שלמה מן | יום כ"ז כסלו ה׳תש״פ 25.12.2019

כך יצא ר' יהודה בלוי מקונגרס יהדות בוכרה להגנת מירי רגב

שרת התרבות מירי רגב מהליכוד, שהשתתפה אמש בכנס תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו באור יהודה, הכריזה על הבמה: "אנחנו לא נותנים לבוכרים לנצח פה" - וגררה סערה בביצה הפוליטית  •  אלא שאז פירסם ר' יהודה בלוי, מנכ"ל קונגרס יהדות בוכרה, פוסט בו קבע: "אני יכול לקבוע כ'בודק חיצוני' ובלתי תלוי שהמשפט של השרה רגב הוצא מהקשרו לחלוטין. הדבר האחרון שניתן להצמיד לאישיותה של השרה רגב הוא יחס לא הולם כלפי העדה"  • ומה הגיבה לו השרה?
כך יצא ר' יהודה בלוי מקונגרס יהדות בוכרה להגנת מירי רגב
ר' יהודה בלוי. צילום: ארכיון COL

שרת התרבות מירי רגב מהליכוד, שהשתתפה אמש בכנס תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו באור יהודה, הכריזה על הבמה: "אנחנו לא נותנים לבוכרים לנצח פה".

במטה של גדעון סער הפיצו הבוקר כי רגב התכוונה לגדעון סער, שאמו היא ממוצא בוכרי - וסער עצמו הגיב: ''בשעות ובימים האחרונים מפיץ הצד השני פייק ניוז קיצוני - שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות. זוהי לא דרכנו. זוהי לא דרך הליכוד".

גם מטה הבחירות של מפלגת העבודה מיהר לרקוד על האמירה של השרה: "מדובר בכתם של בושה לליכוד. מפלגה שהפכה למנותקת והפסיקה לספור בני אדם. ההתבטאות הגזענית של רגב נגד קהילת יהודי בוכרה בישראל לא יכולה לעבור לסדר היום, על ראש הממשלה נתניהו להודיע כי הוא משעה אותה מכל תפקידיה במטה הבחירות שלו". 

אלא שבפוסט שפרסם היום אחר הצהרים ר' יהודה בלוי, מנכ"ל קונגרס יהדות בוכרה, בדף הפייסבוק שלו, הוא קובע כי המשפט הוצא מהקשרו. 

"מה שאתם עומדים לקרוא כעת אולי לא כל-כך פופולרי, אבל העדה הבוכרית ידועה מאז ומקדם כעדה ששומרת באדיקות על צדק ויושר וחתירה לאמת, גם כשזה לא נעים או פופולרי", פתח בלוי. 

"ראיתי הבוקר את ה'סערה' סביב ההלצה שיצאה מפיה של השרה מירי רגב אודות העדה הבוכרית ואחרי ששוחחתי אישית עם בני העדה שנכחו באירוע, אני מרגיש צורך להגיב:

ראשית, השרה רגב היא ידידה ותיקה של העדה הבוכרית כולה. כמנכ"ל קונגרס יהודי בוכרה אני יכול להעיד בפה מלא: כל אירוע של העדה הבוכרית שהשרה רגב הוזמנה אליו היא עשתה כל מאמץ נדרש כדי להשתתף בו, גם אם מדובר היה בהתראה קצרה.

לשרה רגב יש פינה חמה מוכרת לכל אומני העדה, לפולקלור, למורשת ולתרבות הייחודים של העדה.

רק בשנה האחרונה הביאה השרה רגב את כל צמרת הנהלת משרד התרבות לישיבה משותפת בבית קונגרס יהודי בוכרה בתל-אביב, בה נחשפו כולם לעושר התרבותי הנרחב של העדה הבוכרית.

הדבר האחרון שניתן להצמיד לאישיותה של השרה רגב הוא יחס לא הולם כלפי העדה.

כאמור, בדקתי את מה שהתרחש אמש במפגש של השרה רגב באור יהודה באופן אישי ומול כמה משתתפים, ואני יכול לקבוע כ'בודק חיצוני' ובלתי תלוי שהמשפט של השרה רגב הוצא מהקשרו לחלוטין ובמקרה הגרוע ביותר מדובר בהלצה חברית ותו לא.

חשוב להבין, השרה אמרה את הדברים בכנס שארגנה ויזמה גב' ז'אנה כהן, שהינה בת העדה הבוכרית ופעילה רבת זכויות בפני עצמה.

באשר לח"כ גדעון סער, שהינו בן העדה וידיד העדה כולה, רק בשבוע שעבר קיבל את הבמה המרכזית בעיתון 'מנורה' על מנת להביע את דעתו ולשתף את בני העדה בתוכניותיו ובאג'נדה הפוליטית שלו. הבמה ניתנה לו מכל הלב, בדיוק כפי שאנו נוהגים כלפי ראש הממשלה ושאר חברי הכנסת.

אין באמור לעיל, ניסיון להביע כל עמדה פוליטית, אלא להבהיר את הדברים ואת מה שהתרחש היום, לאחר בירור ובדיקה אישית שערכתי".

רגב הגיבה בציוץ בחבון הטוויטר שלה: "תודה לך יהודה בלוי, מנכ"ל קונגרס יהדות בוכרה". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.