צבי סופר | יום כ"ו כסלו ה׳תש״פ 24.12.2019

בכפור ובשלג: אור החנוכה חמם הלבבות בקוסטנאי בקזחסטאן

הרב מנחם מענדל זלמנוב הדליק את נר ראשון של חג החנוכה בחוצות העיר קוסטנאי שבקזחסטאן • האירוע נערך למרות הקור העז, כעשרים מעלות מתחת לאפס
בכפור ובשלג: אור החנוכה חמם הלבבות בקוסטנאי בקזחסטאן

פירסומי ניסא של חג החנוכה בקור הגדול: הרב מנחם מענדל זלמנוב הדליק את נר ראשון של חג החנוכה בחוצות העיר קוסטנאי שבקזחסטאן, בהשתתפות רבים, על-אף הקור העז, ששמעו וחוו את 'מבצע חנוכה' של הרבי נשיא ישראל הדואג לכל יהודי בכל פינה נידחת בעולם, על פרסומי ניסא ומשמעות החג. 

ההדלקה המרכזית ברחובה של עיר נערכה עם חנוכיית ענק בגובה כשבע מטרים המוארת באור יקרות, בנוסף להדלקה על אש חיה בחנוכיה נוספת בגובה כשני מטר. באירוע נערך מופע זיקוקים של אור, וריקודי חסידים, עם צפייה ובקשה לגאולה שלימה והתגלות משיח צדקנו בקרוב ממש. הגאווה היהודית והחום החסידי הורגשו היטב. 

הרב מנחם מענדל זלמנוב הדליק את החנוכיה המרכזית,  ולאחריה שמעו בנועם את הניגון "הנרות הללו" בנוסח החב"די.

בפני הקהל הושמעו ענייני חודש הגאולה הרווי בחגים חסידיים, חגי הגאולה של אדמו"רי חב"ד נשיאי ממלכת ליובאוויטש. המקדימים לאירוע הניחו תפילין ונערכה חלוקת ערכות נרות שבת קודש לנשים.

אורחים יהודיים שהגיעו לביקור מקישינב ומולדובה, הגיעו לביקור בעיר והתרשמו מהפעילות בניצוחו של נכדו הרב מנחם מענדל זלמנוב נכד השליח הרב זלמן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה, שבחג חנוכה זה, מלאים שלושים שנה, ליציאתו לשליחות, כהשליח הראשון למדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר).

הקהל שמע את קולו של הרבי, במסר לחנוכה בשפה הרוסית, ודברי הסבר מהרב הראשי לעיר, נאמרו שנים עשר הפסוקים ובקשה ותפילה לבוא הגאולה השלימה. המשתתפים רקדו בשמחת החג יחד עם בובת סביבון ענק, שהביאה שמחת החג, וחיממה את הכפור של למעלה מעשרים מינוס מתחת לאפס שנמס אל מול השמחה הגדולה והמרגשת בחג החנוכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.