אימא לתמים | יום כ"ב אלול ה׳תשע״ט 22.09.2019

"משפיעים, ראשי ישיבות - חוסו על הבחורים הנשארים בארץ"

מי לוקח אחריות בכדי שאותם אלה שבחרו להישאר בארץ עם המשפחה יספגו את אוירת הימים הנוראים כפי שצריך להיות ולא ממקום של בטלה ושעמום? • אנשי חינוך, משפיעים, ראשי ישיבות: זו זעקה אמיתית. קחו אחריות עליהם. הם גם תמימים שלומדים בישיבות וגם להם מגיע להתכונן ולחוות כראוי את הימים הנוראים • מכתב נוקב ששוגר השבוע למערכת בידי אימא לתמים בישיבה גדולה, שמסיבות שונות נאלץ להישאר בארץ
צילום אילוסטרציה: ארכיון COL

אלפים רבים של תמימים עושים את דרכם בימים אלה, להסתופף בצלו של הרבי בימים הנוראים ובזמן שמחתנו. מהם שעושים את החודש כולו בחצרות קודשנו ומהם שמסתפקים רק בפרק זמן קצוב. הדעות לכמה זמן נכון לנסוע - חלוקות. ובעקבות הסקר שפרסמנו לפני ימים אחדים - שורה של תגובות ארוכות לא חדלות מלזרום אל המערכת.

אולם, מסתבר, שבשולי הדיון נשכח נושא חשוב לא פחות - הבחורים שמסיבות שונות נשארים בארץ.

במכתב נוקב ששוגר אל המייל האדום של COL ביממה האחרונה - מתחננת אימא למשפיעיםם ולראשי הישיבות לקחת אחריות גם על אותם בחורים ולדאוג להם, שאף הם יעברו את ימי חודש תשרי כדבעי.

אנו מגישים את המכתב המלא של האימא לקריאה, למעט שינויי עריכה לשוניים קלים, כמתבקש. 

וכך כותבת האימא:

ברצוני להעלות נושא כאוב שנוגע להורים רבים של בחורים הלומדים בישיבות גדולות בארץ.

רובם ככולם של הבחורים, כשמונים אחוזים פחות או יותר אם להיות מדוייקים - טסים לרבי לכל חודש תשרי. הכל טוב ויפה. אך היכן היא האחריות של המשפיעים וראשי הישיבות לאותם עשרים אחוזים מהבחורים שמסיבות שונות נשארים בארץ, ובמקום "לבלות" את ר"ה ויום כיפור בישיבה הם נמצאים בבית "משועממים" בחוסר מעש. החל מאמצע השבוע הקרוב ועד לסוף חודש תשרי.

חמישה שבועות!

איך נשכחו הזעקות של הרבי על אודות ימי החופש?

מי לוקח אחריות בכדי שאותם אלה שבחרו להישאר בארץ עם המשפחה יספגו את אוירת הימים הנוראים כפי שצריך להיות ולא ממקום של בטלה ושעמום?

אנשי חינוך, משפיעים, ראשי ישיבות: זו זעקה אמיתית. קחו אחריות עליהם. הם גם תמימים שלומדים בישיבות וגם להם מגיע להתכונן ולחוות כראוי את הימים הנוראים!

 

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
65 תגובות
1.
מה ההבדל
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
בין ישיבות גדולות לקטנות?
שבישיבות קטנות יוצאים לחופש רק בערויכ"פ
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
יש הבדל
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
בישיבה קטנה התלמיד עדיין קטן ואין לו ניסיונות
גדולים, מה שכן בגיל הזה יש הרבה ריצוי, מרצים את
ההורים, המורים, הראש ישיבה וכו׳.
תלמיד בישיבה גדולה מי יגיד לו משהו?! זה כבר בחור לא ילד, בעל דעה עצמאית והניסיונות יותר גדולים גם להורים קשה להתמודד עם גילאי18+
יד
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
בישיבות קטנות נוסעים פחות בחורים
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
ויש סדרים עד יום כיפור
מכתב תמוה ביותר!!!
י"א תשרי ה׳תש״פ
אנשי חינוך? משפיעים? ראשי ישיבות? מה את רוצה מהם? וכי בכך שרשמת את בנך לישיבתם הם לקחו עליו אחריות לכל החיים???
כשרשמת את בנך לישיבה ידעת בדיוק באילו ימים יש סדרים ובאילו ימים יש חופש. מה את רוצה מהם עכשיו? צוות הישיבה הם אנשים רגילים העובדים בישיבה לפרנסתם וגם להם יש משפחה להיות איתה בחגי תשרי! חוץ מזה שכשיעשו סדרים לפחות מרבע מהבחורים בישיבה כל אחד יודע בדיוק איך זה יראה. אני חושב שבחור דווקא יכול מאד להנות בבית עם המשפחה בחגים!
חג שמח!
2.
ניסו בעבר דברים שונים
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
צריך לומר את האמת: ההכוונה בישיבה זה לנסוע לכל החודש. כףבלתי אפשרי לקחת בחורים בישיבה גדולה שנשארו בארץ בדיעבד וגם כך מרגישים רע ולהכריח אותם להישאר בישיבהעם סדרים וכו. במספר ישיבות הציעו לבחורים להישאר בישיבה עם מסגרת מסוימת והבחורים סירבו. כך שאם ההורים רוצים בכך צריכים קודם לדבר עם בנם, וכמו בהרבה דברים להתחיל לטפל. בבעיה בבית, ואחר כך לפנות לישיבה. הנהלת הישיבה לא הצליחה להשאיר אותם בכח כשכולם נוסעים לרבי.
מטופש בתכלית
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ברור שהבחורים לא ירצו להישאר בישיבה עם סדרים
אבל צריך לא לשאול אותם, אלא לעשות מה שצריך, ולדאוג למסגרת חבדית ולו בסגנון ישיבת קיץ צעירי ליובאוויטש למשך רוב ימי אלול תשרי בהם הישיבות סגורות...
מטופש?! או שלא חשבת על זה
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אי אפשר להשאיר בישיבה בכח חבורה של בחורים בני 18 שממורמרים על הישארותם בארץ. אי אפשר להחזיק ישיבה במצב כזה. ואם אין ישיבה אחת שעושה את זה, כנראה שזה לא מעשי.
מני
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
צודק..........................
ייחננ
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
חצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצ
3.
מבצע לולב
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
יש אפשרות לעודד את הבחורים לסייע במבצע לולב היות ויתכן מחסור בכח אדם
4.
בוקר טוב
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
סוף סוף מישהי מרימה את הכפפה ..

המשפיעים לוחצים על נסיעה לרבי כאילו אין על מה להתוועד ולתבןע מעבר לזה בחורים שיש להם כסף שמחים לאוס פעמיים שלוש בשנה אבל אלו שאין להם לא אחת יותר חסידיים מרגישים דפוקים שנשארו בארץ ויורדים מההתלהבות שלהם .
5.
אמא לתמים בישיבה גדולה? - חלק א'
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
על מי מוטלת מצוות חינוך בנך? על ראשי הישיבות ומשפיעים או עליך ועל אבא שלו? מדוע אתם, הורים שלו, לא יכולים לקחת אחריות ומעבירים אותה על גורמים אחרים?
נכון, מן הסתם אתם עובדים קשה לפרנסתכם אבל אתם בכל זאת ההורים! זה הבן שלכם! סוף סוף הקב"ה מזמן לכם זמן בשנה שבו הבן שלכם איתכם בבית ולא בישיבה או במסגרת אחרת. זאת בדיוק ההזדמנות שלכם להקדיש לו את מלוא תשומת הלב, וכן, גם אם הבן שלכם כבר מעל גיל 18 הוא עדיין זקוק לתשומת הלב של ההורים.
אנא נצלו את ההזדמנות הזאת, תשקיעו אתם בבן שלכם, תשקיעו בקשר שלכם איתו. תעזרו לו אתם לחוות את הימים הנוראים כדבעי.
ומה אתם חושבים, אילו הבן שלכם היה נוסע לתשרי - האם זה אומר שהוא מסודר מבחינה רוחנית??? אפילו לפני ג' תמוז, שראו את הרבי בגילוי, הרבי לא גרס שכל אחד צריך לנסוע אליו לתשרי באופן גורף, אלא רק מי שמוכן לזה.
נכון מאוד... אבל זה לא סותר
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ישנם ימים בהם תמימים צריכים להיות באווירת הישיבה...
לא בכדי זעק הרבי
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
לא בכדי זעק הרבי על כך שסוגרים את הישיבות בבין הזמנים.. וד"ל
נכון
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אבל אם אין ישיבה - על ההורים לקחת אחריות על הבן שלהם ולא להפיל אותה על מישהו אחר.
צודק במאה אחוז!!!!!!!!
י"ז תשרי ה׳תש״פ
ובכל זאת, לפעמים הבחור צריך לדעת את מצבו...
י"ז תשרי ה׳תש״פ
6.
אמא לתמים בישיבה גדולה? - חלק ג'
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
אני רואה הרבה בתים בהם זה עובד ככה. לפעמים גם נוסעים בכוונה לא לתשרי, כי יודעים שזה יביא יותר תועלת. או נשארים בכוונה כדי לעזור במבצעים - מבצע שופר, תפילות ראש השנה ויום כיפור, מבצע לולב, מבצע סוכה. וכשלוקחים חלק במבצעים יחד עם ההורים זה עוד יותר נפלא.
אולי זה מה שרבי רוצה מהבן שלכם יותר מאשר נסיעה לתשרי?!
אבל כשכולם נוסעים מגיעים למצב שבתי חב"ד צריכים עזרה במבצעים ואין בנמצא בחורים רציניים.
נקודה לסיום - יש להבדיל בין מצב של בטלה לבין מצב של מנוחה. הבן שלכם לומד כל השנה תורה, זה לא קל בכלל. אולי גם בבין הזמנים לא נח כי היה עסוק בקעמפ וכדומה. חשבתם שאולי הוא זקוק למנוחה כפשוטו? לא מנוחה מתורה ומצוות, לא מנוחה מיראת שמים, בפרט לא בתשרי. אלא פשוט לנוח בבית. אז למה לא לאפשר לו זאת? הרי הוא זקוק לזה כדי להמשיך ללמוד בשקידה והתמדה לאחר תשרי!
זהו עצם העניין
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אם מגיעים למצב כזה של זעקה סימן שזקוקים נואשות לעזרה. אין כאן מצב של מנוחה ושלווה. הרי בחור בגיל כזה עשוי להיות לעזר בבית בין לבין לאחר סיום החובות; מקווה, תפילות והשיעורים היומיים בחת"ת רמב"ם, מבצעים וכד'. קשה לאמא הזאת ומסתבר שלא רק לה ובמצבים כאלו לצערי לצוות הישיבות אין מענה לבחור בגיל הזה שמסיבות כאלה או אחרות אינו מסוגל לקחת אחריות על מעשיו.
השאלה למה קשה לה?
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אני מכיר הורים שיש אצלם חוסר רגישות מסויים לעניין הזה והם פשוט לא מסוגלים לראות את הבן שלהם נח. הורים שבצורה פרנאוידית בטוחים שכל דבר שהבן שלהם עושה מחוץ לישיבה זה היפך הקדושה.
אולי זה מגיע באמת מתוך כוונות טובות וחוששים שהבן מתבטל או עוסק בדברים לא טובים, ואם כל זאת זאת לא דרך ראויה להסתכל על הבן שלכם. יותר מזה, הלחץ הזה של ההורים מסוגל להוריד את הבחור מהדרך רח"ל
אולי במקום זאת תתחילו להסתכל בצורה חיובית על זה שהבן שלכם אתכם בבית, תפרגנו לו, תסמכו עליו שהוא עושה מה שצריך לעשות ובזאת תתנו לו גם כוחות להמשיך לעשות טוב.
בהחלט
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
מצטרף לכל מילה! חשוב לסמוך על הילדים ולהראות להם שסומכים עליהם. מעבר לזה על ידי דוגמא אישית מחנכים בצורה הטובה ביותר. על ההורים להקפיד על המנהגים , תפילות וכו' וממילא הבן ינהג כך.
שנה טובה ומתוקה!
מדי מופשט
י"ז תשרי ה׳תש״פ
קל לומר מה זה לא מנוחה,
אבל מה זה כן?
צודק במאה אחוז!!!!!!!!
י"ז תשרי ה׳תש״פ
7.
אמא לתמים בישיבה גדולה? - חלק ב'
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
גם הבן שלכם אולי לא נשאר באה"ק "מסיבות שונות" אלא בגלל שלטובתו עדיף לו - ולרבים אחרים - להישאר בארץ וקרוב לבית.
לא חסר מענות קודש של הרבי, שהרבי מורה לאנשים (לא רק למקורבים) להישאר בחגים דווקא עם המשפחה.
כמובן שאני בעד לנסוע לרבי, ובפרט כשמדובר על בחורים שיש להם את האפשרות שאין אותה לאנשים יותר מבוגרים - להישאר כל חודש תשרי אצל הרבי - מה טוב, אבל יחד עם זאת צריך לדעת שלהישאר בתשרי עם המשפחה - זה לא מצב סוג ב'!!!
ואם חוששים למצב של בטלה, שיעמום וחוסר מעש - מצב זה יכול להיות בכל מקום, בבית, בישיבה, וגם אצל הרבי. רק שכאשר הבחור לא בבית בתשרי - האמא לא רואה וממילא לא דואגת. רק כאשר זה קורה בבית, פתאום נזכרים לדאוג. וזאת במקום לעשות - הרי הבחור בבית, אתם ההורים שלו, תתחילו אתם לתת תוכן לשהותו של הבן שלכם בבית.
8.
חבל מאוד.
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
המשפיעים מתוודעים שחייבים לנסוע לרבי..
הבחורים שנוסעים לרבי מתגאים בכך ושואלים את אלו שלא נוסעים, למה אתה לא נוסע?? אין לך כסף??? שופכים דם נקי.
אני הייתי מהבחורים ששפכו את דמי.

ומי שכבר כן נוסע... הרבה מהם מסתובבים במנהטן ועוד ועוד.
מני
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
מגיע לך מה אתה מחפש במה
צריך להצבייש לענות תשובה כזו
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
בכלל לא!
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
לא צריך להתבייש! אני מבינה לגמרי את אותו בחור...ויכול להיות שזה אח שלי..
אנחנו גרים בשליחות ואח שלי נשאר כל שנה בארץ (ואני מאוד מעריכה אותו כי ממה שזה נשמע כמעט כל הישיבה נוסעת וכמו שכתב כאן למעלה..) ואם בחור החליט להשאר בארץ כנראה שיש לו סיבות מספיק טובות לזה (וזה לא משנה אם הוא נשאר לעזור בשליחות או שפשוט חסר לו כסף..) אף אחד לא צריך לבייש אותו! כל אחד ושיקוליו!
9.
מערכת נכבדה
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
ברצוני לברך אתכם על העלאת נושאים חשובים לתועלת כל הציבור.
אך בקשה אחת לי:
רגע לפני שתולים את כל ראשי הישיבות המשפיעים והמחנכים בכיכר העיר,
אנא מכם בקשו לפחות תגובה מ 2/3 אנשי צוות חינוכי בישיבות גדולות על מנת לקבל תמונה מלאה ולהבין מהי הסיבה שבגינה לא ניתן לקיים מסגרת עבור מיעוט הבחורים הנשארים בארץ.
עם כל הכאב שבדבר.
מצפה ליישום הבקשה כראוי למערכת הגונה כשלכם. תודה רבה
10.
אין לראשי הישיבות הגדולות זמן, הם עסוקים
כ"ב אלול ה׳תשע״ט
ובכן אין אף ראש ישיבה שבאמת יכול לקחת אחריות ולעשות משהו, הכוח שלהם היחיד זה להוציא מכתב בקשר לבחירות ולפרסמו לתלמידים דרך האינטרנט, אין להם זמן לעיסוק בזוטות כאלו של מה מצב הבחורים..
זה התפקיד של אנשי חינוך!
י"ז תשרי ה׳תש״פ
11.
מני
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ילד מעל 18 הוא ילד גדול והוא יכול להחליט מה בא לו לעשות שום ראש ישיבה יכול לקבוע לו אולי זה יותר יהיה לו נוח אבל ככה זה הוא חוקי מה שנקרא
12.
אם יש בי טיפת רגש חסידי זה מהשהות בתו"ת...
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
גם אני הייתי בחור בתות"ל המרכזית, הימים הנוראים היו הימים היפים והמשביעים ביותר שהשפיעו על כל השנה, לא רק שאף בחור לא העלה על דעתו לנסוע הביתה או למבצעים אלא שאברכים בוגרי הישיבה היו עוזבים את משפחתם ומגיעים עם הבנים הגדולים לשהות בר"ה ויו"כ בתו"ת, הרב אברהם, הרב ימיני, הרב זוהר ועוד רבים, מחזה בלתי נשכח בליל יו"כ לאחר התפילה, כשההורים עדיין התפללו באריכות ישב ר' אהרן ע"ה הלפרין עם הנערים וסחף אותם בתיאוריו החיים על 770 והמשיכו באמירת תהילים, שעות מתוקות ומחזות אלו השפיעו השפעה מכרעת על עתידנו - כיום שלוחי הרבי ברחבי תבל
13.
התלונות מופנות כלפינו-ההורים
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
לעניות דעתי השאלה מופנית כלפיכם ההורים: מדוע בנכם לא הצטרף לשאר בני כיתתו לנסיעה לרבי. אם זה משום בעיות כספיות או משום בעיות חינוכיות אזי אתם אמורים לדאוג לזה!- כמובן באם אתם רוצים שיעביר את זמן תשרי כדבעי. ואם אתם סבורים שאין כל טעם לנסיעה לרבי כיום אז בוא נדבר על זה ולא נסתתר מאחורי תביעות אלמוניות. חוץ מזה לא מובהר די הצורך הבעיה שיש בשהות של בנכם בבית- מה בדיוק עושה ומה אתם מצפים ממנו שיעשה, או מכיוון אחר: האם כשהוא שוהה בישיבה אתם בטוחים שהוא עושה את הנדרש ממנו?. קיצורם של דברים: קודם התלונות עלינו לברר היטב מהי הבעיה ומה הגורם לה ורק אחר כך נוכל לפתוח פה, כל עוד זה אינו קורה אין אל מי ואין על מה לבוא בתלונות!
14.
אחריות
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
מי לוקח אחריות על זה שבחור מרגע שמסיים "קבוצה" ,אין לו שום מסגרת ? ומגיע לחתונה במצב רוחני ירוד ?
סיוע לתגובה 14
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ברצוני להוסיף למגיב 14: אכן אני בחור לאחר קבוצה שכעת מסיבות טכניות נמצא בביתי ואינני מקבל שום סיוע והדרכה מהוריי בקשר לאורחות חיי החסידיים ולא בגלל שהם חסרי אחריות וכיו''ב. מה שברצוני לומר כאן, בהחלט בחור שמסיבה כלשהיא (שיש לחתור לעומקה) לא נוסע לתשרי יחד עם כל החברים דומה לבחור שאחרי קבוצה נמצא בביתו בלי חברה ובשניהם זוהי שעת הכושר לבדוק מה מצבו האישי בעבודת ה' (וממילא הנפשי) ולאחרי תשומת הלב הנכונה למצבו להפנות את התלונה והתביעה כלפי מי שהחץ מפנה אליו...
יש הצעה
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
פתחו תוכנית ללמוד הלכה ל"סמיכה" שבת או איסור והיתר ב770 רמת שלמה ירושלים ,כולל סדרי חסידות ,עם אש"ל מלא ,מיועד בדיוק לבחורים בשלב שבין "קבוצה" לחתונה..
רוב הגדול של הבחורים חוזרים מקבוצה ישר ל...
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
הם סוגרים את זה כבר בקבוצה
ובזמן השליחות הם לומדים סמיכה
מי אחראי? מספיק לחפש אחראים
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
מי אחראי לאברך שירד רוחנית? עד איזה גיל תחםש להאשים מישהו במצב לא טוב.
יש שלב שאין מערכת שמסוגלת להכפיף בחורים כרצונה. מה לעשות והבחור עושה מה שעולה על דעתו.
או שההורים יקחו אחריות או שהבחור ייקח אחריות. או שהואמאכן יהיה במצב ירוד. גם זה קיים
לתגובה על תגובה לתגובה 14
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אם ההורים דואגים על אלו שטסים ?
באמת תברר בעומק מה קורה בחלק גדול
בפרט הצועקים שחייבים לטוס?
לא מדוייק
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
נכון שכל אחד צריך לקחת אחריות על עצמו ,אבל אם הסיסטם בנוי כך שאחרי שיעור ג' נוסעים לקבוצה ,ואחר כך מתפרקת המסגרת ,צריכים חשיבה מחדש ,על הסדר הקיים ,כמו שבמגדל החליטו לדחות את הקבוצה.לדוגמא.
בשביל זה הוא נמצא בישיבה שנים - כדי שזה...
י"ז תשרי ה׳תש״פ
15.
דעתי היא
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
שבחור בישי"ג (!!!) שאין לו מקום להיות בחגים - שיהיה בשליחות בארץ או בעולם. זה דבר נכון, טוב וחיובי.
רק שכמובן שצריך מקום טוב עם אחריות וכו'.
מי שאין לו איפה להיות בחגים...
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
מי שאין לו איפה להיות בחגים והולך לשליחות רק כי אין לו לאן ללכת ואיפה להעביר את הזמן - ספק גדול אם תהיה ממנו תועלת כלשהי בשליחות. ספק גדול גם אם הוא יפיק תועלת כלשהי משליחות זאת, אלא אם כן בהשגחה פרטית יפול לשליחות מיוחדת שתדליק אצלו את הניצוץ.
לשליחות הולכים בגלל סיבות אחרות לגמרי - כדי לעשות את רצון המשלח וכדי לקרב יהודים להקב"ה. רוב אלה שהולכים לשליחות דווקא יש להם איפה להיות בחגים והם עושים מסירות נפש ומוותרים על המקום המועדף שלהם לטובת השליחות.
מי שלא מוכן לכל הנ"ל ומחפש שליחות רק מסיבות "חיצוניות" - עדיף שיעשה את החגים עם המשפחה ולפחות יקיים מצוות כיבוד הורים.
16.
2 נקודות
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
א. אולי ועד תלמידי התמימים ידאג גם לתמימים שבכאן ויארגן להם תוכניות וכדומה .
ב. האם מישהו באמת חושב שבחור באמצע גילאי העשרה צריך לכתחילה וכסד להיות בשליחות בימים נוראים ?!
או שראוי שעדיין יחווה תפילה כדבעי במקום חסידי וכולי .
17.
אתה כל כך צודק!
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ההורים לא יודעים כלום מה נעשה שם! הפקרות והזנחה!!!
18.
המשפיעים רוצים חופש!
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ל18
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
אתה חצוף ומחוצף! איך אתה מעז לזלזל בחסידים שמסורים בכל נפשם ונשמתם לתמימים, ומשקיעים בהם מצאת חמה עד צאת הנשמה? לאן הגענו? מקוה שהפנמת... מחנך לשעבר [ נראה אם תזהה מי אני:) ]
מני
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
למה לאיים.......................?
19.
בחור חייב להיות החממה לפני שיוצא לשליחות...
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
ודאי לא לכתחילה וכסדר שבחור בן שש עשרה שבע עשרה ישהה בראש השנה בשליחות ולא באוירה ישיבתית כפי שתבעו רבותינו נשיאנו.
20.
במקום שמחשבתו של אדם
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
לא נוגע איפו הרגליים אם הראש מונח בעבודת ה’
או רק חיצוניות ולצאת לחץ חברותי מה יאמרו החברים.
אפשר להיות בבית עם הרבי ואפשר לטוס ולהיות....
21.
אחריות ההורים לילדיהם
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
השאלה מוזרה ביותר.אוירת הבית משפיעה על הבחורים.הבנים ממשיכים את תפילותיהם עם האב .הקדשת שעות ללימודים. למבצעים.בחורים יוזמתיים יקימו שעות ללימודים תמורת תשלום שיאספו .כמו שהנכד שלי הקים בקיץ.יש רעיונות רבים.
22.
לא רק תשרי
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
כל השנה אני רואה בתוככי הקהילות איך שהנוער מסתובב ללא מעש ואין מי שיושיט להם יד,
השליחות קיימת רק ב'חוצה' ולא בפנים.
23.
תגובה למספר 4
כ"ג אלול ה׳תשע״ט
המשפיעים רוצים חיים קלות
אומרים ומתוועדים אתם יותר מקושרים מדור הקודם
ועוד סיסמאות שלא דורש להם מאמץ ויש להם חודש
חופש ,בלי מסגרת רק לצעוק כמה סיסמאות ריק מתוכן
24.
"החי' את נפשי..."
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
מומלץ לעיין בספר 'תומכי תמימים' (קה"ת, תשע"ב) בפרק 'חגים ומועדים' (ע' שכא ואילך).

קטע נבחר משם (ע' שלב), המלמד על הכלל:
המכתב שלפנינו נכתב להמשפיע הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן אשר דיווח לרבי כי עיכב את התלמידים בישיבה בימים הנוראים. תגובת הרבי מעידה כאלף עדים עד כמה עז הי' חפצו שכך יוקבע הסדר בישיבות: "בנועם ובעתם קבלתי מכתביו בם כותב ע"ד הסדר דלפני ר"ה ואח"כ אשר עכבו התלמידים [שישארו בין כתלי הישיבה גם בתשרי. הערת המו"ל] וכו', והחי' את נפשי בבשורה משמחת זו, אשר הולכים צעד אחר צעד בהכנת הענינים שיהיו כלים לביאת משיח צדקנו" (מאג"ק ח"ח ע' יד).
25.
לעזור לשלוחים
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
אדרבה ואדרבה כמה עזר זה יהיה לנו השלוחים שיהיה לנו בחורים בראש השנה סוכות וכו שכל כך קשה למצוא .. צרכים רק שמישהו יארגן את זה באופן המתאים
26.
כמה דברים
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
המשפיעים צריכים להתייחס מראש בהתוועדויות לנותרים פה ולהנחותם בכבוד איך להעביר את הימים האלה. .
אגב, עיקר ענינו של בחור ישיבה הוא לימוד התורה . לעתים דוקא בחור מתמיד לא יסע גם כי אין לו כסף (הוא לא עבד בהיותו בישיבה!!) אבל בעיקר כי יעדיף מקום שיוכל להתקדם בלימוד.
בבית יש מצוות כמו כיבוד הורים החלים גם על תלמיד ישיבה.
חיזוק הקשר הבין- דורי חשוב במיוחד ויש לעודד זאת.
.המון קהילות חלשות ישמחו לתגבור במיוחד בחודש החגים, יש קהילות חבדיות מצומקות ובתי חב'"ד שממש ישמחו עם פנים חדשות..
ניתן גם להתנדב לשהות עם זקנים וחולים ..
בכל מצב, תמים הוא נר להאיר ובכוחו להאיר את סביבתו הקרובה והרחוקה באור של חסידות מתחיל מהיותו דוגמא חיה בהנהגתו,שלו
מבצעים לא חסרים תפילין, לולב הפעלת הילדים ועוד.
27.
להחזיר עטרה ליושנה
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
נסיעה לרבי ביסודה נועדה לצורכי עבודת השם והתעוררות רחמים רבים פחות לצרכים חברתיים וזה צריך להיות קנה המידה בעיקר כדי להחליט מי צריך ליסוע כמה ומתי .וזה בהחלט משתנה מאדם לאדם.
28.
אבן הבוחן
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
אם זה לחץ חברתי או לא

איך ההתנהגות יום יום אצל הרבי ולחשוב כעומד לפני רבו בכל צעד שעושה

באמת ובלי תירוצים
29.
שיצאו לשליחות
כ"ד אלול ה׳תשע״ט
את צודקת בהחלט.
בתי חב'"ד מחכים לבחורים יקרים אלו כח עזר לשליח בביה"כ עזרה במבצעים ועוד ועוד לא חסרה עבודה מוזמנים!!!!!
30.
לא כל ילד ונער מתאים לו ההמולה של 770 בי...
כ"ה אלול ה׳תשע״ט
תנו לו מעט להתרגל לתפילות בכוונה לאמירת תהילים שהם היסוד של השנה כולה .
31.
משה סודקביץ
ג' תשרי ה׳תש״פ
מי לוקח אחריות בכדי שאותם אלה שבחרו להישאר בארץ עם המשפחה יספגו את אוירת הימים הנוראים כפי שצריך להיות ולא ממקום של בטלה ושעמום?
32.
אנונימית
ז' תשרי ה׳תש״פ
צודקתתת לגמרי
כל מילה נכונה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שקראתי את המכתב ירדו לי דמעות
זו תופעה קשה שרואים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.