרה.

היה זה בעת הפרידה של רבי לוי יצחק מצאן מרעיתו בה נשא להם 'דרשת פרידה' ובה אמר בין השאר, אשר התורה מסתיימת באות "ל" ומתחילה באות "ב", ביחד הרי זה"לב", והנה אם נבחין היטב הרי האות לפני ה"ב" היא "א" והאות לפני ה"ל" היא "כ", וביחד זהו "אך" וזה מורה על מיעוט, והאות שאחרי ה"ב" היא "ג" ואחרי ה"ל" היא "מ" וביחד זה "גם" המורה על ריבוי.  

ללמדך שבעם ישראל ישנם את אלו שמרבים בלימוד התורה וישנם כאלה הממעטים בלימודה וזאת רומזת לנו התורה ש"אחד המרבה [=גם] ואחד הממעיט [=אך] ובלבד שיכוון ליבו [=לב] לשמים".

בשבוע שעבר כתבתי על המכתב האחרון שקיבל הרב זוין ז"ל מהרבי והעירוני שישנו מכתב נוסף מימי החנוכה שכתב הרבי לרב זוין והוא גדוש בברכות נוספות של עוד ינובון בשיבה וגו'.

מעניין שעד היום לא זכינו לספר שיקבץ את כל מכתבי הרב זוין, שיהוו בוודאי מגדלור לרבים ומופת לעיסוק עמוק בתורה, לצד התעסקות נמרצת בזיכוי הרבים.

ביום ראשון אזכה להכניס את בתי חנה לחופתה עב"ג הת' הרב אהרן פרידמן מעיר הקודש צפת והנני סמוך ובטוח שכשם שזכינו אנו לברכותיו של הרבי לפני חתונתנו כן זוכים גם הם בימינו אלה לברכותיו של כ"ק אדמו"ר בבואם לבנות את ביתם בשעה טובה ומוצלחת.

מידי דברי בברכות כ"ק אדמו"ר לחתונה, נזכרתי כיצד זכיתי לקראת נישואיי ואחריהן בברכות רבות מהרבי, יתר על המידה מהמקובל בימים ההם, וכיון שנוהגים לפרסם תשורה עם כת"י קודש של הרבי, על פי מה שנהג הרבי הקודם בחתונת רבינו הקדוש לחלק תשורה לכל הנוכחים, אשתף גם אתכם, קוראיי היקרים, בעשר תשובות ומכתבים שנתקבלו לחתונתי.

חלקם קיבלתי אני וזוגתי וחלקם קיבלו אבי וחמי.

על חלק מהמכתבים נודע לנו רק לאחר שנים רבות כשמו"ח הרב וינפלד סיפר לי והראה לי את המכתבים מהרבי לנישואינו, שלא ידעתי כלל על קיומם.

בשל מגבלות ההתקהלויות מתקשים אנו לקיים את הפסקה השלישית בנוסח ההזמנה "בשמחה וטוב לבב נקרא לידידינו ומכירינו אשר יואילו נא לשמוח אתנו יחדיו ביום שמחת לבבנו", אך את הסיפא שלה ניתן לקיים גם ממרחק מקום: "ולברך את הזוג יחיו, ואותנו כולנו, בברכת מזל־טוב, וחיים מאושרים בגשמיות ורוחניות". אמן.

מצו"ב מקבץ המכתבים והמענות האמורים. לצפייה במכתבים > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.