צבי סופר | יום ד' שבט ה׳תש״פ 30.01.2020

שלוחי חב"ד בסין: "אנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעזוב"

אף שהם יכולים לעזוב בשל המצב הקשה, בוחרים שלוחי הרבי בסין להישאר ולתמוך בקהילה היהודית • בשיחות שקיימו השבוע הם סיפרו על התחושות בימים אלה, ועל הפעילות שממשיכה בכל הכוח מבלי להתפעל • ויש גם שיר מצמרר שקיבל אחד מהשלוחים מידיד קרוב • מסמך מיוחד של מסירות נפש שאסור לכם להחמיץ
שלוחי חב
"יש כאן עוד הרבה יהודים שצריכים אותנו". השליח הרב ישראל ליברמן וילדיו

נגיף הקורונה שמשתולל בימים האחרונים ברחובות סין, משגע את התושבים. כולם ספונים בבתיהם. בתי הספר סגורים. הפארקים נעולים. הרחובות שוממים.

שלוחי הרבי הפועלים במדינה נותרים במסירות נפש ולא עוזבים את קהילותיהם. הם ממשיכים את שיעורי התורה ואת הפעילויות על כמה שניתן, עם ההגבלות הנדרשות והמתבקשות.

בשיחה עם אתר Ynet אמש, סיפר שליח הרבי בבייג'ין, הרב שמעון פרונדליך, כשמצביע על הכביש הסמוך לביתו. "ביום רגיל - זהו אחד מהצמתים העמוסים ביותר במחוז, עם פקקים מטורפים. בדרך כל לוקח רבע שעה עד עשרים דקות רק לצאת מהאזור הזה, וכעת הוא ריק לגמרי, למעט מעט מכוניות חולפות".


תיעוד מפעילות השלוחים בסין, בימים האחרונים (באדיבות המצלם)


הרב מרדכי אבצן, השליח הראשי לסין, מספר לאתר Ynet, כי "מרגישים את הבהלה באופן מוחשי ביותר. הדבר היחיד שניתן לעשות זה לחבוש מסכות, וכבר אי אפשר להשיג אותן כאן. הגיע אליי שכן סיני שהתחנן שהוא צריך כ-200 מסיכות, אז הענקנו לו את המסכות".

"יש כאן בהלה מורגש מאוד", מספר גם הרב ישראל ליברמן' השליח בקאולון שבמדינת הונג קונג. "אתמול בלילה הוציאו מהבניין הסמוך לבית חב"ד חמישה אנשים שנדבקו". 

הרב אבצן מוסיף כי משפחות ישראליות רבות החליטו "לעזוב את הונג קונג עד יעבור זעם", כדבריו. "בתי הספר סגורים עד ה-20 לחודש או עד סופו, אין איש יודע, וגם הפארקים כולם סגורים.

"אנחנו לא יוצאים בהצהרות לישראלים שיחזרו לארץ, אבל היו כמה משפחות עם נסיבות ספציפיות של הרבה ילדים קטנים, למשל, אז התייעצתי עבורן עם רופא. הם ממש כבולים בתוך הבית, אין לאן לצאת. מה יעשו איתם בדירה של 100 מטר?"

הרב ליברמן, כמו גם הרב אבצן והרב פרונדליך לא עוזבים את העיר, וממשיכים לתמוך בקהילה היהודית. "אנחנו רוב הזמן בבית עם הילדים, ובשעות מסוימות יוצאים לחלק מוצרי היגיינה לקהילה ולאנשים ברחוב", מספר הרב ליברמן. "כרגע יש כאן עוד הרבה יהודים שצריכים אותנו, ואנחנו מקווים ומתפללים שהמצב יסתדר ולא נצטרך לחזור לארץ".

הרב אבצן מדגיש בשיחה עם Ynet כי הוא וחבריו לא יכולים להרשות לעצמם לעזוב. "חב"ד זה לא עוד ארגון שפועל בשטח, אלא מהווה את התשתית של החיים היהודיים בסין. אם נקום ונלך הבהלה בקהילה רק תגדל.

"אנחנו עסוקים בלעודד ולחזק. כמה אנשים הגיעו אלינו היום ואתמול, רצו אוכל חם. יודעים שאצלנו האוכל נקי, וכל אדם שאתה מעודד - אתה גם מעודד את המשפחה שלו, שיודעת שיש להם כתובת".

על רקע התמונה ש'עשתה כותרות' ובה נראה השליח בצ'נאגדו הרב דובי הניג יחד עם ילדיו כשהם חבושי מסיכות, הוא קיבל שיר מיוחד מחבר, "שהוא קצת משורר":

װען איך װאָלט געהאַט כּוֹח, װאָלט איך געלאָפֿן אין די גאַסן און - יחד עם התמונה הזאת - איך װאָלט געשריגן הױך: "רבֶּ'ה, הײליגע רבֶּ'ה" - - -

פשוט, תמונה מצמררת, מרגשת!!!

ילד קטן, בן שנה סך הכול. היה יכול להיות עכשיו בירושלים, או בבני ברק, בכפר חב''ד או במגדל העמק. אחרי יום מלא חוויות בגן הילדים השכונתי, יוצא אולי לטיול בגן השעשועים הסמוך לביתו עם אמו ואחיותיו, בטוב ובנעימים....

ובמקום זאת? מסתובב עם מסכה מוזרה, חודש וחצי לפני פורים, כזאת המכסה את פיו ואפו, חוסמת ממנו לנשום כאחד האדם בכל רחבי תבל...

והוא, תינוק שלא יודע טעם חטא, אפילו לדבר אינו יודע; לא מבין את פשר ההמולה סביבו... מחפש את המילים לשאול: 

"טאטי, מאמי, מה זה???"

"למה הלבשתם עליי את הדבר המוזר הזה??"

"למה אני לא כמו כל הילדים היהודים בעולם??" - - -

ובשעה זו, מכנס הקב''ה את פמלייתו של מעלה, ואומר לכנסת ישראל, ל'שלוחים' : 

"את, הפזורה בגולה, ורועה בגנים של אחרים, והולכת ועוסקת בהפצת המעיינות, בהפצת היהדות, וב"הפצת החיים" - מלאכי השרת באים לשמוע את קולך, ולראות את מעשייך; ועם ישראל כולו יתקדש ויתרומם ממך ומעבודת השליחות שלך" - - -

רוצים לעזור לשלוחים שנותרו בסין?

הם הקימו אתר מיוחד בשיתוף כל מרכזי חב״ד שבסין לרגל המצב, שמרכז את כל החדשות בנושא ובו תוכלו להרים תרומה לקרן ההצלה המאוחדת ולהיות שותפים בפעילות המיוחדת והחשובה בימים אלו > לתרומה לחצו כאן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.