מנדי ברגר | יום י"ז כסלו ה׳תש״פ 15.12.2019

צרפת: 4 תמימים בברינואה למדו את כל התניא בעל-פה

בישיבה קטנה בברינווא שבצרפת נערך סיום מרגש של מבצע לימוד תניא בעל פה עם חלוקת תעודות ופרסים • גולת הכותרת: ארבעה תלמידים שלמדו את כל התניא בעל פה • מנהל הישיבה, הרב מענדל גורעוויטש סיפר: כשהרה"ח הרב ניסן נעמענאוו ז"ל מסר לרבי ביחידות ששלושה בחורים מהישיבה למדו את ספר התניא בעל פה - הרבי נעמד
צרפת: 4 תמימים בברינואה למדו את כל התניא בעל-פה

לאחרונה נערך בישיבה קטנה בברינווא שבצרפת, סיום מרגש של מבצע לימוד תניא בע''פ עם חלוקת תעודות ופרסים. תלמידים רבים סיימו י''ב פרקים בעל פה עם ההקדמה וחלקם אף יותר - כאשר גולת הכותרת היא - ארבעה תלמידים שלמדו את כל התניא בעל פה.

התלמידים שלמדו הרבה פרקים בע''פ הם הת' א''ב סלונים, מ"מ סודרי, מ''מ נסנבוים, אפרים וואלף, יוסף יצחק אוהקי, מ"מ אפלבוים, ואלו שלמדו את כל התניא 'לקוטי אמרים' בע''פ הם - הת' מנחם מענדל זרביב, אברהם טאבענבלאט, נחום סגל ושלום דובער חבבו.

הרב יואל איידעלמאן הנחה את הערב, ובין השאר ציטט את רשימות אדמו''ר הריי''צ שנעתקו בספר קיצורים והערות לתניא אודות מעלת וסגולת לימוד התניא בע''פ, וגם שזה מוסיף בהתקשרות כידוע שא' שאל ביחידות איך להיות מקושר והרבי ענה לו "תלמד תניא בע''פ ותחזור את זה ברחוב ועי''ז תהי' מקושר אלי כי גם אני חוזר תניא ברחוב".

אח''כ דיבר מנהל הישיבה הרב יצחק נעמענאוו אודות מעלת לימוד תניא בע''פ וציטט את דברי הרבי אליו ביחידות "שאצלכם (בישיבה) מקובל הענין של לימוד תניא בע''פ".

המשפיע הבוחן של תניא בע''פ הרב מ''מ אברהמס דיבר בעניין התועלת והסגולה בלימוד התניא בע''פ. המנחה הודה לו בשם התלמידים וההנהלה על השקעתו והתמסרותו וכן למשפחת אברהמס המורחבת שנטלו על עצמם את חסות המבצע לע''נ אמם מרת שרה אברהמס ע"ה, ולמנהל הישיבה הרב מענדל גורעוויטש על השתתפותו הנכבדה בפרסים של מבצע זה ועוד פעולות בישיבה.

אח''כ דיבר מנהל הישיבה הרב מענדל גורעוויטש ובין השאר סיפר שכשהרה"ח ר' ניסן נעמענאוו ז"ל סיפר לרבי ביחידות ששלשה בחורים מהישיבה למדו את ספר התניא בע''פ - הרבי נעמד.

לאחר מכן עבר המנחה להזמנת חתני המבצע שעלו בהתרגשות רבה עם בני משפחותיהם שי' לקבל את התעודה והמלגה כהשתתפות בכרטיס נסיעה לרבי. כשהמנחה הזמין את ארבעת התלמידים לקבל את הפרס היקר עבור לימוד כל התניא בע''פ, כל התלמידים נעמדו ומחאו כפיים לכבודם בהתרגשות גדולה.

החגיגה נערכה בהתרגשות ושמחה גדולה עם ריקודים, כשעל השירה מנצח ר' יוני שלמה, אשר בנו היה בין מצטייני המבצע, והגיע במיוחד מארה"ק. 

לסיום ציין המנחה אשר רואים  את הפירות של השקעת והתמסרות הרבנים לחינוך התלמידים, להיות דוגמא חי' של תמים השקוע בלימוד הנגלה והחסידות והמבצעים בחיות חסידית, מתוך התקשרות לרבי וכהכנה ולזירוז הגאולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.