שלמה מן | יום י"א אדר ה׳תש״פ 07.03.2020

בקראון הייטס מגבירים מודעות ומנסים למנוע את המקרה הבא

בשכונת קראון הייטס התכנסו השבוע ליום עיון נרחב שהוקדש לנושא המודעות, אחרי שרשרת האסונות שפקדה את קהילת אנ"ש בשנה האחרונה • המשתתפים קיבלו טיפים רבים כיצד לזהות נער החש במצוקה, איך לפנות אליו ומה יש להגיד לו • התגובות היו יוצאות מן הכלל. "זו הייתה חוויה מוצלחת ומעצימה שציידה אותי בכלים לסייע ביעילות למי שזקוק לכך" • הרב שת טאוב שחתם את היום הגדוש: "לפעמים אנשים חושבים שזו שאלה 'גדולה' מדי, לא מקובלת, שאסור לשאול. אולם יחד עם זאת חובה לזכור כי השאלה היא לטובת הנשאל. זה מה שיכול לסייע לו"
בקראון הייטס מגבירים מודעות ומנסים למנוע את המקרה הבא
צילומים: שימי קוטנר

לאחר שרשרת האסונות שפקדה את קהילת אנ"ש בשנה האחרונה, ובשל הזינוק הניכר לצערנו במקרים דומים כאלה ואחרים - התכנסו מאות תושבי קראון הייטס השבוע ליום עיון מיוחד להגברת מודעות ובכדי למנוע את המקרה הבא.

יום העיון התקיים באולמי רז"ג. במהלך שעות הבוקר והצהרים השתתפו בסדנאות השונות כ-150 תושבים. במפגש הכללי שהתקיים בשעות הערב השתתפו כ-350 תושבים.

"חמש מאות התושבים שהופיעו ביום העיון", אמרו המארגנים, "הוכיחו בבירור כי 'אהבת ישראל' כפי שהוסבר בידי אדמו"ר הזקן - שזה נוגע לכל יהודי גם אם לא פגשת אותו ובטח אם הוא חלק מהקהילה שלך - ניתנת ליישום אצלנו".

במהלך יום העיון העביר ר' ירדן בלומשטיין, משלוחי הרבי במישיגן, הרצאה חשובה שכללה טיפים למניעת מקרים שכאלה. בלומשטיין סיפק כלים כיצד לשאול מישהו אם הוא חש בנטיות אובדניות, איך להמשיך את השיחה. איך יכולים לדעת שהנער שרוי במצוקה ואילו פעולות יש לנקוט.

אחד המשתתפים שנכח בהרצאה, סיפר: "הצעדים הללו היו מאוד ברורים וניתנים ליישום. זו הייתה חוויה מוצלחת ומעצימה שציידה אותי בכלים לסייע ביעילות למי שזקוק לכך".

משתתפת אחרת שיתפה כי כעת, אחרי ההרצאה, כבר "לא חוששת לפנות למישהו ולשאול אותו אם הוא בסדר".

תושב נוסף סיכם את ההרצאה: "חובה על כל תושב אצלנו בקהילה לחוש בטוח ככל שניתן לשאול מישהו אחר אם הוא שרוי במצוקה. לפעמים אנשים חושבים שזו שאלה 'גדולה' מדי, לא מקובלת, שאסור לשאול. אולם יחד עם זאת חובה לזכור כי השאלה היא לטובת הנשאל. זה מה שיכול לסייע לו".

בערב, כאמור, התקיימה הרצאה כללית נוספת, והפעם עם הסופר והנואם הנודע הרב שת טאוב. הרב טאוב הדגיש בפני הנוכחים, על יסוד דברי המשנה בסנהדרין, כי "כל המציל נפש אחת מישראל - כאילו קיים עולם מלא".

ההזדמנות להציל עולם מלא, אמר הרב טאוב, מונחת כעת בפתחו של כל אחד מאיתנו. יש לנו אין ספור הזדמנויות להציל חיים. ננצל אותן.

צפו בגלריה של שימי קוטנר מיום העיון:

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חשוב מאוד!! ועצוב לראות את כמות המשתתפים
י"ב אדר ה׳תש״פ
קצת עצוב לראות שאחרי הכל - האחוזים שבאו לקבל מודעות בנושא לא היתה גבוהה כ"כ...
כל אחד חושב לי זה לא יקרה.
י"ח אדר ה׳תש״פ
זו המחשבה של כל אחד. מי שבא, או קרוב לעניין כזה, או מאוד רגיש.
לא משנים את העולם ברגע. עוד פגישה. ועוד שיחה. כך הנושא יחדור.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.