שלמה מן | יום ט"ז אדר ה׳תש״פ 12.03.2020

בית דין רבני חב"ד: לא להיבהל, לרכוש אותיות בס"ת הכלליים

בעקבות מגיפה הקורונה המפילה חללים בכל העולם: בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש פירסם מנשר מיוחד "אל כל אחד ואחד מאנ"ש" •  "לעורר יהודים רבים ככל האפשר לרכוש אותיות בספרי התורה הכלליים, להתחזק במבצעי הקודש וביתר שאת במבצע מצה"
בית דין רבני  חב
חברי בי"ד רבני חב"ד (ארכיון COL)

השל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, בית רבני חב"ד באה"ק מפרסם היום מכתב לכללות אנ"ש.

וכך כותבים הרבנים:

בימים אלו, שמתחוללת מגיפה בעולם ומפילה חללים, עלינו להגביר את הפעולות הרוחניות כדי להנצל מן הסכנה שבדבר. בראש ובראשונה נציין לשיחתו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו בש"פ מקץ בשנת תשמ"ב:

והנה, בהתחלת הפרק האחרון דספר דניאל (פי״ב) נאמר: ״ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר". 

זאת אומרת: אין להיבהל מכללות המעמד ומצב ד״עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא״ ... בנוגע לבני ישראל הנה ״לא ינום ולא יישן שומר ישראל״, ו״עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ״
וכאשר לומדים פסוק זה בפשטות (מבלי לחפש במפרשים) - הרי תיבת ״בספר״ קאי על ספרו של הקב״ה, היינו, ספר התורה. ומזה מובן פירוש הפסוק ״ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר״ - דקאי על אלו שיש להם אות בספר תורה (שהם ימלטו מה״עת צרה")! ועפ״ז מובן גודל ההכרח שכאו״א מישראל יקנה אות באחד מספרי התורה - כדי שיהי' נכלל בסוג ד״כל הנמצא כתוב בספר״.

לאור זאת בימים אלו על כאו"א לרכוש אות בספרי התורה הכלליים לעצמו ולכל בני ביתו, אם עדיין לא רכש, וכן לעורר יהודים רבים ככל האפשר לרכוש אותיות בספרי התורה הכלליים. בנים לפני בר-מצווה ובנות לפני בת-מצווה יקנו אותיות בספר התורה הכללי המיועד לילדי ישראל, אם עדיין לא קנו עבורם.

כמו כן יש להתחזק במבצעי הקודש ה"ה מבצעי שמירה הגנה והצלה, וכידוע דברי הרמב"ם: "עשה מצוה אחת - הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות, וגרם לו ולהם תשועה והצלה", ובפרט בעומדנו לקראת חג הפסח הבעל"ט ביתר שאת ב"מבצע מצה" – חלוקת מצות שמורות עבודת יד לפחות עבור ליל הסדר, ובזכות אכילת המצה אשר היא מיכלא דמהימנותא (מאכל של אמונה)  תהיה להם למיכלא דאסוותא (לרפואה), וכן להוסיף באמירת פרקי תהילים, נתינת צדקה ולימוד תורה.

ויהי רצון שיקוימו דברי הנביא: "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום", והן קל כביר לא ימאס וישמע בקשתנו ותפילותינו, ונזכה לגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.