צבי סופר | יום ג' אייר ה׳תש״פ 27.04.2020

הרב זלמן גופין: "לא רק אחדות החסידים, גם פירוד הלבבות"

המשפיע הרב זלמן גופין, נשא דברים בשבח האחדות בין החסידים, אך נתן דגש גם לאחדות בתוך המחנות: "יש כאלו שהם באותה דעה, אבל יש בניהם פירוד הלבבות" • דבריו מובאים מתוך התוועדות שנערכה אמש לע"נ של השליח הרב בנימין וולף, בארגון שלוחי הרבי במדינות אירופה, שהועברה כאן ב-COL ובהמשך להצעה ההיסטורית של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, ודבריו הנוקבים של הרב משה קוטלרסקי
 הרב זלמן גופין:

המשפיע הרב זלמן גופין, נשא דברים בשבח האחדות בין החסידים, אך נתן דגש גם לאחדות בתוך המחנות: "יש כאלו שהם באותה דעה, אבל יש בניהם פירוד הלבבות" דבריו מובאים מתוך התוועדות שנערכה אמש לע"נ של השליח הרב בנימין וולף, בארגון שלוחי הרבי במדינות אירופה, שהועברה כאן ב-COL.

הנה עיקרי דבריו:

"האדמו"ר המהר"ש שאל מדוע בראש השנה יום כיפור מזכירים שבח הקב"ה וגם שבחם של ישראל? התשובה היא, מביא הרבי, שהנחת רוח הכי גדולה להקב"ה, שרואה שבניו משבחים אחד את השני.

בתקופת האדמו"ר הצ"צ, בזמן הרדיפות נגד הדת, הוא נשא באסיפה דברים חריפים נגד השלטון והתיקונים שרצו לעשות, וביקש לתרגם דבריו לרוסית, למרות חששם הכבד של החסידים. ואכן נעצר פעמים אחדות במהלך האסיפה ושוחרר בניסים. שאלו אותו: על עצמך אתה יכול לקחת אחריות, אבל מה יהא על החסידים? וענה שיש בנים ממשיכים, ןב. שאחדות החסידים תוביל אותם לביאת משיח.

"מובן שעניין האחדות הכי יקר והכי חזק. כשקרו מקרים קשים באנ"ש, הרבי קישר זאת לאחדות אנ"ש. כך כשנפטר היהודי הראשון בכפר חב"ד, הרבי כתב שנעדר יהודי בכפר חב"ד בגלל היפך האחדות. הרבי תלה זאת באחדות.

"בשנת תשמ"א, כשאבא שלי נפטר, נפטרו בפרק אחד באותה תקופה 4 חסידים בגיל צעיר יחסית. ובהם בנו של ר' משה מייזליש, בחור בן 15, בתאונת דרכים. הרבי התייחס לכך בהתוועדות ואמר שנחסרו כמה יהודים בכפר חב"ד, והכל עניין של אחדות.

"פרוד הלבבות זאת בעיה גדולה יותר"

"כשמדברים על אחדות, ישר עולה עניין 'אחדות החסידים'. נכון שיש חילוקי דעות בליובאוויטש, זה נכון וזאת בעיה.

"אבל בתוך כל קבוצה בפני עצמה יש פירוד לבבות, וזאת בעיה בפני עצמה. צריך לפעול שתהיה אחדות בלב, שלא תהיה קנאה ושנאה, וזאת בעיה גדולה יותר!

"את הדעה שלי כולם מכירים, אבל זה לא מונע מהרבה שחושבים אחרת ממני, וחיים איתי באחדות אמיתית.

מצד שני, יש כאלו שהם באותה הדעה, אבל יש ביניהם פרוד הלבבות, קנאה ושנאה.

נכון, צריך לדעת ש'כולנו בני אב אחד' וכו', ורוצים אותו הדבר לעשות תכלית הכוונה. אך גם חשוב מאוד שתהיה אחדות בלב.

המשפיע ר' משה נפרסטק ע"ה, היה מבקש מהבחורים 'להתנקות' לפני התפילה. ממה? מרגש לא טוב כלפי השני. להוציא המידות הרעות בלב. זה קשה. כל רגש לא טוב זה פגם, לכלוך.

"ליובאוויטש הקריבה יותר מידי"

הנקודה המרכזית:

האחדות היא כלי לברכה.

ליובאוויטש הקריבה יותר מידי, הקב"ה לקח הרבה קורבנות מליובאוויטש. אף אחד לא תאר כזאת מגיפה, כ"כ הרבה חסידים נלקחו בחטף. השליח הרב בני, עם ילדים קטנים. רעייתו אמרה שהיא נסעה איתו לשליחות ותחזור רק איתו! עם אמונה כל כך פשוטה. ליובאוויטש הקריבה יותר מידי.

"ומכאן ואילך שיהיה רק טוב וחסד, שהשליחות תמשך מתוך אחדות מלאה עד ביאת משיח.

לחיים.

לצפיה בוידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.