צביקה קעניג | יום י"א כסלו ה׳תש״פ 09.12.2019

מאירים את אירופה: סדנאות מרתקות לילדים הופצו לחנוכה

מאות ילדים מבתי ספר יהודיים, מועדוני נוער וסאנדיי סקול נחשפים בימים אלה לתכנים יהודיים לחגי ישראל לקראת חג החנוכה בעזרת סדנה שמפיץ בימים אלה אגף 'מורשה' של מרכז רבני אירופה תחת השם "מייצרים את האור". הסדנה הופצה בקהילות היהודיות באירופה
מאירים את אירופה: סדנאות מרתקות לילדים הופצו לחנוכה

מאות ילדים מבתי ספר יהודיים, מועדוני נוער וסאנדיי סקול נחשפים בימים אלה לתכנים יהודיים לחגי ישראל לקראת חג החנוכה בעזרת סדנה שמפיץ בימים אלה אגף 'מורשה' של מרכז רבני אירופה תחת השם "מייצרים את האור". הסדנה הופצה בקהילות היהודיות באירופה.   

זו היא הסדנה השלישית המופצת בשנה העברית הנוכחית, תש"פ. הסדנה הראשונה הופצה לחודש תשרי והיא היתה עמוסה ומלאה בחוויות לכל אחד מהחגים בחודש תשרי. לראש השנה כללה הערכה את לימוד סימני החג, מירוץ שופרות ועוד. ליום כיפור היא כללה רולטת מנהגים חווייתית. לקראת חג הסוכות נהנו הילדים מסרטון אינטראקטיבי שכלל בניית סוכה עם שלומי. בשמחת תורה נהנו הילדים מהפעלה מיוחדת.

בחודש חשוון נהנו הילדים מסדנה מיוחדת בשם "הגיע הזמן" שעסקה בנושא הזמן. הערכה כללה משחק מיוחד לפיצוח קוד סודי לתיבת נח, לוח השנה היהודי ושבת, משחק מולטימדיה והמחשת סיפורי תורה ומשחק סביב השעון בשם "סדר יום של יהודי".

הסדנה שמופצת בימים אלה לקראת חודש כסלו בו חל חנוכה כוללת משחק מולטימדיה בו יכולים הילדים ליצור את סיפור החג ומשחק בשם מפעל נרות בו לומדים הילדים כל מה שצריך לדעת על החנוכיה וההדלקה. בסרט מיוחד לומדים הילדים על הפקת השמן מהזית לבקבוק. הערכה כוללת גם משחק סיכום למסיבת חנוכה.                 

בארבע השנים האחרונות מפיץ אגף 'מורשה' של 'מרכז רבני אירופה' סדנאות ייחודיות לילדים, לקראת חגי ישראל, שמיועדות להפעלה עצמית על ידי מורים ומורות או רבני קהילות.

מתחילת שנת תשע"ט מפיץ האגף בכל חודש סדנה המותאמת לאותו חודש. בערכת ההפעלה יש 4 יחידות בנושאי החודש השונים הכוללות משחק פתיחה, הפעלה מרכזית, ותוצר אישי או יצירה לסיום. בכל ערכה יש סרטון אנימציה אינטראקטיבי בשפות עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וגרמנית.

החומרים לסדנאות מופצים בקהילות אירופה בסיוע 'קרן מרומים', וכוללות עמן חוברות הדרכה האוגדות בתוכן את כל ההפעלות שהמפעילים יכולים לעשות לילדים.

צוות מיומן ישב לתרגם את החומר לשפות שונות (אנגלית, צרפתית, גרמנית ורוסית) בכדי להקל על ההפעלה.

הדיווחים של רבני הקהילות, המורים והמורות, הן שהסדנאות מתקבלות בהערכה רבה על ידי התלמידים שלומדים מהם על חודש כסלו. צוות מקצועי ומיומן בראשותן של הגב' נעמה אוישי והגב' מושקא מנדלזון עמל על החומרים השונים, כדי להרכיב ערכה שתתאים לילדי ישראל בתפוצות.

בערכות משתמשים אלפי ילדים  מכל הגילאים ב'סאנדיי סקול' ובבתי ספר יהודיים וכן בפעילוית חינוכיות הנערכים על ידי רבנים ורבניות קהילות היהודיות השונות באירופה. הערכות הופיעו בשפות עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית וגרמנית.

לרכישה: לחצו כאן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.