שלמה מן | יום כ"ז תמוז ה׳תש״פ 19.07.2020

קעמפים בעידן קורונה: מה יעשו ילדי חב"ד השנה בתקופת הקיץ?

השנה, לראשונה בשל נגיף הקורונה, יתאחדו בימי בין הזמנים כל הקעמפים והקייטנות הפועלים בישראל בשנים האחרונות למסגרת אחת, שתופעל במתכונת ייעודית • מנהלי הפנסאים: "אווירת הקיץ הקמפיסטית שהילדים מצפים לה מאוד לקראת ימי הקיץ בכל שנה, כבר לא תיראה אותו הדבר הקיץ הזה. ובכל זאת, החלטנו להיענות לאתגר ולתת למשפחות ולילדים אווירת קיץ חסידי מהנה ומגוונת – מהבית. אנחנו מודעים לכך שזה ניסיון חדשני ומאתגר ומקווים מאד שבסייעתא דשמיא נצליח" • אז איך בדיוק זה יעבוד? COL עם כל הפרטים
קעמפים בעידן קורונה: מה יעשו ילדי חב
קעמפ 'גן ישראל' (צילום ארכיון)

הקיץ הקרוב, והכוונה לימי חופשת בין הזמנים (לתלמידים שעוד נותרו ללמוד בתלמודי התורה מבלי שהוצרכו להיכנס לבידוד), יהיה שונה משנים עברו במאה ושמונים מעלות. זה כבר ברור.

קריאתו הקדושה של הרבי, באשר לחשיבות השהיה בזמן הקיץ בקעמפ או במחנה קיץ, ידועה היא ומפורסמת. בחב"ד בשנים האחרונות מופעלים בכל שנה בימי הקיץ שורה של קעמפים וקייטנות בכל עיר או ריכוז חב"די. הקעמפים המובילים הם - קעמפ 'גן ישראל' הותיק 'ארץ הקודש', גן ישראל כפר חב"ד וגן ישראל השלוחים הצעירים.

בשנים האחרונות איגד ארגון הפנסאים שתחת 'ארגון נוער חב"ד' שורה של קייטנות בריכוזי אנ"ש. ביום ההילולא של אביו של הרבי בכ' מנחם אב התקיים איחוד בין כל מחנות הקיץ וכינוס ילדים בפארק מים.

השנה, לראשונה ובשל הנסיבות, יתאחדו כל הקעמפים והקייטנות למסגרת אחת. ייחודית. מאתגרת. שתופעל באמצעות המחשב הביתי.

"אווירת הקיץ הקמפיסטית שהילדים מצפים לה מאוד לקראת ימי הקיץ בכל שנה ושנה", אומרים ל-COL מנהלי 'הפנסאים', "כבר לא תיראה אותו הדבר הקיץ הזה. הקורונה שיבשה את כל התכניות. ובכל זאת, החלטנו להיענות לאתגר ולתת למשפחות ולילדים אווירת קיץ חסידי מהנה ומגוונת – מהבית. אנחנו מודעים לכך שזה ניסיון חדשני ומאתגר ומקווים מאד שבסייעתא דשמיא נצליח".

• קעמפ מהבית? תסבירו

"בנינו, בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת גן ישראל ארץ הקודש, תוכניות שיביאו את הקמפ ישירול לכל אחד הביתה. זה כולל, לימודים, תוכניות, שירים, תחרויות ומערכונים.

"אנחנו מודעים גם לאתגר הגילים השונים. התוכנית מתאימה בעיקר לבנים בגיל 6-13, ובמקביל אנו עושים מאמצים מקצועיים להתאים את התוכניות ככל שאפשר גם לשכבות הגיל הנמוכות יותר ולכל בני המשפחה.

"התוכנית תימשך שבועיים, החל מיום שלישי י"ד אב ועד יום שני כ"ז אב. הפעילות תתקיים בימי ראשון עד חמישי, וכל יום פעילות יתחיל בתשע בבוקר ויסתיים בתשע בערב.

"קטעי הצפייה יפוזרו לאורך היום ולא ישודרו ברצף, וכל מקטע צפייה לא יהיה ארוך יותר משעה. בין קטעי הוידאו יינתנו לילדים משימות והפעלות פיזיות לאוורור ותנועה. לקראת פתיחת הקעמפ יישלח אל ההורים מייל מסודר עם הנחיות ופרטי התחברות. לאחר סיום יום הפעילות יקבלו ההורים תכנייה מפורטת ליום הפעילות הבא".

בכדי ליצור חוויה אינטראקטיבית ככל שניתן, בהנהלת הקעמפ יפעילו במקביל תחרויות בין המשתתפים. תחרות אחת תהיה תחרות מוזיקה. ילדים האוהבים לשיר יוזמנו לבימת הופעות הממוקמת בסמוך לכפר חב"ד ושם יוקלטו כשהם מבצעים את שירי הקעמפ. צוות שופטים יבחר את המנצחים.

כמו כן תתקיים תחרות כשרונות. כל אחד יציג את כשרונו בכל תחום שיהיה. הנרשמים יוזמנו לאודישן שבו יציגו לצוות השופטים את הכשרון שלהם. הנבחרים יוזמנו לתחרויות עד לניצחון.

"תקוותינו", אומרים בהנהלת מחנות הקיץ, "שתחפה התכנית על החסר האדיר שנוצר כתוצאה מהמצב ותטמיע בילדינו את כל הערכים של 'גן ישראל' - סדן שמייצרים עליו חסידים - כפי רצונו הקדוש שם הרבי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.