שלמה מן | יום כ"ג אדר ה׳תש״פ 19.03.2020

בית הדין: "בית כנסת שאיננו עומד בתנאים - יש לצאת ממנו"

בית דין רבני חב"ד במכתב נוסף בעקבות נגיף הקורונה המשתולל. הרבנים קוראים שלא לסגור את בתי הכנסת אולם להעמיד אחראים שיפקחו על שמירת ההנחיות. "במידה שבית הכנסת לא שומר על הכללים", כותבים הרבנים, "יש לצאת מבית הכנסת באופן מיידי ולהתפלל בבית"
בית הדין:
על רקע המכתב, רבני בית הדין
בעקבות נגיף הקורונה המשתולל, בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש במכתב נוסף לציבור אנ"ש:

במענה לשאלת רבים ע"ד ההנהגה בימים אלו, ולאחר שיחות עם בכירים במערכת הבריאות, ולאור העובדה שישנם כאלו שאינם מתייחסים למצב במלוא החומרה, הננו בזה להבהיר כי יש לשמור על ההנחיות של משרד הבריאות במילואן, מי שאינו שומר עליהן מסכן את עצמו ואת כלל הציבור, והדבר הוא בגדר סכנת נפשות ממש.
 
בנוגע לפעילות בתי הכנסת והמקוואות בקהילות אנ"ש, יש לנהוג לפי הוראות המד"א בכל מקום ומקום, אשר מודע יותר למצב בעירו ומכיר היטב את בני קהילתו.
 
באופן כללי, בהתאם למצב כעת, הננו להביע דעתנו למעשה במספר נושאים: 
א. בבתי כנסת יש לשמור על כמות של 10 אנשים בכל חדר ובמרחק של 2 מטר בין איש לרעהו. במידת הצורך יש לקיים מספר מנינים בחדרים נפרדים. לשמור על היגיינה, לרבות סבון ליד כל ברז ומגבות נייר. יש לדאוג לאוורור מירבי, ולכן  אין להתפלל במקלטים תת-קרקעים וכיו"ב. במקרה שלא נשמרים הסייגים הנ"ל יש להפסיק את הפעילות ולסגור את בית הכנסת.
ב. במצב הנוכחי, כל מי שאינו חש בטוב מכל סיבה שהיא, מי שסובל ממחלות רקע ובעיות רפואיות, גברים בגיל מבוגר, נשים וילדים לא יבוא לבית הכנסת.
ג. אין לקיים קידושים לאחר התפילה.
ד. בכל בית כנסת חובה למנות אחראי (מהגבאים או מציבור המתפללים), שיפקח על ביצוע כל הנ"ל. במידה ולא מינו אחראי בבית כנסת או במידה שבית הכנסת לא שומר על הכללים, יש לצאת מבית הכנסת באופן מיידי ולהתפלל בבית.
ה. במקוואות גברים יש לשמור על הוראות החיטוי וההיגיינה של משרד הבריאות במילואן, עד 10 אנשים בלבד במקוה במרחק של 2 מטר ביניהם וטובל אחד בבור הטבילה.
 
במידה ויהיו שינויים משמעותיים בהנחיות מהרשויות, נעדכן את ציבור אנ"ש לגבי המשך ההתנהגות בכל האמור לעיל. עלינו לזכור את אשר עורר כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו ריבוי פעמים, שנמצאים אנו ב"ארץ אשר תמיד עיני ה' אלקיך בה" ואין מה להיבהל מהמצב, אלא להגביר את בטחוננו בה' יתברך, ולהרבות בתורה, תפילה וצדקה, ולהתכונן לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש. 
בברכת 'והסירותי מחלה מקרבך'.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד.
כ"ד אדר ה׳תש״פ
2.
לאורם נלך
כ"ד אדר ה׳תש״פ
"תוקף הנהגת אנ"ש בארה"ק - ביד ועד רבני חב"ד באה"ק..."
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.