מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תש״פ 21.05.2020

בתי חב"ד ואתרים נוספים תחת מתקפת סייבר ואיומים להשמדת ישראל

בשעה האחרונה מגיעים דיווחים על מתקפת סייבר שככל הנראה מקורה באיראן, על שורת אתרים, מהם חרדים, 'חרדים10', אתר 'יד לאחים' וגם אתרי אינטרנט מקומיים שמופעלים ע"י בתי חב"ד. על פי הערכה, מדובר באלפי אתרים שהותקפו
בתי חב

בשעה האחרונה מגיעים דיווחים על מתקפת סייבר שככל הנראה מקורה באיראן, על שורת אתרים מהם חרדים, 'חרדים10' אתר 'יד לאחים' וגם אתרי אינטרנט מקומיים שמופעלים ע"י בתי חב"ד.

בכניסה לאתרים אלו, המסך הראשי עם כרזות מאיימות וסרט הדמייה המציג 'ספירה לאחור' עד לפגיעה במרכזי אוכלוסייה בישראל.

אתר חב"ד בקרית גת, הותקף גם הוא באופן דומה, וכן אתרים נוספים. האתר של הצלם הבינלאומי ישראל ברדוגו נפרץ גם כן, והחברה הודיעה: "בחברת ברדוגו גרופ ביקשו להרגיע והודיעו כי כל פרטי ונתוני הרוכשים והלקוחות מוגנים בשרת בחברה נפרדת ולא נפגעו מהפריצה."

במסגרת תקיפת הסייבר האיראנית על אתרי אינטרנט הבוקר בישראל, הותקף גם אתר יד לאחים - העומד הקשר עם יהודים המתגוררים בכפרים ערביים ביו"ש וכן עם יהודים המתגוררים במדינות ערביות ושומרים בסתר על זהותם - ונשתלה בו קריאה להשמדת ישראל.

צילום מסך מאתר 'יד לאחים' בעת מתקפת הסייבר

 

בארגון 'יד לאחים' אומרים כי הם הצליחו להשתלט במהירות על הבעיה והאתר שב לפעילות סדירה.

• 

יוסי מור יוסף, מנהל פלטפורמת "חב"ד שעל אתר" ויועץ פתרונות web, שמפעילה את רשת האתרים של בתי חב"ד שהותקפו, מאשר את הדברים.

"החל מאמש מתבצעת מתקפה איראנית נרחבת על אתרים ישראלים. מדובר במתקפה שמכוונת ישירות ליום ירושלים. מדובר באי-זמינות של אלפי אתרים לפי הערכת המומחים", אומר מור יוסף.

לדבריו, "מרכז הסייבר הלאומי מודע לעניין, אך לא מפרסם בתקשורת כדי לא ליצור הד תקשורתי. חלק מהאתרים שמנוהלים דרכינו בשרת של חברת upress נפגעו גם הם מההתקפה. הטכנאים שוקדים ברגעים אלו להתגבר על ההתקפה. אנו עוקבים ועושים כל מאמץ כעת להחזיר את האתר לשגרה".

מערך הסייבר הלאומי עדכן כי הוא מטפל בנושא וביקש מהציבור שלהמנע מללחוץ על קישורים.

"מערך הסייבר הלאומי עדכן כי כמדי שנה, לציון "יום ירושלים האירני" וסיום הרמדאן, ובסמיכות ליום ירושלים המצוין בישראל, צפויים ניסיונות של אקטיביסטים אנטי-ישראלים לבצע פעילות מתואמת במרחב הסייבר כנגד ישראל.

"הפעילות צפויה הייתה להתרחש השנה סביב התאריכים 14 עד 22 במאי, במטרה לנסות להשחיר את ישראל ולייצר הד תקשורתי", מסרו בהודעה הרשמית של המערך.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.