הרב מנחם ברוד | יום א' אדר ה׳תש״פ 26.02.2020

אין לנו פריווילגיה לבזבז הקול על הימורים או מחאות ראווה

עכשיו דווקא הדברים מתחדדים. יש כאן הכרעה שהיא משמעותית הרבה יותר מהיבטים אישיים ומנאמנות פוליטית למפלגה זו או אחרת • מאמר אקטואלי מאת הרב מנחם ברוד המתפרסם ב'שיחת השבוע'
אין לנו פריווילגיה לבזבז הקול על הימורים או מחאות ראווה
בקטן: כותב השורות, הרב ברוד. צילומים: ארכיון COL

אנו הולכים לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה. נפש כולנו כבר קצה בתעמולת ההשמצות, בספינים, בהחלפת העמדות לפי שבשבת הסקרים, ובעיקר במציאות של העדר ממשלה יציבה בישראל.

אבל עכשיו דווקא הדברים מתחדדים ומתבהרים. מערכת הבחירות הנוכחית מעמידה את כולנו בפרשת דרכים, ואנו נדרשים ללכת לקלפי ולבחור לאן פנינו. יש כאן הכרעה שהיא משמעותית הרבה יותר מהיבטים אישיים כאלה ואחרים ומנאמנות פוליטית למפלגה כלשהי.

שני גושים, שתי דרכים

ההכרעה הנדרשת עכשיו היא בין שני גושים. גוש אחד מלכד סביבו את מי שמאמינים בחשיבות צביונה היהודי של המדינה, בערך שמירת השבת בפרהסיה הציבורית, בהנחלת ערכי היהדות לילדים ולנוער, במדיניות הגירה קשוחה, שתמנע את הצפת הארץ במהגרים לא-יהודים למיניהם.

הגוש הזה גם מייצג אמונה איתנה בזכותנו על הארץ הזאת ובצורך להציג עמדה גאה מול לחצי העולם. הוא מאמין כי השלום לא יושג על-ידי ויתורים ונסיגות, אלא על-ידי קביעת עובדות בשטח, וניצול חלון ההזדמנויות שנפתח לפנינו להחלת החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון.

מול הגוש הזה ניצב גוש המחזיק בעמדות הפוכות. ראשי כל המפלגות החברות בו מצהירים בגלוי כי הם חותרים להרחבת התחבורה הציבורית בשבתות, דבר שמשמעותו המעשית – דחיפת רבבות ואולי מאות אלפי עובדים יהודים לעבודה בשבת. הם רוצים להתערב בענייני כשרות, גיור, שירותי דת – דברים שעלולים להמיט חורבן לדורות.

בנושא ארץ ישראל הגוש הזה מייצג עמדה רופסת, של פחד מפני העולם ומפני הערבים. חלק מדובריו מנסים להסתיר זאת, אבל מה המשמעות המעשית של 'ריבונות בהידברות'? וכי הערבים יסכימו לכך בלי כניעה לתביעותיהם? וכי קואליציה של מפלגות הגוש הזה תוכל לצאת למערכה ברצועת עזה (שככל הנראה אין מנוס ממנה)?

כל קול קריטי

מי שמאמינים כי זו הדרך להשיג שלום וכי זו צריכה להיות דמותה של המדינה היהודית – יצביעו לרשימות המרכיבות את הגוש הזה. אנחנו נתווכח איתם וננסה לשכנעם בטעותם, אבל מבחינתם זו הבחירה המתבקשת.

ואולם אם חשוב לכם כי המדינה תהיה יהודית; כי השבת לא תהפוך ליום חול; כי הגיור לא יהיה הליך חסר ערך לרישום גויים כיהודים; כי תוכלו להאמין לשלט 'כשר' המוצב בבית עסק או לחותמת כשרות על מוצר; כי מאות אלפי ילדים הבאים מבתים מסורתיים יקבלו ולו מעט יהדות בבתי הספר; כי הממשלה תציג לפני העולם עמדה תקיפה בזכותנו על הארץ – יש לכם עכשיו רק דרך אחרת להשפיע, והיא הצבעה לגוש הנגדי.

לנוכח המאבק הצמוד, כל קול קריטי ממש. כל אחד ואחת צריכים לחוש שההכרעה תלויה בפתק שלהם. אין לנו עכשיו הפריווילגיה לבזבז את הקול על הימורים או מחאות ראווה, בהצבעה לרשימות שלא יעברו את אחוז החסימה. אין לנו הזכות להישאר בבית. חייבים להצביע ולהכריע, מתוך תפילה לאבינו שבשמיים כי יכוון אותנו לדרך הישרה – "ובחרת בחיים, למען תחיה אתה וזרעך".

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
בבחירות הקודמות בחרתי עוצמה
ב' אדר ה׳תש״פ
הפעם כמעט בוודאות אני לא אעשה את זה.
הכי טוב שבן גביר יעשה איזשהו הסכם עם ג' על קבלת תפקיד שר ו/או כמה דברים שחשובים בעיניו שג' יתחייבו לדרוש מביבי במו"מ קואליציוני במידה והוא ירכיב את הממשלה..
בתמורה לכך הוא יקרא לתומכיו לבחור ג'.
2.
צודק במאה אחוז!
ב' אדר ה׳תש״פ
3.
בלתי מפלגתיים
ב' אדר ה׳תש״פ
חשוב לדבר על המשמעות של ההצבעה אבל כשמדברים במונחים
של 'גושים' זה מכניס את חב"ד לפוליטיקה, מנתק אותה ממצביעים רבי של ה'גוש' השני
לאו דוקא
ג' אדר ה׳תש״פ
כמדומני, שלא נזכר בכל הטור דלעיל שמה של חב"ד ודעתה בענין זה [אף שבפשטות, ה"ז ידוע לכל תינוק שלא-של-בית-רבו].
ועם זאת, שמא מן הראוי הי' לשלול חשש זה בצורה מסוימת.
4.
הרב מנחם ברוד
ג' אדר ה׳תש״פ
רהוט וברור בטעם מעודן, כמו תמיד, אבל היה חסר קצת ההדגשה על המרצע שצץ מן השק המחורר, של פעילי עוצמה, שההפקרות חוגגת בראש חוצות, מעצם הריצה בעת כזאת בכל מחיר, בלי להביט על הנזקים והחורבנות שעלולים להיגרם בעטייה של הריצה ההזויה לשום מקום, וכעת מתגלה לעין כל שלא באמת אכפת להם להעלות על המוקד, אלפי קולות, ולהעלות ממשלת שמאל, משיקולי אגו, ונקמנות, בבחינה של ישרף הבית על יושביו, ואלפי הקולות הנחוצים והקריטיים לכל מי שיראת ה' בלבבו עושים את דרכם לאשפתות, בעזרת סיפורי הבדים, ועל כן כל מי שחרד לגורל ארצנו הקדושה ולמוצא פיו של הרבי. צריך להביע סלידה מהריצה המטורפת לעבר פי פםחת, ומההתנהגות הילדותית והנלוזה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.