אבינועם זלמנוב | יום י"ח אלול ה׳תשע״ט 18.09.2019

למה ילדים שייכים בדור שלנו? המשפיע הרב דוברוסקין משיב

"בשונה ממה שחושבים ממבט ראשון - אפשר וצריך להוסיף ולתת לילדים הרבה הרבה יותר עניינים פנימיים, הן בכמות והן באיכות", אומר הרב מנחם דב דברוסקין, משפיע בישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק, בראיון מיוחד במלאות עשור להקמת ארגון 'הפנסאים' • וגם: על טיסת 'נערי הבר מצווה', עימה נסע בנו לחצרות קודשנו
למה ילדים שייכים בדור שלנו? המשפיע הרב דוברוסקין משיב
בקטן: הרב דוברוסקין על רקע כינוס של 'הפנסאים'

בשבתו כמשפיע בישיבת 'תומכי תמימים' שבמגדל העמק, נחשף הרב מנחם דב דברוסקין מקרוב לא אחת לפעילות סניף הפנסאים המקומי המתרחשת בשעת ערב בישיבה, כאשר עשרות ילדים תושבי מגדל העמק והסביבה גודשים את 'זאל' הלימוד ולומדים בחברותא יחד עם התמימים.

"אני חושב שההשפעה העיקרית שהביא הארגון בכנפיו", אומר הרב דוברוסקין בשיחה השבוע, "היא החיות החסידית הגדולה וההתקשרות לרבי באופן המתאים לילדים. גם כאבא, אני רואה את העיתון שהילדים מקבלים מדי שבוע בשבוע, כיצד הם קוראים אותו בשקיקה רבה - וכל זה מוסיף להם הרבה בעניינים חסידיים.

"גם ללימוד מדי שבוע בישיבה אני נחשף אליו מקרוב. הבחורים נהנים מהעשייה וקוצרים פירות. האמת היא שאני פחות מעורה מאחורי הקלעים כל כך במה שמתרחש, אך בכל זאת ממה שאני נחשף - רצוני להאיר את עיני הקוראים בנקודה כללית:

"לפעמים ישנה מחשבה כזו כללית כזו אצל כמה, שילדים פחות שייכים לעניינים פנימיים ושפחות מתחברים ואוהבים את זה. אבל האמת היא שממש לא ככה ואפשר להוסיף ולתת לילדים הרבה הרבה יותר עניינים פנימיים, הן בכמות והן באיכות. אצל הפנסאים רואים שהם משקיעים בעניינים אלה רבות. וכעת, כשעומדים אנו בפתחה של שנת תש"פ שראשי התיבות שלה הם תהא שנת פדותנו, תהא שנת פלאות, תהא שנת פעילות ופנימיות וגם תהא שנת פנסאים - זו ההזדמנות להעלות עוד יותר את המינון ואת הדרישות מהילדים".

מצטרף למסע

נקודה מרכזית שמציין הרב דוברוסקין במהלך השיחה - היא הטיסה המשותפת לרבי, לנערי הבר מצווה, שממריאה כבר שלוש שנים ברציפות. "אחד מילדי הצטרף למסע הזה בשנה שעברה, שנת תשע"ח, ואני יכול לומר שראיתי בחוש שעשו להם חיבור פנימי לכל עניין הנסיעה", הוא אומר.

"הם גם חזרו עם החלטות טובות מהנסיעה, ומבחינתי בכלל כל המסע הזה היה משהו משמעותי מאוד. אציין כאן גם מושגים חדשים שלימדו את הילדים, דברים שפחות הכירו הקשורים לנסיעה לרבי ואין ספק שכל זה פועל גדולות ונצורות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.