צבי סופר | יום כ"א חשוון ה׳תש״פ 19.11.2019

מועדון C-Kids של חב"ד מגיש: 'רגע של שתיקה' לילדים בעולם

בעולם מהיר ומלא בתוהו ובוהו והסחת דעת, C-kids מפיץ את 'רגע של שתיקה' שיזם הרבי המלמד את הילדים בעולם מה קורה כשהם שקטים ומתבוננים
מועדון C-Kids של חב
C-kids. מפיץ את 'רגע של שתיקה' שיזם הרבי

דמיין עולם שכולו טוב לב וחסד. עולם בו כולם מעריכים זה את זה, עובדים יחד כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. העולם הזה אינו חלום.

הכל מתחיל בכם, דורש מכם רגע אחד, בתחילת כל יום.

רגע לעצור ולחשוב. מי ברא את העולם? מה חשוב בחיים? האם מעשי חשובים?

רגע של שתיקה.

 

 

כך נפתח הסרטון בתוכנית חדשה שהושקה השבוע בבתי הספר היהודיים ברחבי העולם. C-kids עוזר לילדים לגלות מה פירוש מציאת האמת הפנימית - באופן מקורי לחלוטין. הנושא? רגע של שתיקה, המבצע העולמי שיזם הרבי כבר לפני ארבעים שנה.

"באיזו תדירות ילדים נרגעים?", שואל הרב הרב זלמן לוונטל, מנהל C-kids. "לעתים קרובות אנו מתמקדים בהשגחה על ילדים עסוקים, צוחקים, ופעילים". מועדון זה מציע לילדים הזדמנות להתחבר לרעיון חדש לחלוטין: שתיקה.

"תפילה יכולה להרגיש זרה לילד בבית הספר הממלכתי", אומר הרב לווונטל, "כאן נתנו להם הזדמנות להתחבר להשם באופן שמרגיש טבעי." ילדים הקדישו זמן להביא רגע של שתיקה בחיי היומיום שלהם. מיקוד וחשיבה עצמית לימדה את הילדים להרגיע את מחשבותיהם ולהתמקד במה שחשוב.

הגב' ציפי סלבין מס. קלמנטה, קליפורניה משתפת על פעילות המועדון הזה. "דבר יפה קרה. ילדה קטנה, בת 9 בבית הספר היהודי שלנו, סיפרה לי איך היא הגיעה לבית הספר למחרת אחרי שעשינו 'רגע של שתיקה' והצענו את הרעיון לכיתה שלה. היא אמרה שהמורה וילדי הכיתה הסכימו ויש להם דקה שלמה בכל יום. כל כך מרגש!"

בעולם של ימינו, מלא הסחות דעת וטכנולוגיה מתמדת, חשיבות התודעה חשובה מתמיד. ילדים שלוקחים רגע להפסיק להתבוננות פנימה לפני שהם קופצים ליום עמוס בבית הספר ממוקדים יותר, מקבלים ציונים טובים יותר ובאופן כללי מאושרים יותר. "הבן שלי חזר מהאירוע בהשראה אחרת לגמרי - ובאופן שונה להפליא." אומר ההורה גייל וויינברג מצפון קליפורניה. "מעולם לא ראיתי דבר כזה."

זמן יומי ל'רגע של שתיקה' הוא חובה בבתי ספר ציבוריים ברחבי 34 מדינות שונות. לגבי 26 האחרים? מועדוני CKids התכנסו יחד לכתוב מכתב לממשלתם המקומית ובה נכתב על חשיבות עידוד רגע של שתיקה.

מבצע 'רגע של שתיקה' מתאפשר על ידי CKids הבינלאומי, יוזמה שמעוררת ילדים להשפיע משמעותית על קהילותיהם באמצעות תוכניות חינוך.

"המטרה שלנו היא לשפר ולהוסיף בחינוך יהודי", אומר הרב מנדי קוטלרסקי, מנכ"ל מרכז 302, "והפעם עשינו את זה באמצעות שקט."

מועדון CKids נתמך על ידי מר האוורד ולינדה כץ מטורונטו, ON

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.