שלמה מן | יום ח' טבת ה׳תש״פ 05.01.2020

יתומים ואלמנות מאנ"ש בנופש מושקע, והיה גם אורח מיוחד

נופש מושקע, מהנה וחוויתי ליתומים ואלמנות מאנ"ש מכל רחבי הארץ, נערך השבוע בקיבוץ 'חפץ חיים' בארגון 'כולל חב"ד' • הנופש שילב בתוכו ימי עיון וגיבוש חסידיים ומהנים לכל בני המשפחות וכללו תכניות נפרדות להורים, לילדים, לצעירים ולצעירות והתנהל ברמה הגבוהה ביותר, עם פנסיון מלא • האורח שהגיע במיוחד: המשפיע הרב מנחם מענדל שארף מארה"ב, שכידוע, זכה ליחס מיוחד מהרבי, לצד שאר אחיו היתומים
יתומים ואלמנות מאנ
הרב שארף רוקד עם היתומים (צילום: דובער גרויסמן)

יתומים ואלמנות מאנ"ש מכל רחבי הארץ, נהנו מנופש מושקע, מהנה וחוויתי שנערך בקיבוץ חפץ חיים ואורגן באופן מוקפד כמיטב המסורת על ידי 'חסד מנחם מענדל' - הזרוע החינוכית של 'כולל חב"ד', ובתרומת הנגיד הרב אליהו שלוסברג לעילוי נשמת אביו הרב אברהם יצחק ע"ה.

נופש זה התקיים לצד נופש למאות יתומים ואלמנות מהציבור הכללי, עליו דיווחנו בימים האחרונים.


• למעלה מ-350 יתומים ואלמנות בנופש מרגש של 'כולל חב"ד'


הנופש שילב בתוכו ימי עיון וגיבוש חסידיים ומהנים לכל בני המשפחות וכללו תכניות נפרדות להורים, לילדים, לצעירים ולצעירות, באופן נפרד וממוקד, בכדי למקסם את החוויה. לכל קבוצת גיל נערכה תכנית עשירה ומגוונת.

האירוח התנהל ברמה הגבוהה ביותר, עם פנסיון מלא, תוך התגייסות של הנהלת המלון, שעשתה ככל שביכולתה בכדי להנעים את שהייתם של המשתתפים.

את ימי הנופש ליווה המשפיע הרב מנחם מענדל שארף מארה"ב שהגיע במיוחד לארץ. הרב שארף, כידוע, זכה ליחס מיוחד מהרבי, לצד שאר אחיו היתומים. את קבוצת האמהות ליוותה הגב' וייסמן מכפר חב"ד ואת קבוצת הנוער והילדים ליוו מדריכים וצוות 'מנחם מענדל', בתכנית מותאמת ומרתקת, מסביב לשעון.

הפעילות כללה מופעים, התוועדויות, טיולים, בריכות, סדנאות, סרטי מדיה חינוכיים, הרצאות, שיעורים, משחקי חברה ופעילויות לכל בני המשפחה. היו אלה ימי חיזוק והתלכדות, של שמחה ושאיבת כוח ותעצומות, רווי שיחות בנושאי חינוך והתמודדויות, והכל בטעם חסידי.

כאמור, חלק מרכזי מהנופש הוקדש להרצאות והתוועדויות עם הרב שארף. המשתתפים התרגשו ביותר לשמוע מכלי ראשון על היחס המיוחד שהוא ואחיו קיבלו מהרבי. דבריו המרתקים נתנו חיזוק וכוח לכל בני משפחת חסד מנחם מענדל.

הרב שארף, סיפר איך מצד אחד הרבי קירב, עודד וגילה יחס מיוחד מאוד, לו ולאחיו היתומים. מצד שני, הרבי לא וויתר להם על אף פרט בענייני הלכה ומנהג. כך למשל, סיפר הרב שארף סיפור מרטיט כיצד פעם אחיו והוא דיברו באמצע קריאת התורה ולפתע חש במבטו הנוקב של הרבי. "זו הייתה פעם ראשונה שהרבי הביט עלינו במבט מוכיח ותקיף, וכשמבטנו נפגשו הרבי הצביע על ספר התורה, כאומר, אסור לדבר בשעת קריאת התורה".


טיולים מאתגרים במהלך הנופש (צילום: דובער גרויסמן)


הרב שארף גם שוחח באופן אישי עם הנערים, אמהות ונערות מהקבוצה, והרעיף דברי חיזוק כשהוא מעודדם לזכור את היחס המיוחד של הרבי לכאו"א ואיך הרבי נותן כוחות לכל אמא לזכות ולראות את הנחת החסידית המיוחלת. "וסוף הנחת אי"ה לבוא!"

במהלך הנופש, ביקר את בני המשפחות מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן.

לאמהות נערכה פעילות ייעודית ממוקדת וחווייתית ובמהלכה, הנשים התוועדו עם עצמן, חלקו תובנות, עצות וטיפים על התמודדות בכל תחומי החיים.

הרבנית רחל וילהלם, מייסדת הפעילות המיוחדת עם האלמנות והיתומים במסגרת כולל חב"ד, שיגרה ברכה מיוחדת לאמהות, בשל העובדה שנבצר ממנה לבוא ולהשתתף עמן בנופש המושקע.

צוות כולל חב"ד חשב על כל פרט בנופש. כך, למשל, קיבלו המשתתפים את חבילת חנוכה המהודרת של 'כפר חב"ד', את החוברת השבועית 'דבר מלכות' וכן אשת לאלמנות. זאת, לצד מטריות ומעילי גשם, שחולקו עקב מזג האוויר הגשום, ומיני מתיקה משובחים.

מיוחד ומרגש היה לראות את אחוות הקבוצה, קשר פנימי שזר לא יבין. התמימים למדו יחד, התפללו בצוותא ואף יצאו למבצע חנוכה יחד. בנות חב"ד למדו והתוועדו וכך גם האמהות. הערך של איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק - קיבל משנה תוקף בימי הגיבוש ולאורך כל המפגש השנתי המופלא.

עם סיומו של הנופש, זרמו להנהלת כולל חב"ד תגובות אוהדות רבות מהמשפחות שלא הפסיקו להודות על החוויה שלא תשכח. תודת כולם הייתה נתונה לרכזת פעילות קבוצת אנ"ש בחסד מנחם מענדל, הגב' דבורה רבינוביץ.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.