צבי סופר | יום ט"ו טבת ה׳תש״פ 12.01.2020

שני זוכים חב"דיים בתואר אנשי השנה בהייטק החרדי. מי הם?

שניים מתוך שלושה אנשי השנה בהייטק - חסידי חב"ד: ר' יניב קיטרון מנכ"ל ומייסד הסטארטאפ החקלאי BotanoHealth וחני שפינר-ווגל מתכנתת בגוגל בעלת תואר ראשון בביואינפורמטיקה נבחרו בסוף השבוע האחרון לאנשי השנה בהייטק החרדי
שני זוכים חב
ר' יניב קטרון מקבל את התואר 'איש השנה בהייטק החרדי' במהלך הכנס בירושלים

למעלה מ-1200 איש השתתפו בועידת ההייטק החרדי שנערכה בסוף השבוע בירושלים שבמסגרתה נבחרו "אנשי השנה בהייטק החרדי". לצד עובדים חרדים מתעשיית ההיי-טק, נכחו באירוע גם הצמרת הכלכלית של מדינת ישראל החל ראש אגף תקציבים באוצר שאול מרידור, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, יו"ר בנק הפועלים עודד ערן, מנכ"ל רשות החדשנות אהרון אהרון ועד משקיעים ובכירי תעשיית ההייטק.

את הועידה היוקרתית שנערכה ביוזמת ביזמקס, נעל טקס ההכרזה על אנשי השנה בהייטק החרדי, כאשר שניים מתוך שלושת הנבחרים הם חב"דניקים: היזם ר' יניב קיטרון מירושלים נבחר לאיש השנה בתחום היזמות, וחני שפינר-ווגל מתכנתת בגוגל תושבת ירושלים גם היא נבחרה לאשת השנה בהייטק החרדי בתחום הלימודים. יחד איתם נבחר גם אברהם מינס שמשמש כראש רשות המאגר הביומטרי הלאומי.

השניים נבחרו מתוך רשימה מכובדת של אנשי הייטק חרדים שחולקו לקטגוריות של תעסוקה, יזמות ולימודים. המועמדים ברשימה נבחרו הודות לעשיה משמעותית בתחומם ובהישגים ממשים מיזמות, או באקדמיה בתחום ההייטק.

בדברי ההסבר לזכיה נאמר על הגברת שפינר כי "כבר בשלב הלימודים לקחה על עצמה לסייע לעוד נשים חרדיות להצליח ולהגיע להישגים בלימודים. חני מסייעת גם כיום לבנות חרדיות ודתיות להתכונן לראיונות עבודה בהייטק, מעניקה יעוץ והכוונה, טיפים, סיוע בהכנת קורות חיים ואף עורכת ראיונות דמה מושקעים.

לאחרונה היא יזמה וארגנה אירוע מושקע מטעם Google עבור סטודנטיות ממכון טל, במטרה לחשוף סטודנטיות חרדיות ודתיות לתחום ההי-טק, להסביר בפירוט על האופציות למשרות סטודנט בחברה המובילה, להדריך לעומק לגבי ההכנה הנדרשת בכל השלבים, לתרגל שאלות מראיונות, ולעודד את הסטודנטיות לכוון גבוה ולשלוח קורות חיים לגוגל וחלקן כבר זומנו לראיונות עבודה למשרות בגוגל".

על הבחירה ביזם החב"די ר' יניב קיטרון מייסד ומנכ"ל הסטארטאפ BotanoHealth  נאמר "יניב, מהנדס כימיה במקצועו, בעל עבר בחברות סטארטאפ בתחומי החקלאות. הסטארטאפ הנוכחי, היו המיזם הטכנולוגי השני שלו שנקרא BotanoHealth. הניסיון שלו בעבודות חקלאיות, עם דשנים וחומרים כימיים הוביל אותו לפיתוח פורמולה טבעית מיוחדת המטפלת בפטריות ייעודיות המופיעות בגידולים ואחראית להרס של יבול רב.

הפורמולה שעוברת פיתוחים משותפים עם מכונים מובילים בארץ, נמצאת כבר בשימוש אצל מספר לקוחות פוטנציאליים בספרד, בדרום אמריקה. צוות הסטארטאפ אף ביקר באתיופיה כדי לבחון את הסיוע של הטכנולוגיה הישראלית החדשנית לחקלאים באתיופיה בדגש על חקלאים זעירים שמשתמשים בחומרי הדברה ללא הגנה מינימלית".

לדברי איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס ויוזם הועידה: "כל המועמדים אנשי השנה הם אנשים שהוכיחו מצויינות ועשיה משמעותית בהייטק. ישנה חשיבות גדולה להצטיינות וקידוש השם בתחום כה קריטי לכלכלה הישראלית, דבר שיסייע גם לשילובם של עובדים חרדים נוספים בתעשיית ההייטק".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חברה
ט"ז טבת ה׳תש״פ
חני המוכשרת והמההממת ברכות לרגל זכייתך בתואר מגיע לך כל כך!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.