מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תש״פ 04.10.2019

התרגשות: התגלתה שיחה מוגהת של הרבי שטרם פורסמה

לקראת יום ההילולא הנ"ה של הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסאהן ע"ה, אמו של הרבי - שיחול בשבת, מפרסם מכון ההוצאה לאור של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' תגלית חדשה, שהגיעה בשלהי שנת תשע"ט • הגהה של הרבי בכתי"ק על התוועדות ו' תשרי תשל"א, בה מפציר הרבי שרבני הקהילות יעוררו בעיצומו של יום הכיפורים על חומרת הגזירה האיומה של 'מיהו יהודי', ועל החובה של כל אחד מהנאספים לפעול לביטול הגזירה • הפרטים המלאים, כולל השיחה החדשה להורדה, ותצלום כתב היד שהתגלה בימים האחרונים
התרגשות: התגלתה שיחה מוגהת של הרבי שטרם פורסמה

גילוי אור חדש

צהרי היום בחצרות קדשנו. קרני שמש מבליחות בינות לחרכים בחלונות של משרדי 'ועד הנחות בלה"ק' בקומה העליונה של בניין ה'מרכז לעניני חינוך' הנושק לבניין בית חיינו 770.

לפתע, תוך כדי העבודה המאומצת המצריכה שקט וכובד ראש, מתפרצת לה קריאה של שמחה, וכל חברי המערכת נקבצים למשרד הראשי.

מן טבע שנעשה הרגל, כל קריאה פתאומית למשרדו של המנכ"ל הרב חיים שאול ברוק שיחי' יש לה טון משלה, והטון הנוכחי מסווג לאותה קריאה מיוחדת של גילוי חדש ומרגש.

הקריאה המהדהדת כאשר זוכים, גם בימים אלו של העלם והסתר זה יותר מכ"ה שנה, לגילוי אור. לחשיפה של 'הנחה' מהתוועדות שהיתה גנוזה אי שם וחלק הארי היה 'חסר מן הספר'. להקלטה נדירה שהיתה שמורה על סליל טייפ שהעלה אבק באיזו פינה בעולם, ועתה משהגיעה לכאן משלימה ומבהירה סוגיה בה נחבטו טובי המוחות של צוות תלמידי החכמים המומחים בתורת הפרד"ס ללא הצלחה. והדובדבן שבקצפת, כאשר מתגלים 'עלי הגהה' בכתב יד קודשו של הרבי, במיוחד כאלו שמעולם לא הגיעו, מסיבות שונות, לשולחן המערכת.

זהו יום חג לכל דבר, ללא הצטעצעות כלל וכלל. ההתרגשות ניכרת על כל תנועה שלהם, בחלל החדר נשמע רק הרעש המוכר של עלעול בדפי ההגהה, הדומים כל כך לאלפי הדפים שהיו נשלחים אל הקודש פנימה על ידיהם בשנות האור, מתוך ציפייה להוספות ולביאורים, להשמטות ולהבהרות, בכתב יד קודשו של הרבי. אותו כתב יד המוכר לכאו"א מחברי המערכת שיחיו, שזכו לעבוד לאור ההוראות וההדרכות הצמודות של הרבי, אם בשיטת הכתיבה והעריכה הרצויה, או בכללי ההגהה וההוצאה לאור כדבעי.

הפתקא הקטנה המהודקת עם סיכת משרד, עליה רשם הרבי בכתי"ק "מהיר" ועוד שני עמודים, שכל אחד מהם עולם מלא. הדפים עוברים מיד ליד ברגש רב, ולאחר שה'מקיף' הורגש היטב, כעת צריך להתיישב ולעבוד על ה'פנימי'. חיש מהר מתיישבים ומתחילים ללמוד את השיחה, כל הגהה וכל הערה, כל אות כל תג וכל קוץ.

המאורע הנ"ל התרחש באחד מהימים האחרונים של שנת ה'תשע"ט, ולקראת יום ההילולא החמישים וחמש של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה ז"ל שניאורסאהן, אם המלכות, שיחול בשבת קודש וא"ו תשרי ה'תש"פ הבעל"ט, מזכים חברי המערכת את אנ"ש התמימים והשלוחים בכל מרחבי תבל בתגלית החדשה והמרעישה.

המדובר בתקציר – שהוכן על ידי החוזר הראשי של כ"ק אדמו"ר זי"ע, הגה"ח הרב יואל כהן שיחי' – מהתוועדות יום ההילולא השישי, וא"ו תשרי ה'תשל"א, בה דיבר הרבי בחריפות אודות תיקון הגזירה האיומה "מיהו יהודי", ועורר שרבני ומנהיגי הקהילות ידברו על כך ברבים, בפני באי בתי הכנסיות בימים הנוראים של אותה שנה, ימים בהם לב ישראל ער הוא, ורבים מגיעים לפקוד את היכל ה' לשפוך תחינה ובקשה לשנה טובה ומתוקה.

שנת השבעים לנשיאותו של הרבי

ביקור קצר שערכנו השבוע במשרדי לה"ק עם ראשיתה של שנת ה'תש"פ (תהא שנת פרצת), שנה שתעמוד בסימן "שנת השבעים" לתחילת נשיאותו של הרבי, מלמד שחברי המערכת אינם נחים על זרי הדפנה, קשה למצוא רגע פנוי כדי לשוחח איתם בהרחבה על הפעילות הבלתי פוסקת הזו, שהפכה לשם דבר בליובאוויטש ובעולם התורני כולו.

על השולחן במשרד אחד ניתן לראות את מלאכת ההגהה האחרונה לקראת צאתו לאור של הכרך הרביעי בסדרת "תורת מנחם – תפארת לוי יצחק" על חומשי במדבר-דברים. במשרד השני מונח תוכנו של הכרך הבא של 'אגרות קודש' המכיל אגרות ומענות של הרבי משנת ה'תשל"ח, הנמצא בשלבי עריכה אחרונים. כרך ס"ז של 'תורת מנחם – התוועדויות' הועבר לידיהם של עורכי ה'מפתחות' המעולים שמעטרים כל ספר כרצון קודשו של הרבי, ועוד.

משאלה אחת נשמעת מהם פה אחד, שנזכה בשנה זו ממש לחזור ולשמוע תורה חדשה מפי קודשו של הרבי, אותה הם ערוכים ודרוכים תיכף ומיד לערוך ולהוציא לאור עולם, אמן כן יהי רצון.


להורדה כקובץ לקריאה – לחצו כאן >>>

להורדה כקובץ להדפסה – לחצו כאן >>>
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.