מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ט 26.09.2019

בית חב"ד חדש על המפה – בכפר חב"ד • מאחורי הקלעים

בטקס חגיגי ייחנך הערב בית חב"ד במקום הכי לא צפוי: בבירת חב"ד כפר חב"ד • COL יצא לעקוב אחר ההכנות הקדחתניות של הרגע האחרון, ולשמוע על מאחורי הקלעים של הקמת בית חב"ד בסמוך לתחנת הרכבת • מי יזם? מדוע הוקם רק כעת? ומדוע בכלל צריך בית חב"ד בכפר חב"ד, שעל סמלו מתנוססת הסיסמא 'ופרצת'? • השליח הצעיר הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, חושף על מאחורי הקלעים
 בית חב
הרב מנחם מעדל אלפרוביץ הבוקר, בפתח בית חב"ד החדש בכפר חב"ד

מיבשת אוסטרליה, המזרח הרחוק, ארצות ערב, ועד יבשת אנטרטיקה: אין כמעט נקודה בעולם שבה אין בית חב"ד.

כמה סמלי, שדווקא כפר חב"ד, בירת חב"ד בארץ הקודש, שעל סמלו מתנוססת הסיסמא אותה טבע הרבי 'ופרצת' - זוכה 'לעלות על המפה' ולציין הקמת בית חב"ד חדש...

ובכן, היום זה קורה: ביוזמת צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש, הערב יציינו במעמד חגיגי בכפר חב"ד הקמת בית חב"ד בסמוך לתחנת הרכבת.

את בית חב"ד יאייש הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, משפיע צעיר בכפר חב"ד, דור שלישי למייסדים, שספג את אווירת השליחות בכפר חב"ד, וישלב את תושבי כפר חב"ד, צעירים ומבוגרים, בפעילות חב"דית ומבצעי הרבי הק', עם אלפי המבקרים והנוסעים, החולפים מידי יום בכפר חב"ד.

בית לכל עניין יהודי

"מדוע זה לא קרה עד היום?", שאלנו בצעירי-אגודת-חב"ד.

שם מסבירים לנו במאור פנים: בעבר, מי שבפועל עסק בכך בעבר היה ר' מאיר פרידמן ז"ל, שהפעיל את סניף צעירי חב"ד במסגרת צעירי אגודת חב"ד, כבית חב"ד לכל דבר ועניין, ותושבי הכפר שהתגייסו בימי שישי ובתקופות החגים. כיום בית אגודת חסידי חב"ד עוסק בקבלת אורחים ובביקורים של קבוצות בכפר חב"ד, בניהולו של הרב מנחם לאטר.

"בשנים האחרונות, מידי יום ביומו עוברים בכפר חב"ד אלפי נוסעים, עובדים ומבקרים, גם בעקבות מרכזיותה של תחנת הרכבת בכפר חב"ד. נוצר צורך דו-צדדי הן מצד מבקרים בכפר המעוניינים לקבל מעט 'חמימות יהודית' והן מצד תושבים בכפר שרוצים להשתתף במבצעים הק' של הרבי.

"בניהולו של הרב מנחם מענדל אלפרוביץ, בית חב"ד כזה יתן מענה ויהווה מוקד לכל עניין יהודי, ויחבר את הצורך הקיים של תושבי הכפר, כאמור, להשתתף ב'מבצעים'.

ליוזמה הברוכה התגייסה משפחת ריבקין, לע"נ האחים הבלתי-נשכחים, ממייסדי כפר חב"ד ובוני בית הכנסת 'בית מנחם', ר' חיים ור' זושא ריבקין ז"ל.

ר' יעקב ריבקין בהכנות אחרונות בבית חב"ד, הבוקר


ומצעירי אגודת חב"ד, פנינו לשליח החדש הרב מענדי אלפרוביץ, שעסוק הבוקר בארגון המתחם החדש ושובה העין, ובין אריזה להוראות הפעלה לפעילים, הוא מספר ל-COL:

"מאות עד אלפי איש עוברים מידי יום בכפר חב"ד, חיילים ברכבת, עובדים במפעלים באיזור התעשייה, או מבקרים במרפאות ובמרכזי הקניות. נוצר צורך ממשי לפעול עם האנשים הללו, בדיוק כמו שכל בית חב"ד מציע ומזכה יהודים בכל עניין יהודי".

השורשים של הרב אלפרוביץ נטועים היטב בבירת חב"ד, כדור שלישי למייסדים. הוא 'ינק' את ההשפעה החסידית כבר מסבו, הרה"ח ר' אברהם ליסון ע"ה (אין כפח"י שלא הכיר את דמותו החסידית המיוחדת)

"אני זוכר היטב את סבא ע"ה עומד שעות ברחוב אלנבי בתל אביבי ומניח תפילין לעוברים ושבים", הוא נזכר. הרבי אמר לו "הפצת המעיינות תהיה מכפר חב"ד!", וזה היה מוטו שליווה אותו".

השראה למבצעים של הרבי בכפר חב"ד, הוא קיבל מדמויות המייסדים בכפר, כגון החסידים הנודעים ר' זושא ריבקין, שהיה נוסע ברכבת עם מטבעות וקופת צדקה ומזכה את הרבים, ר' מאיר פרידמן שעסק במבצעי הרבי בכל מאודו, ועוד ועוד.
השראה מיוחדת הוא זוכר מר' מענדל פוטרפס ע"ה, עת אביו ר' עוזר אלפרוביץ שיחי', נהג לקחת אותו אליו כדי לראות מהי 'דמות של חסיד ומשפיע'...

להפוך את המושפעים למשפיעים

מעבר למטרה 'פרופר' של זיכוי הרבים, הרב אלפרוביץ רואה גם באמצעי חשיבות בפני עצמה, לשילוב כוחות של אנשי כפר חב"ד במבצעים של הרבי: "המטרה שבית חב"ד יהיה מאוייש באנ"ש. יש רבים שרוצים לצאת למבצעים ולא יכולים לנסוע, יש מבוגרים שיוכלו להתתף בפעילות, ואפילו בחורי ישיבה בדרך לרכבת לישיבה בלוד, יוכלו להתרענן בלימוד שיחה של הרבי ובצפייה במראות קודש. הלימוד שלהם יקבל בישיבה 'חיות' חדשה..."

כאמור, הרב אלפרוביץ עוסק בהשפעה על צעירים בכפר חב"ד, ורואה חשיבות בכך שישתתפו בפעילות ו'ממשפיעים – יהפכו למושפעים'... "שיעשו לרבי נחת".


החיוך אומר הכל: בפתח בית חב"ד החדש, הבוקר

ויש לו גם קריאה לתושבי הכפר: "אני קורא לכם לקחת שעה, שעתיים בשבוע, ולקחת חלק בפעילות. בפרט בשעות הבוקר, עוברים כאן מאות רבות, חיילים ואזרחים. לאט לאט הנוסעים והמבקרים יתרגלו ש'שווה' לקחת עצירה להתרעננות גשמית ורוחנית בבית חב"ד בכפר חב"ד, והפעילות תלך ותגבר".

הוא מסכם: "מודים לרבי שנתן לנו את כפר חב"ד, ואת המטרה של הפצת המעיינות חוצה, הן לעצמינו, והן לזולת".

 


 

אין ספק שזה יום בשורה למפעל השליחות בכלל ולכפר חב"ד בפרט", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "מהיום יש נקודת בית חב"ד נוספת שמאפשרת ומנגישה לכל תושב כפר חב"ד לקחת חלק במבצעי הרבי בכלל ובמבצע תפילין בפרט, לזיכוי הרבים וכבקשת הרבי להכין העולם לגאולה האמיתית והשלימה ובקרוב ממש".

הרב אהרונוב מציין: "צריך להוקיר תודה וברכה למשפחת רבקין שי' על אדיבותם והתגייסותם להקמה והפעלת הדוכן ברוב פאר והדר".







 

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
להזכריכם
כ"ו אלול ה׳תשע״ט
ר' מאיר פרידמן ע"ה פתח כבר פעם בית חב"ד בקונטיינר הסמוך לקיוסק גיטל נשמח לתמונות באם יימצאו בארכיון
2.
בית חב"ד...
כ"ו אלול ה׳תשע״ט
המקום שהכי לא צריך בית חב"ד (כי יש שם הרבה)
יש גם בית חב"ד ב-770
כ"ט אלול ה׳תשע״ט
כידוע הפתגם שליד הים יבש. , אז נוצר מצב שאלפי אנשים הגיעו לרבי בימי ראשון ואף אחד לא הסתכל עליהם, ובימינו אנו, מבקרים רבים שאין איש שיתייחס אליהם, אילולי אותם בחורים או אברכים נמרצים שהקימו את "בית חב"ד -770"
3.
כל הכבוד!
כ"ו אלול ה׳תשע״ט
צריך להיות "ממושפעים למשפיעים"
כתחב כעת הפוך.
4.
אשריך ר׳ מענדי
כ"ז אלול ה׳תשע״ט
נצרך מאוד בכפר והלוואי גם בבני ברק כזה דוכן
5.
יישר כח !
כ"ז אלול ה׳תשע״ט
רעיון טוב .
"כי קרוב אליך הדבר מאוד ..."
6.
כל הכבוד
כ"ז אלול ה׳תשע״ט
אשרי המיסדים יפה מאוד סוף סוף יהיה בית חב''ד כפשוטו בכפר
אשריהם
ב' תשרי ה׳תש״פ
נכון ממש סוף סוף יהיה בית חב''ד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.