שלמה מן | יום ג' שבט ה׳תש״פ 29.01.2020

כבוד: הנשיא טראמפ מינה את השליח הצעיר לוועד הלאומי

מינוי רשמי של הבית הלבן ושל הנשיא טראמפ: שליח הרבי בפאווי שבקליפורניה הרב מענדל גולדשטיין ישמש כחבר המועצה לזיכרון השואה בארצות הברית • מהי תפקידה של המועצה ומי עוד חבר בה? כל הפרטים בפנים
כבוד: הנשיא טראמפ מינה את השליח הצעיר לוועד הלאומי
הרב מענדל גולדשטיין (מימין), לצד אביו עם נשיא ארה"ב טראמפ וסגן הנשיא בבית הלבן (צילום: הבית הלבן)

שליח הרבי בפאווי שבקליפורניה, הרב מענדל גולדשטיין, מונה אמש בידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כחבר המועצה לזכר השואה בארצות הברית. כך לפי הדיווח באתר הבית הלבן.

מועצת הזיכרון לשואה בארצות הברית הוקמה על ידי הקונגרס בתחילת שנות השמונים במטרה להוביל את זכר השואה בקרב האומה האמריקנית ובכדי לגייס כספים פרטיים לבניית מוזיאון השואה בארצות הברית.

עם פתיחת מוזיאון השואה, לפני מעט פחות משלושים שנה, הפכה המועצה למועצת הנאמנים של המוזיאון. המועצה הינה מוסד עצמאי של ממשלת ארצות הברית הפועלת כשותפות ציבורית-פרטית, והיא מקבלת מימון פדרלי לתמיכה בפעילות בניין המוזיאון.    

המועצה, המתכנסת פעמיים בשנה, מורכבת מ-55 חברים שמונו על ידי הנשיא, חמישה חברים מהסנאט, חמישה מבית הנבחרים ושלושה חברי תפקידים לשעבר ממחלקות החינוך, הפנים והמדינה של ממשלת ארצות הברית.

כאמור, הלילה הודיע הנשיא טראמפ על מינויו של השליח הרב גולדשטיין, שבית חב"ד בראשותו ספג אירוע ירי אנטישמי מחריד בחג אחרון של פסח, שבמהלכו נהרגה אחת ממתפללות בית חב"ד ונפצע אביו לאיוש"ט - כחבר המועצה לחמש השנים הקרובות.

לצד הרב גולדשטיין חברים במועצה, בין היתר, הסנטור מרקו רוביו, שהתמודד למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בבחירות האחרונות, חבר הקונגרס ג'ון לואיס ואנשים פוליטים נוספים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
צעיר????
ד' שבט ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.