מנדי ברגר | יום כ"ג טבת ה׳תש״פ 20.01.2020

ספר תורה הוכנס לעילוי נשמת הגאון הרב מרדכי בלינוב זצ"ל

קהל גדול מתושבי העיר אלעד ובמרכזם תלמידי ישיבת תומכי תמימים בעיר, השתתפו בשמחת סיום כתיבת והכנסת ספר תורה להיכל ישיבת "תומכי תמימים" בעיר • בראש התהלוכה צעדו המרא דאתרא הרב שלמה זלמן גרוסמן וראש העיר ר' ישראל פרוש • הס"ת נכתב לעילוי ולזכות נשמתו של גאב"ד ליובאוויטש בצרפת הגאון הרב מרדכי בלינוב זצ"ל, בעמ"ס שו"ת אגרות מרדכי ושולחן מרדכי וש"ס
ספר תורה הוכנס לעילוי נשמת הגאון הרב מרדכי בלינוב זצ

סיום כתיבת הספר שנכתב בהידור רב ע"י הסופר הרב י. מרדכי לישנר, נערך בביתו של הרב שניאור זלמן לסקר מר"מי הישיבה. בכתיבת האותיות נתכבדו בני הגאון המנוח שהגיעו מכל קצוי תבל לקחת חבל בשמחת תורה זו, ידידים ומכובדים שבאו לכבד את המעמד.

לאחר מכן יצא הספר בתהלוכה חגיגית בהשתתפות המון חוגג ובליווי לפידי אש ותזמורת, כאשר בראש התהלוכה צועד המרא דאתרא דאלעד הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן - שאמר שעוד בהיותו בשטראסבורג שבצרפת לפני עשרות שנים, היה הרב בלינוב מצרפת שם דבר בענייני תורה ויהדות - וראש העיר ר' ישראל פרוש הי"ו.

כשהגיע הספר החדש להיכל הישיבה קויימו הקפות ואמירת מזמורים כנהוג, בשמחה שהרקיעה שחקים, בהשתתפות המרא דאתרא דקהילת חב"ד הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, ובהנחיית מנהלה הרוחני של הישיבה הרב יעקב ז. קטן.

לאחר מכן הסבו המשתתפים הרבים ובראשם הרבנים שליט"א לסעודת מצוה חגיגית באולמי ויזניץ שבקרבת הישיבה. והושמעו נאומים וברכות בהנחייתו של משגיח הישיבה הרב זאב דב הלפרין, שבכישרון רב ניהל את האירוע התורני המיוחד.

את שורת הנואמים פתח ראש הישיבה הרב אברהם אשר בלינוב, שבמשא רב רגש העלה את דמותו התורנית והחסידית המיוחדת של אביו זצ"ל שלשמו נכתב ספר התורה, את קשריו המיוחדים עם הרבי נשיא דורנו, ואת גאונותו המופלאה בכל מקצועות התורה. ראש הישיבה עשה סיום על מסכת עירובין, והאריך בדברי ר"ש שרק בשלך ניתן להקל, ולא על חשבון הזולת. ולבסוף הודה נרגשות לכל בני המשפחה והידידים שטרחו ובאו לכבודה של תורה.

הרב חנניה יוסף אייזנבך רבה של קהילת "אהל יוסף משה" בארגנטינה, הזכיר את דברי הגמרא במנחות שהכותב ספר תורה מעלה עליו הכתוב כאילו קיבלו מסיני, ואת דברי הנמוקי יוסף הנפלאים שמי שכותב או שוכר סופר וטורח בכתיבת הספר "יש למדת הרחמים לומר כמו שטרח טורח זה כן היה טורח ללכת במדבר כדי לקבל תורה מסיני". וציין שהגר"מ זצ"ל כל ימיו היו טירחא לכבוד שמים, ולא בכדי זכה שצאצאיו אחריו, מקדשים שם שמים בתורתם ופעולותיהם לתורה ולמצותיה.

הרב משה הבלין רבה של קרית גת וראש הישיבה שם, פתח בספור הידוע על הצ"צ ואדה"ז בבביאורו פירוש בעה"ט על המילים ויחי יעקב, שאת  טו"ב שנותיו חי יעקב אבינו במצרים שע"י ששלח את יהודה גושנה נפעל ש'ויחי יעקב'. ודיבר על היחוד של הכנסת ספר תורה  לישיבת תומכי תמימים, שחרטה על דגלה תמימות של נגלה וחסידות, ביטול וקבלת עול יחד.

אחריו נשא דברים חוצבי להבות הרב זושא הלוי הורביץ רב קהילות החסידים בעיר, שהביא את מנהג ישראל למלא את האותיות האחרונות של הס"ת בדיו וציין שחלוקים המנהגים אם אכן כך יש לעשות. והעלה על נס את תרומתה המיוחדת של הישיבה לעיר כולה, תודות למסירותם של ראש הישיבה, ר"מי ומשגיחי הישיבה.

הרב מנחם מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות, חימם את הקהל בדברים נלהבים, מתובלים בדברי תורה ועובדות חסידיות, וביאר שבמ"ת חייב להיות יחד עם הקולות וברקים וכן הדבר עד ימינו אלו, שעל מנת לקבל את התורה צ"ל קולות וברקים וזוהי ההתלהבות והחיות שבהלימוד, שאכן קיימת וניכרת בתמימים הלומדים כאן.

יו"ר "הלשכה" בצרפת הרב ראובן מטוסוב שהגיע במיוחד לחגיגה, תיאר את אישיותו הרב גוונית של הגר"מ בלינוב זצ"ל, שהיה "רב חסידי" במלוא מובן המלה. הוא הודה לרבנים בני הרב המנוח זצ"ל שכיבדו את המאורע החגיגי הזה.

נעל את שורת המברכים הרב יוסף יצחק בלינוב ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית ורב מרכז בני ברק, שלכל לראש הביע תודה וברכה נרגשת לראש הישיבה, על המעמד הגדול והמיוחד הזה, שבוודאי מסב נחת רוח של ממש לאביהם זצ"ל בשמי מרום. אחר כך דיבר על זה ש'ישראל' ר"ת יש שישים ריבוא אותיות לתורה ומבואר בשחות הק' להרבי שלא רק אותיות אלא כל פרט ופרטי פרטים בתורה שייך לכאו"א מישראל. אך זה יכול להיות באופן של דמע ובלבול, אולם כשמגיעים למציאות בפועל הרי אז התורה צריכה להיות באופן הראוי, מסודרת.

בין גברא לגברא ניגנו התמימים ניגוני דביקות ושמחה, כשעל פניהם ניכרת ההנאה הרוחנית הגדולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.