צבי סופר | יום א' טבת ה׳תש״פ 29.12.2019

בכיר בכשרות: "מדובר בניסיון ליצור מרד ברבנות בני ברק"

סערת הכשרות בבני ברק: למרות גורמים המנסים ליצור תמונה שהסיבה למעבר של אולמות בעיר מכשרות רבני העיר בני ברק לכשרות 'שארית ישראל' ו'קהילות' היא בגלל פער המחירים, בכיר במערכת הכשרות בבני ברק חושף את התמונה המלאה והרקע למאבק
בכיר בכשרות:
הרבנים רוזנבלט ולנדא בפיקוח כשרות משותף (צילום: דוד זר)

הבוקר פורסמו מודעות בעיתונים החרדיים מטעם הכשרות המשותפת של הרב לנדא והרב רוזנבלט, וכן מטעם רבני העיר החסידיים על הפסקת ההשגחה על שלושה אולמות שערקו להשגחה של 'שארית ישראל' ו'קהילות'. בראש השגחת 'קהילות' עומד הרב פנחס לייבוש פדווא.

בכיר בהשגחה של רבנות העיר בני ברק ל-COL, חושף את מה שמתחולל מאחורי הקלעים, מגדיר את המהלך כ"מרד ברבנות העיר", ומציין כי מדובר ב"קבוצת סוחרים שרוצים לשבור את הכשרות החדשה".

הבוקר פורסמו מודעות בעיתונים החרדיים מטעם הכשרות המשותפת של הרב לנדא והרב רזנבלט, על שני אולמות שערקו להשגחה של 'שארית ישראל' ו'קהילות' : 'קונקורד-נאות ירושלים', ו'כתר הרימון'.

המודעות שפורסמו, חושפות את הסערה שעוברת על תחום הכשרות בבני ברק, והניסיון לקעקע את הכשרות החדשה, שקיבלה וממשיכה לקבל גיבוי מוחלט של כל גדולי ישראל מכל החוגים.

במודעה המתפרסמת הבוקר עליה חתומים רבני העיר החסידיים: "בעניין האולמות 'כתר הרימון', 'נאות ירושלים', 'קונקורד' בבני ברק שעברו לכשרות חדשה. הננו להודיע בשער בת רבים, כי רבני קהילתנו וקהל עדתנו אינו משתייך בשום צורה שהיא לבד"ץ זה. ואנו רואים בחומרה רבה את מהלך זה הפוגע פגיעה חמורה ברבנות ובצביון העיר בני ברק. וידע הקהל ויזהר שלא ליתן יד לפירצה זו".

על המכתב חתמו הגאונים רבי יעקב מאיר שטרן, רבי חיים צבי שפירא, רבי אריה זילברשטיין, רבי מרדכי צבי גרינפלד, רבי ישראל ברזובסקי ורבי עקיבא סופר, רבי אליעזר דוד שפירא, רבי יוסף מאיר מושקוביץ, רבי יוחנן הלטובסקי, רבי יוסף צלר, רבי אהרן רייך, רבי יוסף צבי בינט, רבי יוסף מרדכי שלומון, רבי יצחק אייגר, רבי יחזקאל דרברמדיקר ורבי יחיאל מיכל פרידמן.

 

הרב שבח רוזנבלט, כותב ומבהיר: "בעניין האולמות בבני ברק שעברו לכשרות 'שארית ישראל', הנני להודיע כי הדבר נעשה נגד רצוני ואין לי שום אחריות על האולמות הנ"ל".


 

כזכור, וכמו שדיווחנו כאן לפני כחודשיים היה ניסיון למהלך דומה – שנכשל בעודו באיבו לאחר התנגדות סוחפת של גדולי ישראל.
גורמים בבני ברק ניסו הבוקר להסביר את המהלך שכביכול מדובר ב'מאבק עיסקי' ולא פוליטי, וזאת משום 'שיקול כלכלי קר' של הוזלת עלויות.

 

כדי להבין את התמונה מאחורי הקלעים, שוחח COL הבוקר עם בכיר במערך הכשרות בבני ברק:

"כל גדולי ישראל הכריזו על אחדות וסומכים את ידם על הכשרות המשותפת", אומר לנו הגורם הבכיר. "הכל משגשג ומצליח, מה שהיה לצנינים בעיניהם של בעלי אינטרסים. מה שהיה 'אבן נגף' בפני מערך הכשרות בעיר הוא המחיר הקצת יותר יקר וזאת בשל ההחמרות הידועות מקדמת דנא בעיר בני ברק, שעליהם לא יוכלו להתפשר. לפני כחודשיים היה ניסיון דומה והוא נכשל לאחר שגדולי ישראל עמדו בפרץ".

מה קרה כעת שפתאום שוב יש נסיון להחרים את הכשרות המשותפת?
"כפי שציינתי היה פער מחרים מסויים בגלל רמת הכשרות הגבוהה. בתקופה הקרובה יש כוונה למצוא פתרון להוזיל משמעותית את המחירים באמצעות שחיטה חדשה, ועם שמירה על כל ההחמרות - מה שיפתור את הבעיה. בעקבות כך ככל הנראה, קמו סוחרי הבשר האינטרסנטיים וגורמים עסקיים ב'שארית ישראל' ו'קהילות' שהפעילו לחץ עצום על האולמות הללו."

הרב שבח רוזנבלט עצמו התנער הבוקר מהסכמה שלו למתן כשרות לאולמות הללו.
"כל הרבנים החסידיים בעיר כותבים נגד המהלך הזה, שעשו האולמות בבני ברק. הרב שבח רוזנבלט, כגורם בכיר ב'שארית ישראל' – יוצא גם הוא נגד. אז מה נשאר להם? בכל בתי גדולי ישראל מקבלים את הכשרות המשותפת בעיר בני ברק בזרועות פתוחות, מעוניינים בהמשך הכשרות, וסומכים את ידם. חוץ מכמה סוחרים שיודעים שעוד כחודש יהיה מאוחר מידי מבחינתם, כאמור בגלל השחיטה החדשה שתוזיל את המחירים, ולכן הם עושים מה שעושים. עבדא בהפקירא ניחא ליה".

אתם לא חוששים מסחף? מדובר בשלושה אולמות מרכזיים בעיר, יש שמועה שגם אולמות נוספים בדרך לכשרות אחרת.
"מאוד נוח לבעלי עסקים בעיר שיורידו מהם כל מיני גדרים שהיו מקובלים בעיר בני ברק כ-80 שנה. דרכם לא תצלח. בני ברק צריכה להיות בבחינת 'מוסיף והולך', ולא ח"ו 'פוחת והולך'. רוצים לשמור על בני ברק כמו שהיתה בראשיתה, ונמשיך לשמור עליה. הרי בחלק מהאולמות המדוברים, הזועקים 'גיוואלד' שהמחירים של הכשרות בבני ברק יותר יקרים, מנה עולה לא פחות מ-180 שקלים(!), בעוד שיש אולמות בבני ברק שמנה זהה עולה כ-90 שקלים. אז על מה הבכייה הגדולה? מדובר בסוחרים שרוצים לשבור את הכשרות החדשה.

"לצערינו הרב, יש מגמה ונסיון ליצור מרד ברבנות בני ברק. גורמים אינטרסנטיים מעוניינים לערער את השלום והאחדות, שכל גדולי ישראל סמכו עליה את ידם".

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
סערה, פרצה, הכל גרוע... תכלס, איך פותרים...
א' טבת ה׳תש״פ
2.
בושה וחרפה
א' טבת ה׳תש״פ
פעם היה להם תירוץ שהרב חסיד וזה לא מתאים להם אבל היום שיש שני רבנים מה התירוץ?
כנראה שכאלה הכשרים פועלים רק בגלל כסף שוחד ופוליטיקה לכן בכאלה מקומות אסור להיכנס גם אם לכאורה זה הכשר טוב רק לחשוב מה מניע כזה הכשר ולהבין שאי אפשר לאכול שם !
3.
ואני אבטח בך
ב' טבת ה׳תש״פ
ימי החנוכה מלמדים שהאמת תנצח בעזרת השם על ידי עמידה בתוקף על המשמר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.