מנדי ברגר | יום ח' אדר ה׳תש״פ 04.03.2020

הרבנית הקפידה לקרוא לילדים של הלברשטאם בכינויי חיבה

COL מגיש את שיעור הווידאו הששה-עשר בסדרת השיעורים החדשה עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט לימוד ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיחה לפרשת תצוה מלקוטי שיחות חלק י"א, בה הרבי מבאר ביאור מופלא בפירוש רש"י לפסוק "ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור" – מה היה 'זך', הזית או השמן?
הרבנית הקפידה לקרוא לילדים של הלברשטאם בכינויי חיבה

COL מגיש את שיעור הווידאו הששה-עשר בסדרת השיעורים החדשה עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט לימוד ה"ליקוטי שיחות" העולמי.

והשבוע: שיחה לפרשת תצוה מלקוטי שיחות חלק י"א, בה הרבי מבאר ביאור מופלא בפירוש רש"י לפסוק "ויקחו אליך שמן זית זך כתית למאור" – מה היה 'זך', הזית או השמן? כיצד הכינו בני ישראל במדבר את השמן למנורה, משמן מוכן שהוציאו ממצרים, או מזיתים שכתשו כל הזמן במדבר? האם הציווי "ויקחו אליך שמן זית זך", חל רק כאשר נכנסו לארץ ישראל, או כבר מהדלקת המנורה בפעם הראשונה?

מהי המעלה בזיתים הנמצאים במרכז עץ הזית, ומהי המעלה בזיתים הנמצאים בראש העץ? האם החיוב להקדיש "כל חלב לה'" חל רק מעת הנתינה והנדבה בפועל, או כבר מעת ההכנה והעשייה? המשמעות הרוחנית הכפולה של ה"זית" - חושך ומרירות שמסמלים את הקליפות, ומדרגה נעלית של "ישת חושך סתרו" והאם מוטל עלינו בעבודה הרוחנית "לכתוש את הזית", או עלינו לוודא שנהיה "בלי שמרים"? מהי ההוראה הנפלאה שלומד הרבי מאזהרת מרדכי לאסתר במגילה, "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו, ומי יודע אם לעת כזו הגעת למלכות"? ומה היה החודש העסקי והרווחי הטוב ביותר בעסקיו של החסיד ר' לייבל זיסמן ומדוע?

וגם: מדוע הרבנית הצדקנית מרת חי' מושקא ע"ה לא קראה לילדים הגדולים של משפחת הלברשטאם בשמותיהם הפרטיים אלא בכינויי חיבה?

מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד, המתקיים בס"ד מידי יום שני בשעה שמונה בערב, בבית משפחת ריבקין במרכז כפר חב"ד.

טעמו וראו:
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.