צבי סופר | יום י"ד אב ה׳תש״פ 04.08.2020

כשהרבי הסביר לפרופסור מרדכי שני חשיבות הביטוי 'בית רפואה'

לתשומת לב מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי: כשהרבי הסביר למנכ"ל משרד הבריאות מדוע חשוב להשתמש בביטוי 'בית רפואה' ולא 'בית חולים' • "עצם השינוי יש בו כדי להביא עידוד"
כשהרבי הסביר לפרופסור מרדכי שני חשיבות הביטוי 'בית רפואה'
מבנה במרכז הרפואי שיבא - תל השומר (צילום: מתוך 'גוגל מפות')

לתשומת לב מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי: כשהרבי הסביר למנכ"ל משרד הבריאות מדוע חשוב להשתמש בביטוי 'בית רפואה' ולא 'בית חולים'.

כפי שפרסמנו כאן ב-COL  ח"כ יעקב אשר וח"כ משה גפני מ'דגל' מקדמים בחוק שם חליפי במקום המילה "נכה": "אדם עם מוגבלות", וזאת כדי להגן על מעמדם וכבודם של אנשים עם מוגבלויות, ולהשתמש בביטויים עם משמעות חיובית, ולא שלילית.

מכתבו של הרבי לפרופסור מרדכי שני, שבין תפקידיו שימש במשך 33 שנים כמנהל המרכז הרפואי שיבא – תל השומר, ופעמיים כמנכ"ל משרד הבריאות:

"...בוודאי זוכרני פגישתנו כשביקר ביחד עם חבריו. ותקוותי שזוכר גם כן הצעתי שבמקום להשתמש בביטוי "בית חולים" - יקראו לו "בית רפואה". ואף שבהשקפה ראשונה החילוק הוא בתיבות ומלים. אבל עצם השינוי יש בו כדי להביא עידוד. ועוד והוא העיקר, שזהו מתאים יותר לאמיתתו של בית זה, שתכליתו ומטרתו להביא רפואה ועד לרפואה שלמה, ולמה ייקרא בשם שאינו הולם יפה את העניין.

"המניעה היחידית שאני רואה בהאמור הוא רק עניו הרגילות, אבל אם לכל אדם נתונה היכולת והכוח לשנות עניני העולם בכיוון הטוב, ועד לחידוש, על אחת כמה וכמה בקשר לעם היהודי, אשר עצם מציאותו הוא שינוי מסדרי עולם, ותפקידו להיות "אור לגויים".

"ומכיון שזהו תואר שניתן בתורתנו, תורת אמת, מדויק הוא בכל הפרטים, כולל גם כן שעניין האור הוא שלכאורה אינו מחדש דבר, אבל ביחד עם זה העיקר הוא שמראה ומגלה הדבר כמו שהוא לאמיתתו, אשר ברוב הפעמים עקרי הוא בכדי להבדיל בין הטוב והרע ובין הקדושה והטומאה, והבריאות והחולי, להבדיל מהאומרים לרע טוב ולחולי בריאות."

מקור: אגרות קודש חלק ל"ב ע' ק״ל - קל״א

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.