ר' מוישי גולדשטיין | יום י"ב כסלו ה׳תש״פ 10.12.2019

על מה לא דיברנו ב'כינוס', ומדוע לא דיברנו על זה? / טור

אנחנו חייבים להבין ולהפנים את זה בינינו לבין עצמנו. את זה אנחנו לא בהכרח מספרים לאנשים. אבל אנחנו לעצמנו חייבים להפנים את זה. יש לנו עבודה, אנחנו לא בטלנים שחיים על חשבון הזולת! • ר' משה גולדשטיין, מנטור ומאמן עסקי, מגיש פרק נוסף בסדרה, מיוחד ל-COL: על מה לא דיברנו בכינוס? ולמה לא דיברנו על זה?
על מה לא דיברנו ב'כינוס', ומדוע לא דיברנו על זה? / טור
ארכיון COL

מיד לאחר הסדנא בכינוס השלוחים, ובמהלך הימים שאחרי, ניגשו אלי כמה וכמה שלוחים עם בעיה דומה: "הצלחת להסביר טוב מאוד איך לגשת נכון לגיוס כסף לפרויקטים עונתיים וכדו', אבל אני כשליח, יש לי בעיה נוספת וקשה יותר, כאשר אני צריך לגייס כסף למשכורת, אני מרגיש ממש לא בנוח... מה עושים?"

למה באמת לא דיברנו על זה בכינוס?

א. זה נושא ארוך ומרתק שדורש סדנא בפני עצמה. 
ב. הפיתרון הוא פיתרון פשוט, שעובד כמובן בכל העולם, אבל צורת היישום שלו בשטח, משתנה בהתאם לאיזור השליחות. (ישראל, ארה"ב, רוסיה וכו').

בשורות הבאות אביא את תמצית העיקרון על קצה המזלג:

כפי שהסברנו בסדנא, כשיש לי בעיה מסוימת, זה לא יהיה נכון לטפל בסימפטום של הבעיה אלא, הנכון הוא לפתור את הבעיה מהשורש. לכן, אנחנו מחלקים את הפיתרון לשניים. החלק הראשון והבסיסי, זה שאני לעצמי לומד את העיקרון, מבין אותו ומתחבר אליו. החלק השני זה החלק המעשי - בו אני לומד איך אני מיישם אותו בפועל.

בואו נבין את העיקרון:

הסברנו בסדנא שלכל אדם יש צרכים, וכדי למלא את הצרכים, האדם משתמש בכסף. לדוגמא: כשאני רעב, אני משלם כסף כדי לקנות אוכל. כשאני צריך מקום לגור בו, אני משלם וקונה/שוכר בית. כשיש לי צורך בייעוץ אני משלם ליועץ וכן הלאה. אחרי שהבנו את התפקיד של הכסף, נבין למה חברי הקהילה / התושבים באיזור השליחות שלנו, 'צריכים לשלם לי משכורת'...

אנחנו כשלוחים יודעים שכל יהודי חייב יידישקייט (אם זה פעילות לנוער, שיעורים לגברים, שיעורים לנשים, ייעוץ בנושאים יהודיים, שמחות וכו'), בדיוק כמו שהוא צריך אוכל ושתייה... (זה שיש כאלו שלא מודעים לזה, זה בעיה אחרת כמובן...) וכדי לתת ליהודי את המענה בעת הצורך, הוא צריך שיהיה שליח זמין באזור. וכדי שיהיה שליח זמין לכל יהודי בעת הצורך, השליח צריך בנתיים לאכול לשתות לישון וכו' - דברים שעולים כסף!

לכן, ברור מאליו ששליח שנותן את השירות לקהילה וזמין בשבילם 24 שעות ביממה, צריך לקבל מהם תנאי מחייה בסיסיים. (שוב, הצורך בשליח בעיר, הוא כמו הצורך בתחנת משטרה / מד"א או כל שירות אחר, שזמין לתושבים, בין אם משתמשים בו ובין אם לאו).

עד כאן הסברתי את העיקרון שאנחנו חייבים להבין ולהפנים את זה בינינו לבין עצמנו. את זה אנחנו לא בהכרח מספרים לאנשים. אבל אנחנו לעצמנו חייבים להפנים את זה. יש לנו עבודה, אנחנו לא בטלנים שחיים על חשבון הזולת! 

מה עושים עם זה? איך מיישמים את זה בשטח? איך 'מעבירים' את זה לתורם? 

בסדנא הבאה אי"ה נסביר ונדגים איך מסבירים ומיישמים את זה בצורה טובה באזורים שונים, בהתאמה למנטליות ולאופי האוכלוסייה.

***

משה גולדשטיין
052-3813047 
המאמן שמקדם אותך באמת

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.