שלמה מן | יום י"ט שבט ה׳תש״פ 14.02.2020

אתם שם בתל אביב, תקשיבו: ראשי ערים יקימו דוכני תפילין

כן ירבה וכן יפרוץ: בתכניתו הלילית אמש בערוץ 20, יצא איש התקשורת ומגיש הטלוויזיה בועז גולן ביוזמה מיוחדת - כתגובה להחלטת עיריית תל אביב השבוע, שלא לאפשר הצבת דוכני תפילין סמוך לבתי ספר בעיר • "אני קורא לראשי הערים", אמר גולן, "להקים דוכני תפילין במימון העירייה" • במהלך התכנית פרסם גולן את שמותיהם של שלושה ראשי רשויות שכבר הודיעו על הצטרפותם ליוזמה
אתם שם בתל אביב, תקשיבו: ראשי ערים יקימו דוכני תפילין
בועז גולן (צילום מסך, מתוך הוידאו)

מפסיקים לפחד מקמפיין ההדתה. 

כתגובה להחלטה השערורייתית של עיריית תל אביב, יצא אמש (חמישי) ביוזמה מיוחדת איש התקשורת ומגיש הטלוויזיה בועז גולן.

"אני מבקש מראשי ערים רציניים", קרא גולן בתכניתו הלילית בערוץ 20, "להקים דוכני תפילין מתחת לבנייני העירייה, בסבסודם. אני בעצמי מתכוון לפנות לראשי הערים בעניין הזה - ואדאג לפרסם אותם כאן בתכנית".

כבר במהלך התכנית פרסם גולן את שמותיהם של שלושה ראשי רשויות שהודיעו תוך כדי שידור על הצטרפותם ליוזמה. ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי וראש עיריית קריית ים דוד אבן צור.



כפי שפרסמנו כאן, באתר COL, במסמך רשמי ששיגרה לאחרונה עיריית תל אביב לנציג שפנה לקבלת אישור שימוש במרחב הציבורי להצבת דוכני תפילה נקבע: "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

מאז הפרסום על אודות ההחלטה השערורייתית, שורה של מובילי דעת קהל בישראל יצאו בקריאות נזעמות ובקבלת החלטות פרקטיות למינוף דוכני היהדות.


עוד בנושא:

עיריית תל אביב אוסרת הצבת דוכני תפילין סמוך למוסדות חינוך

הקים דוכן תפילין ומזמין את חולדאי: "בוא תראה פלורליזם" | ראיון

מגישת הטלוויזיה פרסמה סרטון זועם על האיסור להניח תפילין | "מה יקרה לילדים? יחטפו אותם ויכפו עליהם לחזור בתשובה?"


כך לדוגמה מגישת הטלוויזיה הישראלית קורין גדעון תקפה אמש בחשבון שמפעילה ברשת החברתית את החלטת עיריית תל אביב. "אני שומעת את סגן ראש עיריית תל אביב שמדבר על זה שהם אוסרים על דוכנים לעמוד מחוץ לבתי ספר", זעמה גדעון. "איזה דוכנים? דוכני תפילין של חסידות חב"ד הנפלאה שעוסקת באהבת ישראל! והם לא מוכנים שהם יעמדו עם התפילין שלהם".

גדעון הוסיפה: "להגיד שהילדים הם קהל שבוי? מה יקרה לילדים? יחטפו אותם ויכפו עליהם לחזור בתשובה? מה רע בזה שהם יחשפו לתכנים האלה? אני לא מבינה".

גם אלחנן פלהיימר, יו״ר אגודת הסטודנטים ב'קריה האקדמית אונו', החליט להגיב, והציב בעצמו דוכן תפילין במרכז הקריה. "זאת הדרך שלנו למחות על הפגיעה בחופש ובפלורליזם", אצר אלחנן בשיחה עם COL השבוע.

"עשרות סטודנטים הניחו תפילין, מבלי שאף אחד ביקש מהם", הוסיף וסיפר פלהימר. "אנשים 'צבעוניים' לגמרי, שלא היית מאמין שהם קשורים לדת איכשהו. רבים הזדהו עם הרעיון והמחאה המקורית ומאוד פרגנו".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "אין כל שינוי בהנחיות או במדיניות העירונית הנהוגה מזה שנים ובמסגרתה ממילא אוסרת העירייה הצבת דוכנים או כל פעילות ציבורית, מסחרית, דתית או חברתית במרחק של 100 מטר ממוסדות חינוך. ככלל דוכנים, של כל גורם שהוא, חייבים בהיתר שימוש במרחב הציבורי בהתאם לחוק העזר העירוני. בעת הגשת הבקשה להציב דוכנים בסמוך למוסדות מוכרים המשרתים בעיקר קטינים (בית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי וכו') נבחנת סמיכותו למוסד. בשים לב לנסיבות העניין, העירייה בוחנת אם להתנות את מתן ההיתר להצבת הדוכן במיקום אחר ובאיזה מרחק, כך שכאמור לא חל כל שינוי במדיניות".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
וואו, איזה יופי, כל הכבוד לך!!
י"ט שבט ה׳תש״פ
אחלה אתה בועז. נהנים לשמוע אותך ובפרט אחרי כאלו יוזמות מבורכות. המשך כך ואל תתפעל
2.
וואוו
י"ט שבט ה׳תש״פ
כל הכבוד לך בועז!!! קידוש ה'
3.
wow
י"ט שבט ה׳תש״פ
you're a great fellow
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.