שניאור שטרסברג | יום ב' טבת ה׳תש״פ 30.12.2019

בעלי 'אולמי קונקורד': "המהלך נעשה בכאב ומחוסר ברירה"

לאחר פרשיית מעבר אולמות מרכזיים בעיר בני ברק לכשרות 'שארית' ו'קהילות', והסערה שקמה בעקבות המהלך, אותו הגדירו גורמים במערכת הכשרות בשיחה ל-COL כ'מרד בבני העיר', מגיב לראשונה מנהל אולמי 'קונקורד' ו'נאות ירושלים', שמואל קיסטר בנימת כאב: "יש בעיה קשה פה בעיר בני ברק. אדרבא. בואו תעשו סדר. אני מוכן להשתלב בסדר הזה"
בעלי 'אולמי קונקורד':

אתמול פורסמו מודעות בעיתונים החרדיים מטעם הכשרות המשותפת של הרב לנדא והרב רוזנבלט, וכן מטעם רבני העיר החסידיים על הפסקת ההשגחה על שלושה אולמות שערקו להשגחה של 'שארית ישראל' ו'קהילות'.

• בכיר בכשרות: "מדובר בניסיון ליצור מרד ברבנות בני ברק"

בכיר בהשגחה של רבנות העיר בני ברק ל-COL, חשף את מה שמתחולל מאחורי הקלעים, הגדיר את המהלך כ"מרד ברבנות העיר", ומציין כי מדובר ב"קבוצת סוחרים שרוצים לשבור את הכשרות החדשה".


מודעות ב'המודיע', אתמול
 

בעקבות הסערה, פנה COL לבעלים של אולמי 'קונקורד' ו'נאות ירושלים', מר שמואל (שמוליק) קיסטר, לשמוע את תגובתו לפרשייה.

בהתמקדות פרופר בעניין העסקי. האם מעבר מכשרות של רבני בני ברק הרבנים לנדא ורוזנבלט, ומעבר לכשרות 'שארית ישראל' ו'קהילות', לא תפגע בלקוחות שלכם, חסידי חב"ד ואחרים שסומכים רק על הכשרות המשותפת של רבני העיר בני ברק?

שמואל קיסטר: "כל המהלך הזה נובע משיקולים כלכליים בלבד, ואני מוסיף, לצערינו הרב. היינו מאוד מעוניינים להמשיך עם הכשרות של הרב לנדא והרב רוזנבלט, אבל המחירים, מחירי הבשר והעופות בכשרות זו יקרים בעשרות אחוזים מעל כשרויות מהדרין ואחרות.

"בהתייחס לשאלתך על ציבור הלקוחות, הוא יודע לדרוש ממני להישאר בכשרות של רבני העיר בני ברק, אך כנתח צרכני אולי היו לי שני אירועים של חסידי חב"ד במהלך השנה. אני רואה חסידי חב"ד שהולכים לכל מיני אולמות שאינם בכשרות הרב לנדא, - ואני מסתייג ואומר שייתכן והם מבקשים להביא לאולמות הללו אוכל בכשרות הרב לנדא. אבל אם היו לי 10-15 אירועים בשנה שהיו דורשים בהם כשרות הרב לנדא, הייתי חושב פעמיים. אבל לצערי הרב זה לא קורה.

"ואני לא מדבר דווקא על צרכנים חסידי חב"ד, אני מדבר גם על חסידויות שהרבנים שלהם חתמו היום על מכתב נגדי. ואני שואל היכן הם אותם רבנים כשאני מעל שנה מתחנן שיחתמו על מכתב שציבור חסידי יעשה אירועים רק באולמות בהכשר הרב לנדא ולא קיבלתי את המכתב הזה? עכשיו כשאני נלחם על קיום העסק שלי כולם יודעים להתעורר ולהפוך אותי לשומר העיר? עם כל הכבוד אני איש עסקים ואלו הנתונים", הוא אומר בנימת כאב.

בבני ברק היו מקובלים סטנדרטים מיוחדים של כשרות מקדמת דנא. האם מהלך של יציאה מהכשרות עלולה לשמש כ'פרצה' וכל אחד ילך לאיזו כשרות שהוא רוצה? חומת הכשרות בעיר נפרצת.

"יש לי המון כבוד לרב לנדא והרב רוזנבלט, זה צעד שנעשה עם המון כאב. מי שמכיר את התהליך שעברתי יודע את ייסורי הנפש וההתחבטויות. מדובר במהלך עסקי כלכלי, אנחנו נלחמים על הרווחיות של העסק.

האם אין כאן פגיעה ברבנות העיר?

"זאת שאלה שאינך צריך לשאול אותי כאיש עסקים. אני יכול להתחשב בשיקול הזה, אבל לא לעבוד ולהתנהל לפיו, כשרוב העיר כבר עובדת כך. לצערינו הרב, בבני ברק רוב החנויות ירקות לא בהשגחת לנדא-רוזנבלט. חלק גדול מהאולמות, כל מתחם ארמונות חן, ארמונות פרידמן, אולי 50 אחוז מהאולמות כבר לא בהשגחת הרב לנדא-רוזנבלט. אולם וגשל, עבר לכשרות העדה החרדית לפני כשנה. ואין פוצה פה ומצפצף! אני רואה אותם אנשים מהקהילות החסידיות, מאותם רבנים שחתמו היום על כך שזו פירצה, עורכים שם חתונות! אני לא מבין את המוסר-כפול הזה, כאילו בגלל שאנחנו בכשרות הרב לנדא מזה 20 שנה אז אני מושמץ, ואחרים עושים מה שרוצים? אני לא מבין את הדבר הזה, אני מדבר מכאב! אני איש עסקים, לא איש יחסי ציבור.

"בואו תסבירו לי, מדוע כל העול על הכתפיים הצרות שלי. אני מסכים שיש בעיה קשה פה בעיר. אני קורא: "אדרבא. בואו תעשו סדר. אני מוכן להשתלב בסדר הזה, אני מבטיח!"

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
תשובה לעניין
ב' טבת ה׳תש״פ
2.
אכן צודקים בעלי האולמות
ג' טבת ה׳תש״פ
ואם ימשיכו לעלות את מחירי העוף והבשר אזי אנשים יסתפקו בלערוך חתונות ובר מצווה וכו' בקונספט חלבי ואולי במגשי פיצות וקוקה קולה .. והרי בלאוו הכי כל ענין עולם הזה הוא כנאמר :"התקן עצמך בפרוזדור לפני שתכנס לטרקלין"
3.
יש סיבה
ג' טבת ה׳תש״פ
להזכיר שיש סיבה מדוע הרב לנדא יקר
כי הסטנדרטים בכשרות יותר גבוהים ולכן זה מייקר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.