מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תש״פ 27.04.2020

הרב קוטלרסקי: "לא דיבורי אחדות, דרוש מעשה בפועל"

במהלך התוועדות שנערכה אמש לע"נ של השליח הרב בנימין וולף, בארגון שלוחי הרבי במדינות אירופה, שהועברה כאן ב-COL ובהמשך להצעה ההיסטורית של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, נשא סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי דברים נוקבים והדגיש בין היתר בדמעות: "חב"ד דורשת פנימיות. לא צריך לדבר על אהבת ישראל, על אחדות ישראל. צריך לדבר על 'מעשה בפועל'. לא צריך אסיפות. שכל אחד יקח מראה"
הרב קוטלרסקי:

במהלך התוועדות שנערכה אמש לע"נ של השליח הרב בנימין וולף, בארגון שלוחי הרבי במדינות אירופה, שהועברה כאן ב-COL ובהמשך להצעה ההיסטורית של רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, נשא סיו"ר המל"ח הרב משה קוטלרסקי דברים נוקבים.

הנה חלק מהדברים:

"אנ"ש והשלוחים עברו בשבועות האחרונים כמה משברים בלתי נתפסים. רבנים, שלוחים, מזכיר הרבי, שלוחים במרוקו, השליח בהנובר, שלוחים בפריז. יש 'עת לבכות'. מי שהכיר את בני, ידע, ולא רבים הכירו: על הקשיים והצרות שעבר בהתחלה. עם האהבת ישראל הגדולה שלו לכל יהודי, הוא התגבר על כל הקשיים.

"כשהרבי חזר מההלוויה בכ"ב שבט, מה היתה התגובה הראשונה שלו? "והחי יתן אל ליבו". לפתוח מוסדות חדשים, וכו'.

"רוב השלוחים באחדות, רוב אנ"ש באחדות.

צריך לדעת מה הרבי רוצה מאיתנו. בכ"ז ניסן ליל כ"ח, כשהרבי אמר את ה'שיחה הידועה', עמדתי בדיוק מול הסטענדר של הרבי. הרבי החל את השיחה רגיל, אך לפתע במהלכה החלו שפתיו לרעוד. היות והייתי קרוב הבחנתי בכך. כולם יודעים היטב ולמדו את השיחה הזאת על בוריה. הרבי ממש 'שפך את הלב'.

"הרבי דורש פנימיות"

לאחר מכן בחלוקת הדולרים, הרבי אמר לרב זלמן גוראריה: "לא נגע ולא פגע". איך זה יכול להיות? איך יכולים לומר דבר כזה? הרי לא היה תקדים כזה מעולם, מנהיג כזה כמו הרבי? אלא מאי? אם היו 2 או 3 שרוצים באמת משיח – הוא היה בא.

"חב"ד רוצה פנימיות. בלי סדר בליובאוויטש, לא יכול להיות פנימיות. ובלי פנימיות, אין חב"ד! הרבי רוצה חיים של פנימיות וחיים של חב"ד.

"במאמר י' שבט תשי"א, הרבי סיפר מכל אחד מהרביים, סיפור על אהבת ישראל. ואיפה הסיפור מהרבי עצמו? אלו השלוחים. מה המטרה של השליחות? להוריד השכינה למטה, 'דאלאי גלות'! ועושים את זה במעשה בפועל.

"אני יכול להעיד: בני עשה את זה במעשה בפועל! ידידיו הרבים בקרב השלוחים הם העדות החיה לכך.

הוא הכין את המשפחה שלו להמשיך בשליחות.

"מה הרבי רוצה מאיתנו? שכל מה שנעשה יהיה בפנימיות. מדברים על אחדות, על אהבת ישראל. אני יכול לומר בפה מלא ששמרתי על המיקרופון של כינוס השלוחים בכל השנים, גם כשהיו כל מיני רעיונות והצעות לדבר נגד עניינים מסויימים. רק לדבר דברים חיוביים.

"אנשים שעושים דברים לא הגיוניים, לא צריך לשתף פעולה עם זה. בשיחה של הרבי מתשמ"ט הרבי דיבר על המצב בארץ ישראל ואמר שצריך להושיב את הגורמים המעורבים מסביב לשולחן ולדבר על מה שכן מסכימים עליו.

"בכל מקרה של מחלוקת הרבי הגיב בחריפות.

הרב קוטלרסקי משתף בסיפור אישי:

"פעם הרבי הורה לרב חודקוב להראות לי פתק ובו הוראה לטיפול. שאלתי אותו מה עלי לעשות? והוא אמר שישאל את הרבי. הרבי ענה לו: "אם הוא לא מבין מעצמו אז שלא יטפל". נסעתי לשם, ופעלתי להשכנת שלום בין הצדדים, וזכיתי לברכות רבות מהרבי, שפועלות עד היום"

"עוגמת הנפש של הרבי מעניינים כאלו היא גדולה. אין עניין לעשות מזה עניין של 'קהל גדול'. רוב השלוחים הם כפי שצריך להיות, אולי אפילו כל השלוחים.

"צריך לדעת דבר אחד: בשבת הראשונה לאחר 'השיחה הידועה' הרבי עורר על לימוד 'פרקי אבות'. תהיה קודם כל בן אדם, תעבוד על המידות שלך. בשבת השנייה לאחר מכן, דיבר הרבי על לימוד ענייני גאולה ומשיח. כלומר, הרבי הטיל עלינו שני שלבים מרכזיים: א. לעבוד על עצמינו בפנימיות. ב. לאחר העבודה הפנימית יכולים ללכת לעניין השני והוא להכין את העולם בפועל ממש לגאולה האמיתית והשלימה.

אבל אם לא מוכנים, איך אפשר לגשת לשלב השני?

"לא צריך אספות"

את זה אפשר ללמוד מבני. לרבי היו את המבצעים הקדושים. מה היה המבצע הראשון? אהבת ישראל. לא צריך הרבה אסיפות, שכל אחד ייקח מראה ויסתכל על מצבו ואיך הוא עושה משהו בפועל.

"צריך להסתכל במראה. איבדנו שליח יקר שנלקח מאיתנו, צעיר מאוד. איך זה פועל עלינו? צריך להיזהר שלא להיגרר לחיצוניות, ורק לדבוק בשני הקווים הללו שהרבי קבע. איך ניגשים לזה לאחר הטרגדיות האחרונות? כולם יודעים את האבדות הכבדות שיש לחב"ד.

"לא צריך לדבר על אהבת ישראל, על אחדות ישראל. צריכים לדבר על מעשה בפועל. מה אני יעשה מחר בבוקר.

"צלצל ליהודי שלא דיברת אליו. הוא במדינה שלך, בשליחות שלך. גם אם הוא לא חושב כמוך. דבר איתו על הדברים שאתם כן מסכימים עליהם.

"רוצים לפעול משהו? הרבי אמר 'לא נגע ולא פגע', ושאם היו 2 או 3 שרוצים באמת אז משיח היה כבר בא! לא צריכים יותר מ-2 או 3 שרוצים באמת.

"שנזכה להתראות יחד עם הרבי בגאולה האמיתי והשלימה. ושהדברים יפעלו בי קודם לפני שיפעלו בכם".

צפו בוידאו המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.