צבי סופר | יום י"ט כסלו ה׳תש״פ 17.12.2019

החב"דניק שהותקף ברכבת התחתית - משחזר מה קרה

ר' יוסף גורביץ', החב"דניק מקראון הייטס שנקלע לאירוע תקיפה אנטישמי ברכבת התחתית בניו יורק - משחזר ל-COL את מה שאירע • וגם: מדוע העדיף להתעלם מהקריאות האנטישמיות שהוטחו לעברו?
החב
ר' יוסף גורביץ' (צילום ארכיון, COL)

ר' יוסף גורביץ'  - המוכר בפי מכריו בכינוי החביב ר' יוסל'ה - הוא הדמות הכי לא צפויה בהקשר של אלימות, וכך גם הגיב למתקפה של מוסלמית ברכבת התחתית בניו יורק, שתקפה אותו בשורת קללות נמרצות: הוא פשוט התעלם.

‘אללה אכבר’: חב"דניק הותקף ברכבת - ישראלית יצאה להגנתו

כמו שדיווחנו היום, ישראלית בשם ליהי אהרן שעלתה לרכבת התחתית בשכונת טרייבקה במנהטן, הבחינה באשה שמתנהגת בברוטליות, צועקת ומקללת יהודי חסיד חב"ד בקללות אנטישמיות, ומונעת מאחרים לשבת בספסלי הרכבת. בתגובה היא תיעדה את מעשיה, וזו החלה לתקוף את הישראלית ואף התפתח מאבק ביניהן, עד להגעת המשטרה.

שוחחנו עם ר' יוסל'ה גורביץ', שנקלע לסיטואציה הלא נעימה בעליל, והוא מספר ל-COL:

"אני מצטער שאני צריך להמתין להזדמנות אחרת כדי לזכות בחמש עשרה דקות התהילה שלי... זה לא המקרה. אני ב״ה בסדר. האפרו-אמריקנית נראתה לי שיכורה או מסוממת כבר בכניסה לקרון. היא קראה קריאות אנטישמיות, ׳אללה אכבר׳ וגידופים נגד היהודים, כמו למשל שסיבת הטבח שהתחולל בג׳רזי סיטי היא העובדה שהיהודים חמדנים אוהבי כסף, ועוד.

"לא הגבתי כמו שאר יושבי הקרון למרות שהקריאות היו מופנות אלי. כי מה יש להגיב למסוממת?..."


 

ר' יוסל'ה גורביץ' ממשיך לשחזר את מה שאירע שם:

"בתחנה הבאה נכנסו שתי צעירות שכעבור דקות התגלו כישראליות ואחת מהן היא זו שנראית בסרטון. עוד לפני שהן הבינו במי מדובר הן רצו לשבת לידה, כי היה שם מקום על הספסל, אבל היא לא הרשתה שישבו לידה, והמשיכה לצעוק את דברי השנאה שלה.

"מה שגרם להן, לפתח את תודעת הישראליות והתחושה שהן לא יצעדו עוד כצאן לטבח, לתעד את האירוע עם הסלולריים שלהן, מה שעיצבן את התוקפת שהמשיכה בקריאות השנאה.
 בשלב מסוים התוקפת הפילה להן את הטלפונים ואז גם דחפה את הצעירה הישראלית ושרטה אותה בפנים עד זוב דם.

"בשלב הזה הרכבת נעצרה, שוטרים הוזעקו וכעבור תשאול קצר במקום התוקפת נעצרה כשהיא כפותה באזיקים וממשיכה גם לאחר המעצר לפזר את השטויות שלה.

אני לעומת זאת התלוויתי לבקשת השוטרים אל הצעירות. נלקחנו בניידת לתחנת המשטרה כדי למסור עדות וכנראה אאלץ גם לחזור ולספר את הדברים מול דוכן העדים", מסכם ר' יוסל'ה.

לדעתך פעלת נכון בכך שלא הגבת?

"כמובן שצריך להלחם באנטישמיות שלמרבה הצער שוב מרימה ראש מסביב לעולם כולל כאן בארה״ב. צריך לגדוע לה את הראש המכוער בכל מקום שהיא צצה. אבל יש מקרים שהדהוד העניין מיותר, כשניכר בעליל שמדובר במסוממת, ועדיף לא לעשות מזה עניין".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
עלו לארץ
כ' כסלו ה׳תש״פ
רק ארץ ישראל הוא המקום היחיד עבור עם ישראל ארץ אשר עיני השם אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה
2.
יהודי צריך להתגאות שהוא יהודי
כ' כסלו ה׳תש״פ
יהודי צריך להתגאות שהוא יהודי בין לעם היהודי והוא לא צריך לעזוב שמה דווקא צריך שיותר יהודים יגרו שמה לחזק את היהדות כמה שיותר חזק נכון צריך לטפל בדחיפות באנטישמיות הזאת דחוף בכול העולם כי יהודי הו לא סמרטוט של אף אחד כול יהודי צריך להיות גא שהוא יהודי שומר תורה ומצוות
אמת כול מילה
כ"א כסלו ה׳תש״פ
כול הכבוד למי שרשם את התגובה הזאת פשוט מילים חזקות ונכונות אני גם מסכים הם כול מילה ואות שרשומים פו יהודי לא להתבייש בכלל איפה שאתה נמצע בעולם אם ישראל חי יהודי צריך להדליק רק את האור היהודי כמה שיותר חזק ולאתמץ יותר כי אנחנו קרובים לגאולה מאוד לכן יש בלגן בעולם אנטישמיות ומסיונריים כי הם רואים שאם לא מצליחים בכלל כי משיח בפתח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.