צבי סופר | יום י' אב ה׳תש״פ 31.07.2020

השליח גילה שב'פייסבוק' חסמו אותו; מחאה שוגרה לצוקרברג

השליח במנהטן, הרב אוריאל ויגלר, היה המום לגלות כי דף הבית שלו בפייסבוק בו הוא מעביר בקביעות שיעורי תורה לעוקבים רבים, נסגר • השיעור ש'הרגיז' את פייסבוק היה תחת הכותרת "החיסון האולטימטיבי לקורונה" • הטענה הרשמית: "יש בדף הפרה של התקנים הקהילתיים"
השליח גילה שב'פייסבוק' חסמו אותו; מחאה שוגרה לצוקרברג

 

השליח במנהטן, הרב אוריאל ויגלר, היה המום לגלות כי דף הבית שלו בפייסבוק בו הוא מעביר בקביעות שיעורי תורה לעוקבים רבים, נסגר. השיעור ש'הרגיז' את פייסבוק היה תחת הכותרת "החיסון האמיתי לקורונה".

 הטענה הרשמית שהוא קיבל: פייסבוק אומרת שיש בדף "הפרה של התקנים הקהילתיים".

 

לכבוד

מר מארק אליוט צוקרברג

משרדי חברת פייסבוק

פארק מנלו, קליפורניה

מארק היקר,

שמי אוריאל, ואני לקוח של החברה שלך כמה שנים טובות. האמת היא, שאני אסיר תודה לך ולשותפים שלך על שיצרתם את הפלטפורמה החברתית הזו לפני 16 שנה. השימוש בחשבון האישי שלי בפייסבוק מאפשר לי ולמיליונים כמוני לשמור על קשר עם אנשים בכל מקום בעולם. גם ידידים מימי הילדות בדרום אפריקה, מכרים מכל השנים, או חברי קהילה שעזבו את מקום מגוריי בעיר ניו יורק.

כפי שאתה יכול לנחש, אני עושה שימוש בכל האפשרויות הגלומות במדיה שפיתחת, בתחום העיסוק שלי. אני משתדל להביא בצורה כתובה או משודרת רעיונות מהתורה, הפצת מצוות התורה, ואת המסר האוניברסלי הגלום בתורת ומורשת ישראל להמונים, יהודים ושאינם יהודים כאחד. זו בדיוק הסיבה שהייתי בהלם, כאשר גיליתי שהחלטת לחסום אותי!

מאז פרץ הנגיף הארור (קורונה – קוביד 19) לחיינו, ושיבש את מערכות החיים של כולנו, עברתי להיות רב ומנהיג קהילה בצורה וירטואלית. השיעורים שאני מוסר לחברי הקהילה, הדרשות שאני נוהג לתת מידי שבת ומועד, החיבור למבוגרים וצעירים בשירות האנושי הבסיסי שאני מעניק כמנהיג רוחני, הכל עבר לפייסבוק, או לזום, ופלטפורמות וירטואליות דומות.

השבוע משום מה, החלטת לצנזר את שיעור התורה שמסרתי, הדבקת לזה תווית של "נגד חוקי החברה" (כנראה בגלל אלגוריתם מסויים מאוד...) ומנעת מקהל היעד שלי לצפות בשיעור התורני על פרשת השבוע שהכנתי בדקדקנות ובעמל רב.

אתה רציני?! להגיד שנכנסתי לשוק ולהלם, ולא יכולתי להאמין למראה עיני, יקטין את תחושתי למעשה החמור שעשית.

מעולם, במהלך 12 השנים שיש לי חשבון פעיל במרשתת, לא פרסמתי שום מנפיסט של שנאה, או משהו החשוד בהטיה פוליטית כלשהי. כרב קהילה גדולה ומגוונת במנהטן בניו יורק, ומורך דרך רוחני של אלפים הבאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, הם יודעים שהרקע הפוליטי, מגדרי, כלכלי, אתני, בכלל לא נופל בין השיקולים שלי כלפיהם. באדיקות רבה אני שומר על גבולות השיח, גם בזמנים טעונים, כי המשימה שלי היא להפיץ אור, יהדות במאור פנים, תורה ומצוות וחסידות. אני לא מסוגל להבין, מדוע החלטת לסמן את החשבון שלי כבעייתי? ולחסום את האפשרות שלי לעשות בו שימוש למטרות רוחניות נאותות?!

אבל כיהודי, כחסיד, שמכיר את המושג של 'השגחה פרטית', של 'חשבון נפש', אמרתי אבדוק בכל זאת, אולי שגיתי. נכנסתי לתוך הקרביים של ההחלטה השערורייתית שלך, ומצאתי שהיו אלו ארבעה שיעורי תורה על פרשת השבוע, שאולי הפריעו לך או לפועלים תחתך. נראה שהשיעור השבועי תחת הכותרת "התרופה לנגיף הקורונה שנמצאת בפרשת השבוע" הקפיצה אותך, והניפה את הדגלים האדומים ברדאר של "הסטנדרטים של הקהילה" בחברת פייסבוק שבבעלותך. 

ברצינות תהומית, עברתי על השיעור ביסודיות מתחילתו ועד סופו, לראות איפה מצאת כאן את ה"פייק ניוז" שהרגיז אותך: אני מתחיל את השיעור עם תובנה היסטורית, שסיבת החורבן של בית המקדש השני בירושלים ותחילתה של הגלות בה אנו מצויים זה כמעט אלפיים שנה, היא – כמו שלימדו אותנו חכמי ישראל שחיו באותה תקופה – בגלל שנאת חינם. עוון חמור שכזה, שדרגתו מושווית בידי החכמים, לשלושת העברות החמורות בתורה עליהם מצווה היהודי "ייהרג ואל יעבור", גילוי עריות – שפיכות דמים – עבודה זרה (ניאוף, רצח, ועבודת אלילים). ואיך מתקנים את זה? איך מוצאים תרופה למחלה חשוכת המרפא הזו של שנאה איומה ללא סיבה?

אהבת חינם! להתחיל לאהוב אחד את השני, בלי סיבה! פשוט לאהוב, להכיל, לוותר, לחבק, לקבל. זהו המרשם הבדוק, החיסון המתבקש שיוביל אותי לריפוי אנושי כללי, ולביאתה של הגאולה האמיתית והשלימה. זה יסיים גם את כל שאר המחלות, הסיבוכים, הבעיות, זו תרפא את האנושות כולה ואת העולם כולו, כולל המגיפה האחרונה שהשביתה את העולם, הקורונה הארורה.

אהבת חינם כתרופה לשנאת חינם, הוא חיסון גאוני כל כך אבל גם פשוט כל כך, שטמון בעצות הזהב בתורה הקדושה ובמסורת ישראל. זה מה שביקשתי להעביר להמונים. שגם התרופה לנגיף, תרופה עליה מתייגעים המומחים הגדולים, חברות התרופות, מדינות ומעצמות, נמצאת מתחת לפנס. אהבה. וזה בחינם!

בהודעה המפתיעה שקיבלתי ממך, כתבת: "על פי הסטנדרטים של החברה, מידע שגוי שיכול להוביל לנזק גופני, ולגרום לאנשים להרגיש לא בטוחים בסביבה החברתית בפייסבוק, מוסר לאלתר". אז בוא אני אפתיע אותך, ואצהיר כאן מחדש: אין מסר חשוב יותר, ואין מסר מרגיע ובטוח יותר, ממה שביקשתי לשדר ולהסביר לאנשים! אהבה בין אנשים, ללא תנאי, זו התרופה שכולנו זקוקים לה.

וכאן בארצות הברית, המדממת, השסועה והמפולגת, עוד יותר מאשר בכל מקום אחר בעולם. לא רק שהמסר שהעליתי בחשבון שלי בפייסבוק לא יוביל אנשים להרגיש לא בטוחים, לא רק שזה לא יוביל לשום נזק גופני רגשי או מנטלי, להיפך, זה מה שיוביל לריפוי הגדול אותו כולם מחפשים, במודע או בתת מודע.

מארק, יכול להיות שאנו חלוקים בהרבה דברים, יודע מה? אולי אפילו ב99% של הדברים, אבל זה לא פוגם כהוא זה באהבת החינם שיש לי אליך, אדם לאדם, יהודי ליהודי. אני אוהב אותך כמו אח, בלב ונפש, ללא סייגים ותנאים.

'מידע שגוי' תייגת את דבריי? הדבר שהכי רחוק מחדשות "פייק ניוז" או מידע ממומן, מוטעה, מסולף, מכל צד במפה הפוליטית, היא תורת ישראל. תורת אמת, שניתנה לנו על ידי משה רבינו בהר סיני, לפני 3333 שנים בדיוק. אתה ואני, כמו כל עם ישראל, ונשמות עם ישראל לדורותיהם, עמדנו שם למרגלות ההר, בהתגלות האלוקית הגדולה שהיתה אי פעם בהיסטוריה האנושית. בעצם למדנו את יסודות התורה, על כל רבדיה, ביחד מפי הגבורה.

אם ייצא לך לבקר בבית הכנסת בשבת הקרובה, תאזין לפרשת השבוע – פרשת ואתחנן. זוהי עדות ממקור ראשון, על "עשרת הדברות" שנתנו באותו מעמד נשגב. גם אם לא ייצא לך לבקר מסיבה כזו או אחרת, אשמח לשוחח אתך על תכני הפרשה כאן! בפייסבוק! בפלטפורמה החברתית הנהדרת, ששינתה את פני העולם בעשורים האחרונים.

אם תרצה להיפגש, ולשוחח על כך מקרוב, אתה מוזמן לבית חב"ד שלנו, אפילו נכבד אותך בעליה המיוחדת, בעת שנקרא יחדיו את עשרת הדברות מתוך ספר התורה. מאז מתן תורה ועד עכשיו, הסטנדרטים החברתיים שלנו כעם, כאומה, לא השתנו. ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה. אולי יש הבדלים ביננו, אבל יש בי אהבה בלתי מותנית כלפיך, ואת המסר הזה ביקשתי להעביר גם לאחרים.

באהבה גדולה,

הרב אוריאל ויגלר

השיעור ש'הרגיז' את פייסבוק. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.