צבי סופר | יום כ"ז כסלו ה׳תש״פ 25.12.2019

לקראת חג החנוכה: מועדוני 'חב"ד לנוער' אירחו את ההורים

"זה מועדון נוער או מועדון הורים?" - התבדחו ההורים • מאות הורים ברחבי הארץ השתתפו בערבי הורים מיוחדים שערכו שלוחי "חב"ד לנוער" להורי החניכים • במרכז האירועים שיחה על החג, סקירת הפעילויות והרצאה מקצועית בנושא חינוך המתבגר • התגובות החמות לא איחרו להגיע
לקראת חג החנוכה: מועדוני 'חב

"זה מועדון נוער או מועדון הורים?", התבדחו ההורים שנכנסו בזה אחר זה לתוך המועדונים שבהם מתכנסים כל ימות השנה בניהם ובנותיהם.

לקראת חנוכה, חג החינוך, הזמינו שלוחי חב"ד לנוער ברחבי הארץ את הורי הנערים והנערות המשתתפים בפעילויות המועדונים, לערב הורים מושקע, שבמרכזו שיחה על משמעותו הערכית של חנוכה והרצאה מקצועית בנושא חינוך בגיל ההתבגרות.

בסך הכול השתתפו בערבי ההורים האלה מאות הורים. המרצים ד"ר דוד אבודרהם ובן פרהט, דיברו על בניית קשר בריא עם מתבגרים, על גבולות והכלה. הם השתמשו בדוגמאות מהשטח, בלי לייפות, ועזרו להורים להבין איך בדור שהכול נראה בו פרוץ ומותר, עדיין יש סמכות ואחריות להורים ויכולת להעמיד גבולות כשצריך. בעבור ההורים זה היה נושא רלוונטי ביותר, והם נשארו זמן רב אחרי ההרצאה להתייעץ ולשתף.

ההורים לא פסקו מלהמטיר מחמאות על ראשי השלוחים ולהודות על התרומה הגדולה שהם מעניקים לילדיהם. השליח הרב מענדי ידגר מסניף נתיבות מספר שאחת האמהות נגשה אליו וסיפרה לו בהתרגשות כי הבן שלה נעשה האחראי על הקידוש וסעודת השבת בליל שבת. הוא מושיב את כל משפחתו לעשיית קידוש ומשמיע בפני בני המשפחה רעיון ששמע במועדון. אותה אם ביקשה לרשום למועדון גם את בתה...

בערבי ההורים גם הציגו השלוחים לפני ההורים סרטון סיכום מרגש מהפעילות בכל סניף וסניף, עם השיעורים, האירועים, הפעילויות ההתנדבותיות, מחנה הקיץ והשבתון בניו יורק ועוד.

מספר השליח הרב שניאור לבל מנס ציונה: "אחת האמהות קמה בערב הורים וביקשה לדבר. היא הודתה בהתרגשות רבה על הערכים שמקבלים בנה ובתה, ואמרה כי חב"ד לנוער נהפכה למשפחה השנייה שלהם. "הדאגה והמסירות של השלוחים מלווה את הילדים שלנו מדי יום, ורואים את השינוי לטובה בכיבוד הורים, ביחס לחברים ועוד", אמרה האם לתשואות שאר ההורים.

שיגור ההזמנות להורים כבר הביא עמו גל תגובות מרגשות. כך סימסה אחת האמהות: "שמחים לשמוע, איזה כיף גדול! תודה רבה לכם על הזכות שילדינו בנוער חב"ד אצלכם. נגיע בשמחה. תודה רבה רבה".

השליחה נאוה לבל מנס ציונה קיבלה מסרון שבו נכתב: "נאוה היקרה, היה לי העונג לפגוש אותך. תודה על כל האהבה והדרך ארץ שאת משרישה בילדה. את תורמת לה המון וטוב שכך. ההערכה שלי אליכם ולפועלכם זה בלתי נתפס. נגיע בשמחה. תודה".

התגובות אחרי האירועים היו חמות ומרגשות. הנה לדוגמה תגובה מהורה בנתיבות: "מאוד נהנינו, התרשמנו ואהבנו את ההרצאה. היה מאוד פרקטי. אנחנו קוראים ספרים עמוקים בנושאי חינוך, ובסוף, הרצאה כמו הערב, מאוד מלמדת את העיקר, זכינו! תודה רבה לכם".

הרב משה שילת, מנהל חב"ד לנוער, אומר כי ערבי ההורים משתלבים בשאיפה לחבר את ההורים לעולם הערכים והמושגים שאליהם נחשפים החניכים. "ההשתתפות הגדולה של ההורים בערבים האלה מוכיחה את האמון שההורים נותנים בשלוחים, ואת שביעות רצונם מהתכנים הערכיים שילדיהם מקבלים במועדוני חב"ד לנוער".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.