אברהם לביא | יום א' אדר ה׳תש״פ 26.02.2020

המפלגות פרסמו שהרבי תומך בהן, חב"ד הכחישה • מרתק

בכל מערכת בחירות, ובמיוחד בזו הנוכחית, מחזרות מפלגות שונות אחר הקולות של חסידי חב"ד. כל אחת מנסה להוכיח באותות ובמופתים כי היא התואמת ביותר להוראתו של הרבי - אשר יש להצביע למפלגה החרדית ביותר (ושאף קול לא יילך לאיבוד) • אבל שום דבר לא החל היום. המסמכים המרתקים שאנו מציגים כעת, מראים כיצד כבר בבחירות לכנסת השניה, שהתקיימו בשנת תשי"א, פעלו מפלגות שונות בדרכים שונות לשכנע את חסידי חב"ד כי הרבי תומך בהן, עד שיצאו על-כך הכחשות
המפלגות פרסמו שהרבי תומך בהן, חב
משמאל: ראש המזכירות הרב חדקוב. מימין: הרב פיניע אלטהויז. במרכז: סמלילי המפלגות 'אגודת ישראל' ו'פועלי אגודת ישראל'

בכל מערכת בחירות, ובמיוחד בזו הנוכחית, מחזרות מפלגות שונות אחר הקולות של חסידי חב"ד. כל אחת מנסה להוכיח באותות ובמופתים כי היא התואמת ביותר להוראתו של הרבי - אשר יש להצביע למפלגה החרדית ביותר (ושאף קול לא יילך לאיבוד).

אבל שום דבר לא החל היום. המסמכים המרתקים שאנו מציגים כעת, מראים כיצד כבר בבחירות לכנסת השניה, שהתקיימו בחודש תמוז תשי"א, פעלו מפלגות שונות בדרכים שונות לשכנע את חסידי חב"ד כי הרבי תומך בהן, עד שיצאו על-כך הכחשות.

כך, עיתון 'שערים', עיתונה של מפלגת 'פועלי אגודת ישראל' שהתחרתה עם מפלגת 'אגודת ישראל' פרסמה בבוקר הבחירות, בכ"ו תמוז תשי"א, דיווח תחת הכותרת: "האדמו"ר מליובאוויטש לא שלח כל מכתב עידוד לאגודת ישראל".

הדיווח סיפר כי "ראשי החסידים של אדמו"ר מלובאוויטש תקפו את הידיעה שהופיעה ב"המודיע" (=עיתונה של מפלגת 'אגודת ישראל') היום, כי האדמו"ר מליובאוויטש שלח מכתב עידוד לאגודת ישראל. האמת היא כי האדמו"ר מליובאוויטש פנה במכתב לחסידיו בארץ להצביע בעד הרשימות החרדיות ביותר".

העיתון, שביקש להשפיע על חסידי חב"ד להצביעה למפלגת 'פא"י' אותה הוא ייצג, הוסיף: "האמת היא, כי האדמו"ר ציין בהתפעילות על פועלי אגודת ישראל ובעיקר על מפעל ההתישבותי שלה. ר' פנחס אלטהויז, מראשי אגודת חסידי חב"ד בארץ, נמצא ברשימת פועלי אגודת ישראל לכנסת השניה".

ימים אחדים קודם לכן, בכ' תמוז תשי"א, פרסם העיתון קטע ממכתבו של הרבי, בו כתב:

"על של עתה באתי להדגיש, (כיון שנראה לדאבוננו שיהיו בחירות ובעתיד הקרוב) על החוב והזכות קדוש, אשר כל אחד מהחרדים ויראים לדבר ה' צריך להשתתף בבחירות, הן בעצמו והן בהשפעה על זולתו, להצביע בעד הרשימות החרדיות ביותר, שלא ילך לאבוד אפילו קול אחד.

"והנני מוסר בזה רשות ויפוי כח לפרסם את דעתי בכל התוקף ובכל החוזק, אשר על כל אחד ואחת מיראי ה' וחושבי שמו לעשות ככל יכלתו להרבות מספר המצביעים בעד רשימות החרדיות ביותר".

לקראת הבחירות הבאות, לכנסת השלישית, נענו המפלגות 'אגודת ישראל' ו'פועלי אגודת ישראל' לקריאת הרבי כי תוקם 'חזית דתית מאוחדת', והתאחדו לרשימה אחת שסימנה היה 'גד', וכך נמשך הדבר גם בבחירות לכנסת הרביעית, בשנת תש"כ. אך אז, ביקשה מפלגה נוספת - 'הפועל המזרחי' - לזכות לקולותיהם של חסידי חב"ד.

עיתון 'הצפה', שייצג את 'הפועל המזרחי', פרסם שדברי הרבי אמורים גם על מפלגתו, שכן בנוסח מכתבו של הרבי נכתב "להצביע לרשימות החרדיות ביותר", בלשון רבים.

(אלא שעד לשנת תשל"ד, נערכו הבחירות לרשויות המקומיות במקביל לבחירות הכלליות לכנסת).

בשל כך, יצא עיתון 'שערים' בכותרת: "הרב חדאקוב, מזכיר הרבי מלובביץ, בשיחה טלפונית: "על חסידי חב"ד להצביע בעד הרשימה החרדית ביותר לכנסת ולרשויות".

וכך דיווח העיתון:

""הרשימות החרדיות יותר" - בהן קרא האדמו"ר שליט"א מלובביץ לבחור, במברקו לאגודת חב"ד בתל אביב - הכוונה לרשימה החרדית ביותר לכנסת ולרשויות המקומיות, הלא היא רשימת ג-ד של החזית הדתית התורתית. - זאת הבהיר אתמותל הרב חדאקוב, מזכירו של האדמו"ר מלובביץ, בשיחה טלפונית עם ועד כפר חב"ד.

כפי שמוסר הרב זליג סלונים, מראשי חב"ד בירושלים, נזדעזעו אנשי כפר חב"ד מהתעמולה הכוזבת של "הצופה", כאילו חוות דעת של כ"ק אדמו"ר שליט"א משאירה מקום לספקות ומאפשרת "בחירה" בין רשימת ג-ד (הרשימה המאוחדת של 'אגו"י' ו'פא"י') לב' (רשימת הפועל המזרחי).

כדי להזים תעמולה בלתי מרוסנת זו, פנו חברי ועד כפר חב"ד בשאלה טלפונית אל כ"ק אדמו"ר שליט"א ונענו ע"י הרב חדאקוב שהסביר להם את כוונת הרבי, באמרו כי "רשימות" הכוונה לכנסת ולרשויות המקומיות".

על הניסיונות במערכות הבחירות הבאות - בכתבה הבאה, שתפורסם אי"ה מחר

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יענקי
ב' אדר ה׳תש״פ
חן חן על כתבה נאה זו.
המשיכו לפרסם כתבות מרתקות כאלה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.