צבי סופר | יום י' טבת ה׳תש״פ 07.01.2020

"אלפי גויים עלו לארץ": סערה בעקבות דברי הגר"י יוסף

בעקבות דבריו של הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף ש"מאות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי", קמה סערה • ליברמן גנץ לפיד וניצן הורוביץ מיהרו לגנות, ראש הממשלה הצטרף למגנים והגדיר הבוקר כ'אמירה מקוממת' • במפלגות החרדיות מיהרו להביע תמיכה ברב הראשי לישראל והגדירו את מתקפת השמאל כ'דמעות תנין' ו'נסיון מלאכותי ליצור פילוג בעם'
הרה"ר הגר"י יוסף בביקורו בישיבת בני השלוחים 'ליובאוויטש אוקראינה' (ארכיון COL)

בעקבות דברי הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף אותם פרסם אתר 'וויינט' התעוררה סערה בפוליטיקה הישראלית. "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי. יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים", אמר הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף.

בעקבות דבריו, גורמים פוליטיים מיהרו לגנות: יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן קרא להדיח את הרב הראשי. גם ראשי 'כחול לבן' בני גנץ ויאיר לפיד קראו לרב הראשי "להתנצל על דבריו המבישים והחמורים", כך אמרו.

את דבריו אמר הרב הראשי בשבוע שעבר בירושלים, ובין היתר ציטט 'וויינט' את הדברים:

"העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים". הרב הוסיף ואמר בדבריו כי חלק מהעולים "הולכים לכנסייה כל יום ראשון והולכים למנזר".

נתניהו נגד דברי הראשל"צ: "אמירה מקוממת"

כאמור ליברמן מיהר לגנות, ובדף הפייסבוק שלו ברוסית הוא כתב: "רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה".

"הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג.

"אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

הבוקר, מצטרף למגנים ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זו "אמירה מקוממת שאינה במקומה. העלייה ממדינות חבר העמים לשעבר היא ברכה עצומה למדינת ישראל ולעם היהודי. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול למען עלייתם וקליטתם בארץ של אחינו ואחיותיו יוצאי בירת המועצות לשעבר".

גורמים בשמאל, 'חוגגים' וכבר מבקשים "ביטול מונופול הרבנות על כשרות, על נישואים ועל גיור". הנה דברים שאמר יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ:

"עוד אמירה גזענית של רב ראשי, שוב הסתה נגד מי שלא מספיק יהודי בעיניהם. נאום השנאה של הרב יצחק יוסף נגד העולים מוכיח פעם נוספת  כמה מהותי וחשוב המאבק שלנו לביטול המונופול של הרבנות הראשית.

"הבעיה היא לא ברב כזה או אחר. אחד מסית נגד עולים השני נגד נשים והשלישי נגד להט"ב. העובדה שגם ב2020 למוסד הארכאי הזה יש השפעה כל כך מכרעת על החיים האישיים שלנו היא בושה  למדינת ישראל. כפי שהצלחנו במאבקים עקשים אחרים נגד הכפיה הדתית, נצליח גם כאן.

"בממשלה הבאה נדרוש - ביטול מונופול הרבנות על כשרות, על נישואים ועל גיור ואת פירוק משרד הדתות".

במפלגות החרדיות לא נשארו חייבים:

בתגובה לקריאות להדחתו של הראשון לציון, הרב הראשי יצחק יוסף, נמסר מתנועת ש"ס:

"האחראי הראשי להסתה ולשיסוי בעם הוא אביגדור ליברמן. כל רצונו של ליברמן הוא להביא לסיום כהונתו של נתניהו כראש ממשלה מתוך שנאה אישית ונקמה שמעבירה אותו על דעתו ולכן הוא מנסה לקושש קולות ולהיבנות מיצירת פילוג וקרע בעם ישראל.

"ליברמן  מסלף ביודעין את דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שהתייחס לקבוצה של העולים הלא יהודים שלצערנו הולכת וגדלה בגלל הפרצה של ״סעיף הנכד״ בחוק השבות. הרב יצחק יוסף לא אמר חלילה מילה אחת כנגד אחינו ואחיותנו היהודים, עולי רוסיה, שהביאו ברכה עצומה למדינת ישראל ושמרו על יהדותם ודתם למרות הקשיים הגדולים במשך עשרות שנים.

"תנועת ש״ס לא תתן את ידה למסע השיסוי ולרדיפת הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, בשל אמונתנו והבעת דעתו שמחוייבת מתוקף תפקידו כמנהיג רוחני בעם ישראל."
 

 ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בתגובה חריפה למתקפה נגד הראשל״צ הרב יצחק יוסף:

״מר בני גנץ המתיימר להיות ראש ממשלה, אתה מעז לדבר על שנאת חינם? היכן היית כאשר חברך יאיר לפיד השמיץ את הציבור החרדי?? למה לא שמענו את קולך על הסרטונים האנטישמיים של אלכס קושניר? וכן על קמפיין השנאה של אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי? 
נראה מר גנץ שאתה וכל מפלגות השמאל חושבים שלשנוא את החרדים זה לא שנאה בחינם״.

הח״כ הדגיש: "הרב הראשי לישראל לא דיבר כלל על העולים היהודים הכשרים, אלא הרב מתוקף תפקידו דואג לצביון היהודי של מדינת ישראל, ולכן התיחס לנתון המדאיג שפורסם בתקשורת ׳שמבדיקות שבוצעו אחוזים גבוהים ביותר של עולים חדשים כלל אינם יהודים׳. ובקרב עולי רוסיה המצב חמור עוד יותר - רק 1 מכל 25 עולים יהודי, בעקבות "סעיף הנכד" בחוק השבות, המאפשר לצאצאי יהודים מתבוללים ובני זוגם לקבל אזרחות …"

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס, הגיב לדברי יאיר לפיד:
" אל תטיף מוסר לרבנים מה לומר ומי שמך לאיש לחלק להם ציונים. כל מילה הנאמרת ע"י הרב, היא שקולה ומדודה ונתמכת בפסקי הלכה. הראשל"צ הוא הדמות המאחדת ומאירת פנים בין כלל האוכלוסיות, כך שאתה מר לפיד זה שצריך להתנצל ובהקדם".
 
סגן שר הבריאות ויו”ר יהדות התורה ח”כ יעקב ליצמן:

"האיש האחרון שיכול לדבר ולהטיף לאחרים על הסתה הוא אביגדור ליברמן. האדם שמאז זיהה את ההסתה והשנאה כמנוע לגריפת קולות, אינו מפסיק ללבות אש בין האוכלוסיות, לשסע בין המגזרים ופועל בזדון ובחוסר אחריות ציבורית, על מנת לפלג ולפגוע במרקם העדין שבין הציבורים השונים בישראל. 

"ליברמן ושותפיו לסיעה, כגון אלכס קושניר ודומיו, התירו את דמם של הציבור החרדי והפכוהו לשק חבטות לאומי, בשקרים ובדותות, בבורות ובהכפשות שווא, יום יום, ללא טיפת בושה או אחריות. 

"מול דמעות התנין של ליברמן ואנשיו על הסתה ושנאה כלפיהם כביכול, יש לומר טלו קורה מבין עיניכם. אלו אנשי ריב ומדון שבגללם קבוצות מיעוט כמו הציבור החרדי ונציגיו, מתמודדים עם מתקפות שנאה והסתה שלא יתוארו ושאינן מתקבלים על הדעת בחברה מתוקנת. 

"אנו מחזקים את ידי הרב הראשי לישראל הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, נוכח המתקפות הפוליטיות נגדו.

דבריו של הגר"י יוסף אודות כך ש"מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי", נכונים ומעוגנים בקרקע המציאות. למרבה הצער, הפוליטיקאים הציניים מנצלים את דבריו למינוף פוליטי. הנה נתונים 'יבשים' שפורסמו רק לאחרונה:

כמו שפרסמנו כאן: נתון מזעזע: מתוך 179,849 עולים - רק 14% מתוכם יהודים

מתחילת 2012 ועד היום הגיעו ארצה כ-180 אלף זכאי חוק השבות, אך רק 14% מהם מוכרים כיהודים - כך עולה ממסמך רשמי של רשות האוכלוסין וההגירה שהגיע לידי ynet

בקרב העולים מרוסיה ומאוקראינה, המובילות את הרשימה, הנתונים קיצוניים עוד יותר, כך עולה מהמסמך הרשמי של רשות האוכלוסין וההגירה.

כבר לפני 50 שנה: הרבי חזה את התופעה, והוביל את המאבק לתיקון החוק. הרבי לחם על כך שיגודר בחוק לצד 'גיור', המילה 'כהלכה'. ללא ההגדרה 'כהלכה' החוק הכיר למעשה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים, מה שהביא לרישום פיקטיבי של גויים כיהודים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.