צבי סופר | יום י' שבט ה׳תש״פ 05.02.2020

מנכ"ל ה'רשת': "הפעילות הזאת נחקקת בילדים לכל חייהם"

לקראת יום השיא בשרשרת האירועים בכפר חב"ד לרגל היום הגדול והקדוש י' שבט 'שנת ה-70 לנשיאות' שוחח הרצל קוסאשוילי בראיון נדיר עם המנכ"ל הנמרץ של 'רשת אהלי יוסף יצחק' הרב אליהו קריצ'בסקי • על על 'שרשרת האירועים' השבוע בכפר חב"ד: "הפעילות הזו נחקקת לילדים למשך כל ימי חייהם" • על התכנים המיוחדים לאורך כל השנה, ובכלל על פעילות ה'רשת': "אחד המוסדות היחידים שכל פעולותיו הן לממש במדוייק את הוראות הרבי" • וגם: מהיכן המימון של ה'רשת'? האם הכל ממומן ממשרד החינוך?    
מנכ
הרצל קוסאשוילי בשיחה עם הרב קריצ'בסקי



עשרות אוטובוסים, פורקים השבוע 'מטען' תוסס וססגוני של אלפי ילדים, הנוהרים ל'שרשרת הפעילות' המושקעת באוהל מיוחד שנבנה במיוחד ליד 770 בכפר חב"ד, סיור בבניין אגודת חסידי חב"ד 770, כניסה לחדר הרבי וכתיבת פ"נ, כשלחלקם של התלמידים ממוסדות ה'רשת' ברחבי הארץ זו הפעם הראשונה של התנסות בחוויה כה מדהימה, רוחנית ומעצימה.



את האירוע הם חותמים בכנס מושקע ומרתק, שזור במוטיבים חסידיים באוהל האירועים בכפר חב"ד, ובו הם 'ממריאים' בהצגה וירטואלית סוחפת, אל על, לגבהים חסידיים וערכיים חדשים.

את המנכ"ל הנמרץ של 'רשת אהלי יוסף יצחק' הרב אליהו קריצ'בסקי, 'תפס' הרצל קוסאשוילי בכניסה ל-770 בכפר חב"ד לצד האוהל המיוחד שהוקם שם לפעילות במשך השבוע. הרב קריצ'בסקי לא מרבה להתראיין, אם בכלל, ובין קבוצה לקבוצה מהכא להתם, הרצל שמע ממנו סקירה מרתקת על שרשרת האירועים, ולא פחות חשוב, על מה שקדם להם:

הרצל קוסאשוילי: שלום הרב קריצ'בסקי.

הרב אליהו קריצ'בסקי: "ברוכים הבאים לשרשרת האירועים ההיסטורית ויישום ההוראה של הרבי שאנו זוכים להיות חלק ממנה, לכנס ילדים בי' שבט. הנה השנה אנו זוכים שאלפי ילדים מגיעים לכפר חב"ד וזוכים לממש את רצון הרבי.


"מדהים לראות את ההתרגשות של הילדים"
 

אפשר בבקשה סקירה על מה שאנו רואים כאן? מהבוקר אני רואה אוטובוסים מלאים בילדים בדרכם לכאן ל-770 ולאוהל האירועים. 

הרב קריצ'בסקי: "הילדים משתתפים בביקור ארוך ומרתק שמתחיל ב-770, מתכוננים כאן באוהל המיוחד שהוקם, רואים וידאו של הרבי, על י' שבט, הכניסה ל-770, כותבים פ"נ כללי וכולם חותמים עליו.

"מדהים לראות את התרגשות על התלמידים, והתלמידות, שחלקם לא מגיעים ממשפחות של אנ"ש, חלקם לראשונה שומעים על המושג הזה 'פ"נ'. לאחר שכתבו את הפ"נ והתכוננו כמו שצריך, הם נכנסים ל-770, שם מקבלים הדרכה מקיפה ונכנסים לחדר של הרבי.


כותבים 'פ"נ' באוהל המיוחד, לפני הכניסה ל-770 וחדר הרבי (צילום: אהרל'ה קרומבי)

"בחדרו של הרבי אומרים מספר פרקי תהילים נותנים צדקה, ולאחר שמבקשים כל אחד בקשה אישית, יוצאים לאוהל האירועים ליד בית מנחם, שם הם משתתפים באירוע גדול ומושקע.

"הילדים משתתפים באירוע עם תוכן המוגש בצורה חווייתית, על משמעות 'דור השביעי', י' שבט ותפקידם המיוחד, ולאחר הכנס הזה מתפזרים כל אחד לדרכו כשהם מלאים בכוחות מחודשים. אין ספק שהדברים האלו נחקקים למשך כל ימי חייהם.

"לכל מה שסיפרת עכשיו, לכל מה שהם חווים פה, אני משער שקדמה עבודה לאורך כל השנה בבתי הספר".
הרב קריצ'בסקי: הפעילות הזו החלה בתהליך שמלווה התלמידים במשך השנה. ההתארגנות החלה כבר בשנה שעברה, לקראת 'שנת השבעים' בהקמת צוותי חשיבה איך נערכים כראוי לי' שבט ואיך זה יבוא לידי ביטוי במוסדות ה'רשת' בשוטף ולא רק באירועים מיוחדים, אלו ערכים נטמיע ונעצים במשך השנה.

"כבר במהלך הקיץ גיבשנו התכניות ומתחילת השנה החלו מגוון פעילויות. כגון: תכנית נושא שנתית לגני הילדים 70' שנים מאירות', 70 שנות אור' לתלמודי התורה ובתי הספר, עם ערכים לכל חודש, ומבצע מיוחד לכל צוותי החינוך 'עמדו הכן כולכם', ועוד.

"הכנס הזה הוא השיא"

לקראת י' שבט הטמענו תכנית שליוותה את המשפחות "ילדים בזמן נשיא" ותכניות שמיושמות בימים אלו במוסדות סביב מה שאנו קוראים 'שבוע נרות להאיר'. הכנס הזה הוא השיא של הפעילות הזו.

'שיא הפעילות': אחד הכנסים השבוע באוהל האירועים בכפר חב"ד

"הצלחנו להכיל פה בכפר חב"ד כמה אלפי ילדים, והיום בי' שבט יתכנסו בהתכנסות וירטואלית כ-20 אלף ילדים, יאמרו פסוקים, וילמדו חלק ממאמר 'באתי לגני' . פעילות זו משקפת למעשה את הפעילות לאורך כל השנה של ה'רשת'.

"נותן את הכח ואת ה'דרייב' לפעילות במשך כל השנה"

"פן זה בפעילות, משקף תחום אחד שנקרא ה'חברתי-חסידי ב'רשת', ולצד זאת יש אגפים נוספים של פעילות, כגון בינוי ופיתוח המלווים מוסדות חדשים, תכניות לימודים, העצמת צוותי החינוך, מפגשי מנהלים בחינוך החב"די, אך אין ספק שפעילויות אלו ב'שרשרת האירועים' השבוע נותנות לנו את הכוח ואת ה'דרייב' לפעילות במשך כל השנה.

כל הפעילות שהזכרת ממומנת ע"י משרד החינוך?
הרב קריצ'בסקי: ב'רשת' נהנים מהתמיכה של משרד החינוך בנושאים רבים. קידום מוסדות חדשים, מפגשי המנהלים, ארגון האירועים, תוכן חברתי חסידי ופעילויות רשות לא ממומנת בדרך כלל ע"י משרד החינוך, אבל ב"ה אנ"ש בארץ ובעולם, שפעילות ה'רשת' חשובה להם לוקחים חלק במשך השנה ובזכות זה מממשים את הוראות הרבי."

הרב קריצ'בסקי מוסיף מציין נקודה מעניינת: "חשוב לציין כי זה ה'רשת' הוא אחד מהמוסדות היחידים שכל אחת מהפעילויות שלו היא לבצע את ההוראות הברורות של הרבי, הכל מכוון ומדוייק לפי ההוראות שלו.

"אם זה כנסי ילדים, מפגשי מנהלים ומורים, תמיכה במוסדות חדשים. ההצלחה היא בזכות המשאבים של אנ"ש בארה"ק, וברחבי העולם התורמים לרשת ובזכותם מתאפשר לנו לעשות את הפעילויות האלה. וכמובן משרד החינוך שמפנה הרבה מאוד תקציבים לטובת מוסדות החינוך, לבינוי מוסדות חדשים, בתי ספר, שעות נוספות איפה שחסר, ודברים נוספים."

צפו בראיון המלא>>>

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח הרב אליהו!
י"ב שבט ה׳תש״פ
תאריך ימים על ממלכתך בעבודת שליחותך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.