מנדי ברגר | יום כ"ה כסלו ה׳תש״פ 23.12.2019

נתון מזעזע: מתוך 179,849 עולים - רק 14% מתוכם יהודים

מתחילת 2012 ועד היום הגיעו ארצה כ-180 אלף זכאי חוק השבות, אך רק 14% מהם מוכרים כיהודים - כך עולה ממסמך רשמי של רשות האוכלוסין וההגירה שהגיע לידי ynet ופורסם הבוקר • בקרב העולים מרוסיה ומאוקראינה, המובילות את הרשימה, הנתונים קיצוניים עוד יותר • כבר לפני 50 שנה: הרבי חזה את התופעה
נתון מזעזע: מתוך 179,849 עולים - רק 14% מתוכם יהודים
אילוסטרציה: ארכיון COL

מספר העולים לישראל שאינם יהודים גבוה מאוד: נתונים רשמיים של משרד הפנים שהגיעו לידי ynet, חושפים כי רק 14% ממי שקיבלו אזרחות ישראלית בשנים האחרונות מכוח חוק השבות הם בעצמם בני העם היהודי, בעוד ש-86% הם חסרי דת או בני דתות אחרות שעלו ארצה כצאצאים או כבני זוג של יהודים.

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, המפורסמים לבקשת עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון), מתחילת שנת 2012 ועד סוף חודש אוקטובר 2019 הגיעו ארצה 179,849 עולים, אך רק 25,375 מהם יהודים.

לעומתם, 154,474, כשישה מכל שבעה, אינם מוכרים ככאלה – לא מבחינת הרישום של הרשויות ה"אזרחיות" - ובראשם משרד הפנים - וכמובן שלא על פי ההלכה, כפי שדורשת הרבנות הראשית.

פילוח לפי ארצות המוצא מלמד כי בקרב העולים מרוסיה ומאוקראינה, המובילות את הרשימה, הנתונים קיצוניים עוד יותר.

כך, למשל, מרוסיה הגיעו בתקופה האמורה 52,337 עולים - ורק 4.3% מתוכם יהודים, 1 בלבד מכל 25, ומאוקראינה באו 37,958 - 8% מהם בני העם היהודי. בקרב הצרפתים, שבמקום השלישי, 27% מ-28,676 העולים מוכרים כך, ומיוצאי ארה"ב, שבמקום הרביעי – 30% מתוך 18,272.

מרשות האוכלוסין נמסר: ככל הנראה נפלו אי דיוקים בעת איסוף הנתונים שפורסמו בנוגע לפילוח נתוני העולים. הנתונים נבחנים בשנית ובתום הבחינה נפרסם הודעה מעודכנת.

• 

כבר לפני 50 שנה: הרבי חזה את התופעה

כבר לפני 50 שנה, בשנת תש"ל הרבי החל לנהל מאבק ציבורי לתיקון חוק השבות להכרה בגיור כהלכה בלבד, לעומת הנוסח הקובע שיהודי הוא מי שהתגייר ללא איזכור המילה כהלכה, דבר המאפשר רישום של גויים שלא התגיירו כהלכה כיהודים, ועלול להביא להתבוללות, מה שקרה בפועל בשנים שלאחר מכן.

הרבי ראה בחוק זה מכשול גדול והרבה להתריע על סכנותיו. ואף כינה אותה: "הגזירה האיומה ביותר שלא הייתה כמוה".

הרבי הסביר שחומרתה גדילה בעובדה שיהודים הם אלו שמחוקקים חוק שכל מהותו היא כפירה בקב"ה, והחוק מאפשר רישום של גויים כיהודים.

בשנת תשד"מ הגיעה משלחת של חסידי חב"ד לראש הממשלה דאז יצחק שמיר, עם 'עצומת המליון' למען תיקון החוק, אולם כל המאמצים לא הועילו.

משלחת חסידי חב"ד מוסרת  בשנת תשד"מ לראש הממשלה יצחק שמיר את 'עצומת המליון' למען תיקון חוק השבות


היו גורמים מסויימים ביהדות החרדית גופא, שלעגו ל'תחזיות השחורות', וטענו שמדובר בתופעה שולית ולא משפיעה.

כפי שניתן לראות בנתונים המתפרסמים כעת, 'גלי העלייה' כוללים ברובם כאלו שאינם יהודים ובני דתות אחרות, והיקפי ההתבוללות כיום - עצומים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בושה וחרפה
כ"ה כסלו ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.