שלמה מן | יום ב' טבת ה׳תש״פ 30.12.2019

למעלה מ-350 יתומים ואלמנות בנופש מרגש של 'כולל חב"ד'

נחתם הנופש השנתי והמושקע של 'כולל חב"ד' למאות אלמנות ויתומים מכל רחבי הארץ • השנה, נקרא הנופש "מיזם האור", לעילוי נשמתו של הרב עמרם בלוי ע"ה שייסד את החטיבה החינוכית והקדיש לכך את חייו • בהדלקות היומיות כיבדו בהשתתפותם נכבדים ובהם מנכ"ל הביטוח הלאומי, ראש העיר ירושלים ועוד • "לא היה זה עוד נופש, אלא מיזם מאיר שמחיה נפשות, פשוטו כמשמעו. הוא מפיח כוח ושמחה בכל כלל המשפחות ונותן להם כוחות גדולים ותעצומות נפש"
למעלה מ-350 יתומים ואלמנות בנופש מרגש של 'כולל חב
צילומים: כולל חב"ד

במשך שלושה ימים ברציפות נמשך הנופש המושקע של 'כולל חב"ד', לשמונים משפחות שאיבדו את היקר להן מכל. למעלה משלוש מאות וחמישים יתומים ואלמנות השתתפו בנופש שנערך במלון רמדה בירושלים ונוהל על ידי 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', אותה מנהל הרב איציק מרטון.

השנה, נקרא הנופש "מיזם האור", לעילוי נשמתו של הרב עמרם בלוי ע"ה שייסד את החטיבה החינוכית והקדיש לכך את חייו, עד שנחשב בעיני היתומים כ'סבא'. כזכור, הרב בלוי ע"ה נפטר בפתאומיות בשנה שעברה בעת מילוי שליחותו.

הנופש, שנמשך שלושה ימים ונחתם בחמישי, כלל אש"ל מלא ואיכותי, באדיבותם הרבה של משפחת פינגר וקרן מרומים, והוא הביא עמו המון רגעים של אושר ושמחה.

לא היה זה עוד נופש, אלא מיזם מאיר שמחיה נפשות, פשוטו כמשמעו. הוא מפיח כוח ושמחה בכל כלל המשפחות ונותן להם כוחות גדולים ותעצומות נפש. הרבה רגעים דומעים ומרגשים היו בו, רגעים שהמחישו את חשיבותו הכבירה של הנופש, רווי התוכן.

"רובם של המשפחות, איבדו רק באחרונה את יקיריהן והנופש הזה היה קריטי עבורם, להשתחרר מעט מהאווירה הקשה כל כך בה הם נמצאים", אומרים ב'כולל חב"ד', "בנופש המיוחד, הם נהנו מפעילויות מגוונות, בפיקוד צוות אחראי ומסור שהעניק חוויה של נופש ברמה הגבוהה ביותר".

את הדלקת נר חנוכה ביום הראשון כיבד בנוכחותו מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי מר מאיר שפיגלר. ביום השני כיבד מר משה ליאון ראש העיר ירושלים, ובהמשך נציג משפחת פינגר מר גרוזמן, נציג קרן מרומים הרב יוסי קריצ'בסקי, מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן והנציג החסידי בעירייה ויועץ ראש העיר לענייני קהילה רווחה הרב יעקב הלפרין. 

את הנופש ליוו עשרות מדריכים ומדריכות ששימשו כשמרטפיות ומדריכות בנופש עבור עשרות הילדים הרכים. המדריכים והמדריכות עצמן, יתומים ויתומות שחוו סיפורים קשים בעבר, גדלו על ידי 'חסד מנחם מענדל' ועכשיו מגיעים להודות ולעזור לקרן...

בסיום הנופש, המשפחות הודו בחום להנהלת הקרן. "אין מספיק מילים שיוכלו לתאר את ההרגשה המדהימה שיצאנו איתה היום", כתבה אחת האמהות, "החשיבה על הפרטים הקטנים, ההשקעה האדירה, הדאגה שבכל רגע נתון כולם ייהנו ושלכולם תהיה הרגשה טובה, האיכפתיות הרצון לעזור בכל דבר ולו הקטן ביותר. אני יושבת בבית ולא מאמינה שזה היה אמיתי, שיש אנשים טובים כמוכם שנותנים כל כך הרבה מעצמם. עדיין בהלם ולא מבינה מה עשיתי שזכיתי להכיר אותכם ואת האירגון המדהים הזה!".

הנופש שלא יישכח מהמשתתפים, הוא רק חלק מפעילות ענפה וקבועה שמקיים ה'קרן' עם המשפחות השכולות במשך ימות השנה כולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.