מנדי גבאי | יום כ"ו תשרי ה׳תש״פ 25.10.2019

שואבים כוחות לכל השנה כולה: אלפים בכינוס הפרידה מתשרי

רגע לפני שהם חוזרים לארץ הקודש, התכנסו אמש באולם 'בית רבקה' שבקראון הייטס אלפי תלמידי התמימים המסתופפים בחצרות קודשנו, לכינוס 'צאתכם לשלום' עוצמתי שנערך בידי 'ועד התמימים העולמי' • COL מגיש סיקור מלא וגלריית תמונות ענקית מהאירוע הסוחף
שואבים כוחות לכל השנה כולה: אלפים בכינוס הפרידה מתשרי
צילומים: שניאור רייניץ, שניאור מור יוסף

אלפי האורחים שהגיעו להסתופף בחצרות קודשנו בחודש החגים, התכנסו אמש (ליל שישי) באולמי 'בית רבקה' שבשכונת קראון הייטס, רגע לפני שהם חוזרים לארץ הקודש - למעמד מיוחד ועוצמתי של 'צאתכם לשלום'.

השם שנבחר כנושא הכינוס היה "שמו נקרא עליו", משיחת הרבי בי' שבט תשכ"ב, ששמו של הרבי נקרא על כל אחד ואחד, וממילא צריך לנצל את זה ולהתמסר לרבי כראוי לאחד ששמו של הרבי נקרא עליו, ובפרט אחרי תשרי אצל הרבי שהרבי רומם את כל קהל האורחים.

בקשר לכך, נפתח הכינוס בהקרנה מוידאו של הרבי נושא את  שיחת י' שבט תשכ"ב.

הנואם הראשון, שהגיע מארץ הקודש, השליח הרב ישראל צבי גליצינשטיין, עלה על הבימה וריתק את הקהל במשך דקות ארוכות כשמספר סיפורים מיוחדים מזמן שהותו במחיצת הרבי. הרב גליצנשטיין הסביר כיצד גם עכשיו כל בחור מתרומם אחרי תשרי אצל הרבי וצריך להשתנות בעקבות כך בקבלת החלטות טובות לכל משך השנה כולה.

את נאומו חתם הרב גליצנשטיין בקריאת מכתב מיוחד שקיבל מהרבי, שבו הודגשה הבקשה שיש לכתוב לרבי באריכות ובפרטיות. המכתב אף הוצג על המסכים.

האורות באולם כבים, ועל המסכים נראה בשלב זה ר' אסי שפיגל מאנ"ש בצפת, שסיפר על הניגון "אשרינו מה טוב חלקנו" ששרו אחרי הקפות אצל הרבי. הרב שפיגל תיאר שכולם הרגישו כיצד הרבי רומם אותם ברגעים אלה. אף הרב שפיגל התעכב על ההחלטות הטובות שיש לקבל מתשרי - התמסרות למבצעים של הרבי מתוך מסירת עשרת כוחות הנפש.

באדיבות חברת המדיה החב"דית jem הוקרנו כמה קטעי וידאו של הרבי הקשורים לסיום חודש תשרי, כיצד הרבי מלווה את האורחים ומקבל אותם ליחידות כללית.

הרב יעקב משה וואלבערג, ר"מ בישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד, עורר על אודות השהייה אצל הרבי, שההגעה הינה לא רק באופן של "לראות" אלא גם באופן של "ליראות".

שוב כבים האורות ועל המסכים נראה הרב שלמה וילהלם, שליח הרבי בז'יטומיר, שסיפר סיפור מיוחד על קרוב משפחה שנכנס ליחידות אצל הרבי והרבי שאל אותו מה פירוש שיעקב שלח מלאכים. הילד השיב את פירוש רש"י, שהכוונה למלאכים ממש, אבל הרבי השיב ושאל  - "את זה אומר רש"י, אבל מה אתה אומר?". הרב וילהלם למד מהסיפור והרחיב על כך שכל אחד צריך לקחת את העניינים אליו באופן אישי ולחשוב - "איפה אני בסיפור ומה באמת משתנה אצלי אחרי תשרי". מעבר לכל ההתוועדויות של המשפיעים והזכרונות הרבים - "אבל איפה אני בסיפור הזה?"

החוזר הראשי והמשפיע בישיבה המרכזית בבית חיינו הגה"ח ר' יואל כהן נשא דברים בסיום הכינוס, ודיבר על כך שנוסעים לארץ כל אחד לשליחות שלו בישיבה שלו, ושלא צריך להתפעל מהעולם, כמו הסיפור עם השליח שדיבר עם ראש העיר להציב חנוכיה וכשהחליט לדבר בתוקף האמיתי על פי תורה ולא להתפעל - ממילא הוא הסכים.

עם תום הכינוס נערכו הגרלות בין התמימים שהתמידו בסדרי הלימוד במהלך החודש, על ספרים מתורת רבינו, כרטיס טיסה ושוברים לקנייה בחנות קה"ת.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו!
כ"ו תשרי ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.