צבי סופר | יום כ"ו כסלו ה׳תש״פ 24.12.2019

הרקידו קשישים: מבצע חנוכה של אלפי חניכי 'חב"ד לנוער'

בני הנוער הרקידו קשישים בבתי אבות, שימחו ילדים חולים בבתי הרפואה, והביאו אור לילדים בעלי צרכים מיוחדים • בעשרים וארבעה סניפי 'חב"ד לנוער' ברחבי הארץ, מטבריה ועד אילת, הכינו השלוחים את החניכים לפעילות התנדבותית רחבת היקף - שזכתה לתהודה גדולה ברשתות החברתיות
הרקידו קשישים: מבצע חנוכה של אלפי חניכי 'חב

אלפי חניכי 'חב"ד לנוער', מעשרים וארבעה הסניפים הפועלים ברחבי הארץ, מטבריה ועד אילת, פתחו את חנוכה בסערת פעילות התנדבותית, שמטרתה להביא את אור החג והשמחה שלו לאוכלוסיות שמתקשות לשמוח בעצמן. בני הנוער ויתרו על מסיבות ועל אירועים לעצמם, ויצאו לתת מעצמם ולתרום לזולת, ברוח הערכים שספגו משליחי חב"ד לנוער, הפועלים איתם כל ימות השנה.

בנס ציונה ובאשקלון יצאו בני הנוער לשמח קשישים בבתי אבות, בהנהגת השלוחים הרב שניאור ונאוה לבל והרב איתי וחיה נגר. לפני הפעילות התכנסו ושמעו על חשיבות הערך של 'והדרת פני זקן' ביהדות. כמו כן זכו לשיחה מרגשת מפי קשיש ניצול שואה, שתיאר להם מנקודת מבטו מה עובר על הקשישים בכלל, בזמן החורף במיוחד, ובחגים בפרטי פרטיות. הוא המחיש להם עד כמה אנשים מבוגרים משוועים לקשר עם הצעירים, לאירועים ולתחושה של שמחת החג.

בהשפעת ההרצאה המרגשת יצאו בני הנוער לבית אבות והשקיעו את האנרגיות הצעירות שלהם כדי לדאוג לשמח כל קשיש וקשיש. מספרת השליחה נאוה לבל: "להתנדבות יש ערך מוסף, שכן הנערים עצמם נהפכים ל'שלוחים' ודואגים להעביר את שמחת החג ומסריו לאחרים ובכך מתחברים אליו עוד יותר. נוסף על עצם ההתנדבות שלהם, באו בעקבותיהם עוד בני נוער רבים מרחבי העיר שרצו גם הם להתנדב, וכל זה בזכות חניכי חב"ד לנוער".

בטבריה יצאו בני הנוער לחלק סופגניות ולשמח ילדים בבית הרפואה, וזאת עם זוג השלוחים הרב מענדי ושולמית טורקוב. באותו זמן בני הנוער מקריית גת עשו אותו הדבר בדיוק בבית הרפואה 'קפלן'.

גם בחב"ד לנוער בקריית ביאליק בחרו להעניק שמחת חג לילדים חולים, והכינו עם השלוחים הרב יוסי ומושקא גולדשטיין הפנינג ענק לילדים חולים בקריה הרפואית 'זבולון', עם דוכני יצירה ממתקים והפתעות. "כשבני הנוער נרתמים לפעילות חסד, זה החיבור הגדול ביותר שלהם", מתאר הרב גולדשטיין. "מדהים לראות אותם מסבירים לילדים על החג, מתכננים דוכנים עם מסרים חסידיים שלמדו בשיעור. זוהי ההפנמה המעולה ביותר".

הרב גולדשטיין לא הסתפק בהתנדבות אחת ויצא עם בני הנוער להביא את שמחת החג גם לחיילים בבסיסים הסמוכים. "את ההד שיצרה הפעילות אין לתאר", הוא מספר. "הנערים נרגשים ורוצים לשמח, והחיילים מופתעים ומתרגשים לראות בני נוער כפי שהיו הם עצמם עד לא מזמן, שבאים בהערכה רבה, ומסבירים להם על משמעות החג".

גם בנתיבות יצאו בני הנוער, בהנהגת השלוחים הרב מנדי וחני ידגר, מצוידים בחנוכייה ענקית וסופגניות, להדליק נרות חנוכה עם חיילים בבסיס 646 הסמוך.

בכפר סבא, שבה בני הנוער מתנדבים כל השנה ב'מעגל הידידות', בניהול השלוחים הרב מוישי ונחמי חזן, ארגנו בני הנוער את מסיבת חנוכה המסורתית לילדים בעלי צרכים מיוחדים. זו היתה הזדמנות מופלאה לראות את השפעת הפעילות העקבית והרגישה שנעשית עם ילדים אלו כל השנה, ולקבל את התודות הנרגשות של ההורים.

הרב שניאור בקשי מאילת לא הסתפק בהתנדבות אחת, וערך הדלקות בבית הרפואה 'יוספטל', בבסיס צה"ל סמוך ובבתי הקשישים. "יש הרבה נערים שרוצים להתנדב" אומר הרב בקשי. "כל נער התנדב בתחום הקרוב לליבו, ולא מעטים מהם הגיעו לכל ההתנדבויות! פעילות כזאת מעוררת הדים ברחבי העיר, כאשר בני הנוער שלנו נצפים בכל מקום בנתינה ועשייה למען הקהילה, מעלים תמונות לרשתות החברתיות וגורמים לקידוש השם עצום".

שיעור שנמסר בכל סניפי חב"ד לנוער דן בשמירה על הזהות היהודית בתוך העולם הגלובלי שבו אנו חיים, ועורר את בני הנוער לחשוב על חיזוק הקשר שלהם עם זהותם היהודית. לשיעורים הללו הייתה השפעה גדולה, שתוצאותיה נראו בשטח בפעילויות החנוכה, שהצליחו מעל למשוער.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.