שלמה מן | יום ז' אב ה׳תש״פ 28.07.2020

הפעלערים הגיעו לצפון פיטסבורג לשליחות - וזה מה שהמתין להם שם

איך מתחילים שליחות במקום חדש, בעיצומה של מגיפה? את התשובה על השאלה הזו בדקו ר' יוסי ורעייתו פעלער בשבועות האחרונים, כשיצאו בשליחות הרבי לצפון פיטסבורג. התוצאות הממו גם אותם • זה סיפורו של ג'ורג' גודמן, תושב העיר, שהמתין לפתיחת בית חב"ד עשרות שנים. "זה חלום בשבילי שהם כאן", הוא אומר
הפעלערים הגיעו לצפון פיטסבורג לשליחות - וזה מה שהמתין להם שם
הרב פעלער עם תושב בעירו (באדיבות המצלם)

הצעד הראשון, בדרך כלל, של זוג שלוחים טרי בעיר חדשה הוא לצאת לביקורי בית אצל יהודים ברחבי העיר ולטוות קשרים אנושיים עם המקומיים. אלא שמגיפת הקורונה שהשתלטה על העולם וההנחיות שהביעו בעקבותיה - לא ממש מאפשרים לבצע זאת בתקופה זו.

הרב יוסי ורעייתו לאה פעלער יצאו בשבועות האחרונים בשליחות הרבי לצפון פיטסבורג בארה"ב, שם פועלים תחת השליח הראשי במקום הרב ישראל רוזנפלד. "התחלנו להכיר את האנשים באמצעות שיחות טלפון", הם מספרים ל-COL. "כן, מסתבר שעדיין אנשים עונים לטלפון לשיחות ארוכות".

אלא שלמפגש הבא, גם הם לא ציפו.

ד"ר ג'ורג' גודמן הוא תושב מקומי, בן 69, המשמש כרופא בבית רפואה סמוך לעיר. בעבורו הגעת השלוחים למקום ופתיחת בית חב"ד על ידם זה חלום שהתגשם. "את הפעלערים אני מכיר רק כמה שבועות", הוא מציין, "אבל המסע הארוך לאיתורם נמשך בשבילי עשרות שנים".

הוא גדל אצל הורים אמריקנים בתחילת שנות השישים. "שני הורי היו יהודים מאוד תרבותיים", הוא מספר. "השואה בשבילם הייתה משקפיים שבעדם ראו את העולם. הספרות, המוזיקה, המשפטים האישיים - הכל נאמר על ידם באידיש. לבית הכנסת אולם מעולם לא הלכו ומעולם למעשה, בגלל נדודנו בין מדינות, לא היינו חלק מקהילה".

כשהתקרב לגיל בר מצווה החל ללמוד יהדות בצורה רצינית. אולם לא לזמן ארוך. "ארבעים שנה הייתי במקומות אחרים", סיפר. "רק לפני 12 שנה בערך התחלתי להתעניין שוב יותר ביהדות".

בבית חב"ד שבאחת הערים הסמוכות למקום מגוריו הוא החל להשתתף בשיעורי תורה. "הופתעתי לטובה. קיבלו אותי בברכה והרגשתי שייך. אמרתי, מתי יהיה כזה גם בעיר שלי".

לפני כמה שבועות קיבל מחבר קישור לכתבה שסיפרה על בואם של בני הזוג פעלער בשליחות הרבי לעיר. "שלחתי לו אימייל ובתוך כיממה הייתה לי תגובה.

"בשבוע שעבר סעדתי סעודת שבת עם משפחתו והתמוגגתי. יש להם אידיאולוגיה יהודית מוצקה, תשובה על כל שאלה. רואים את התשוקה הפנימית שבוערת בהם לחלוק את הידע ואת הטוב שחיים בו עם אחרים. אני אסיר תודה על כך שבקרוב יהיה בעירי מקום שאוכל להתפלל בו וללמוד בו תורה לעיון ובקביעות".

הרב פעלער אומר: "כחסידים אנו יודעים שהכל בהשגחה פרטית. הגענו לעיר באמצע הקורונה. לא כך שיערנו שתפתח שליחותנו, אולם לקב"ה תוכניות משלו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.