לקראת הנסיעה לרבי: לכמה זמן ראוי לשלוח את הנער הצעיר?
המוני תמימים, תלמידי ישיבות 'תומכי תמימים' הגדולות והקטנות מרחבי ארץ הקודש, יעשו את דרכם במהלך ימי השבוע הקרוב לחצרות קודשנו, בכדי לשהות בד' אמותיו הק' של הרבי בימי ירח האיתנים.
אליהם יצטרפו בהמשך החודש, לאחר ראש השנה ויום הכיפורים, תמימים רבים נוספים.
את פני כולם יקבל בברכה ארגון 'ועד תלמידי התמימים העולמי', שזה שנים ארוכות הוסמך על ידי ראשי והנהלות הישיבות לדאוג לכל מחסורם של אורחי הרבי, בגשמיות וברוחניות.
הדעות לכמה זמן נכון לשלוח את הנער, כשהוא צעיר בגילו, נטול שפה מקומית וחסר ידע בשלל נושאים נצרכים לחצר הרבי לבדו - חלוקות. יש המחמירים יותר, יש המקלים. רבים טוענים שהכל בכלל נובע מ"לחץ חברתי". למעשה, גם הנהלות הישיבות חלוקות בדעתן ולא כל הישיבות מסכימות לאשר לתלמידיהן לנסוע מתחילת החודש.
בעקבות בקשות רבות שזרמו למערכת האתר בתקופה האחרונה, החלטנו לבדוק: לכמה זמן, לדעתכם, ראוי ונכון לשלוח את הילד הצעיר לתשרי, כשבוקה ומבולקה, אנדרלמוסיה שלמה, שוררת בכל פינה? לכל החודש כולו, כי כך יאה לתמים חסידי, להסתופף בצל הרבי בימים החשובים ביותר בשנה? לחלק מהחודש - ואם כן לאיזה חלק, הימים הנוראים או דווקא זמן שמחתנו? או אפילו לפחות מכך?
הצביעו ונמקו במערכת התגובות.
התוצאות המלאות והתגובות הנבחרות יפורסמו בהמשך.
ר”ה קבלת המלכות שמים בצד ווצועקים חייבים לרקוד
ש”ת מה שנוח וצועקים ש”ת זה העיקר
רואים כל הנסיעה בלי כיוון ומפחדים לדבר על זה הנהלת הישיבות מכוח לחץ חברותי
רוח חדשה העיקר ש”ת לרקוד ולשתות משקה גם מתחת גיל 40 ושולחים בחורים צעירים שלא יודעים
מה נכון ומה לא נכון בלי הדרכה בסוכות
או הבחור הראש מונח כל השנה איך להרויח כסף
ולחלק גם בדרך לא כשר
או לחץ על ההורים וכו’
האם מול המסך בבית בארץ כנען המצב בטוח יותר? התוועדויות וריבוי תוכן בכמות ובאיכות שפי שישנו בחודש תשרי בחצרו"ק באירגונו המפליא של ועד תה"ת העלומי - בשפו"א לא ניתן להשיג בארץ.
אבל אחד שעוסק בחינוך חושב לפני שמגיעים למלך
צריך להוציא הליכלוך ואחרי זה האור יכול לדחות החושך
אם אתה בחושך כפול ומכופל לא יעזור האור רק
האור יוסיף בחושך כמבואר בחסידות באריכות
באמת הדברים שום דבר לא השתנה, אך האם אפשר לומר שהכל אותו דבר כמו פעם??? מתי פעם אחרונה היית תשרי שם??
ולגבי החיות של התמימים, אינה מהתשרי אצל הרבי... אלא מהאמת שזועקת מתוכם בלימוד וחיות והתקשרות בכל מעגל השנה, ובנסיעה לרבי בג' תמוז וכו'
ודי למבין
"ארץ אשר ה"א דורש אותה, תמיד עיני ה"א בה, מר(א)שית השנה ועד אחרית שנה", שהיא (בלשון כ"ק אדמו"ר זי"ע, שב"התקשרותך" אליו אתה כה מנפנף) "נחלת עולם לעם עולם" - כיצד ניתן להוציא (מן המקלדת) ביטוי מזעזע כ"כ אודותי'?!
איך לא רעדו אמות הסיפים?!
ההורים באמת יודע מצב בנו.
והנסיון הראה שרובם מתחזקים אבל יש אחוז קטן
שיורד ובגדול
ומי באמת יודע איך הבחור מישיבה קטנה יגיב
ל פיתויים או חבר לא טוב ואין השגחה מלא בפרט
בסוכות ושמחת בית השואבה...
אבן הבוחן מצוה מעשיות
אם למחרת אתה לא קורא קריאת שמע בבוקר לפני סוף זמן ק”ש ,כנראה ההתוועדות לא פעל
וככה זה כל חודש תשרי מצוה מעשיות כולל התמדה
בנגלה ובחסידות
בלי זה אין התקשרות אמיתית
מצד שני בחור לא יכול לשבת משועמם בבית וללכת בטל בין ה 4 קירות ובין המסכים. אשר ע"כ מן הנכון למצוא לבחור מסגרת של בית חב"ד שבו הוא יסייע בשליחות ולבנות לו סדר יום שיהיה מחוייב.
באם יעמוד בכל הנרדש בחודש תשרי ,יוכל לטוב לחנוכה -לדוגמא- זמן בו יהיה יותר פיקוח מצד הנהלת הישיבה.
למעשה, יש לי שני בנים - אחד סופר חסידי ונוסע לכל החודש +, והשני שהעולם קורץ לו טס רק לשמחת תורה. כבחורה צעירה טסתי כל שנה לכל החודש ומה שקיבלתי שם נתן לי חסידישקייט יותר משנה שלימה בתיכון בארץ. אם אני חב"דית ומקושרת בלו"נ היום זה בזכות 7 התשראים שטסתי לרבי.
הבחור ה"סופר-חסידי" יכול (ובמילא צריך) לטוס לכל החודש; זה רק יוסיף לו ולסביבתו. הבחור השני - טוב מאד שטס רק לשמח"ת (ואם בשאר החודש הוא עוזר בבית חב"ד - מה טוב), וזה מציל אותו ומועיל לו ולכל הסובבים אותו. וק"ל.
אגב, יתכן שעדיף שיטוס לר"ה, אבל זה כבר תלוי בטיפוס האישי שלו ובחברה בה הוא נמצא ועוד נתונים משתנים ואינדיווידויאלים.
ובעיקר גם כשהייינו ב770 והיה משגיח מטעם הישיבה ומטעם ועד התמימים, אין באמת השגחה ואפשר לעשות מה שרוצים.
הנהלות הישיבות, אפי' אם יש אחראי מטעם הישיבה שנמצא אצל הרבי, לוודא באמת מה הבחורים עושים גם לא בשעות הסדרים, אחרי בהתוועדות וכו'.