מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשס״ה 03.06.2005

תוכנית חדשה לרשת קייטנות צעירי-חב"ד: 'צלילי הגאולה'

בעוד כחודש יפתחו קייטנות צעירי-חב"ד על-ידי סניפי בתי חב"ד בכל רחבי הארץ. כעשרת אלפים ילדים צפויים להשתתף בקייטנות. לילדים מצפה תכנית חדשה בשם 'צלילי הגאולה' שתעסוק בנושא 'שמחה ומוסיקה יהודית'. הנושא יטופל בדרך חווייתית ובין השאר ילמדו הילדים על השירה וכלי הנגינה בימות המשיח ובבית המקדש שייבנה במהרה. התכנית החדשה הוצגה למנהלי הקייטנות ביום עיון מיוחד שערך עבורם מרכז צעירי אגודת חב"ד. ביום העיון הוצגו גם אפשרויות הקייט השונות שיגרמו לילדים הנאה משורה של פעילויות וטיולים לצד פרקי מורשת יהודית. המשך ב'כתבה מלאה'
תוכנית חדשה לרשת קייטנות צעירי-חב
חלק מהמשתתפים (צילום: י. בלינקו)

ההרשמה לקייטנות חב"ד כבר בעיצומה. בעוד פחות מחודש ימים יפתח המחזור הראשון של קייטנות צעירי חב"ד. קייטנות אלה נודעו בשילוב המרשים של נופש וחוויות לגוף ומזון עשיר לנשמה. צעירי חב"ד מצליחים לשלב בין השניים בהפעלת תכנית חווייתית המשלבת נופש, משחק ואטרקציות לצד תכנית לימודית קלילה הנערכת אף היא בדרך חוויתית ומושכת.


"צלילי הגאולה"


במרכז צעירי אגודת חב"ד הכינו תכנית חדשה ויצירתית לקייטנות תשס"ה. התכנית החדשה זכתה לשם "צלילי הגאולה" והיא תעסוק ב'שמחה ומוסיקה יהודית'. הילדים ילמדו על השירה וכלי הנגינה שהלויים היו מנגנים בהם בבית המקדש, ישתתפו בחידונים מוזיקליים, ויקיימו סדנאות יצירה לכלי נגינה - דוגמת הכלים שישובו לשמש בבית המקדש השלישי, שיבנה בקרוב בביאת המשיח.


את התכנית החדשה הציג הרב אריאל גורן, המרכז את 'מטה הפעילות לילדי ישראל' במרכז צעירי-חב"ד, במהלך יום עיון מיוחד שנערך למנהלי הקייטנות בבית צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד בהשתתפות כמאה מנהלי קייטנות ומנהלי בתי חב"ד מכל רחבי הארץ.


בפתח יום העיון נשא דברים הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד. בין השאר אמר הרב ליפסקר כי אחד הגורמים להצלחת מפעלי הקיץ של צעירי-חב"ד, מלבד התכנית האטרקטיבית ומסירותו הייחודית של הצוות, הוא עמידה  בקריטריונים המחמירים ביותר של הרשויות המקומיות ומשרד החינוך, הכוללים, אבטחה צמודה, ביטוח מקיף לקייטנים ולמדריכים, המצאות חובש בכל קייטנה ועוד.


מנהל המחלקה ליעוץ משפטי בצעירי-חב"ד הרב אליעזר שמולביץ, דיבר בפני המתכנסים על הצורך לדאוג לביטוחים מתאימים לקייטנות, ופירט את השינויים שהתקבלו לאחרונה בחוק הקייטנות בישראל. מר רמי כהן מהנדס בטיחות, העניק למשתתפים כללי בטיחות דגשים וטיפים בפעילות הן במתחם הקייטנה, והן בטיולים וימי כיף המתקיימים מחוץ למתחם הקייטנה. דברים ברוח זו נשא גם מר אשר גרנר, הממונה על רישוי עסקים באתרי רחצה במשרד הפנים, שפירט את הקריטריונים הנדרשים לקבלת רישוי לפתיחת קייטנה.


יחס אישי ומסור לכל ילד


הגורם העיקרי המושך כעשרת אלפים ילד לרשת הקייטנות של צעירי חב"ד הוא, בלא ספק, היחס האישי המסור הניתן לכל ילד וילדה בקייטנה. הפסיכולוג החינוכי מר שלמה בלפר העביר בפני משתתפי יום ההיערכות, סדנא חינוכית-פסיכולוגית שעסקה בדילמה כיצד לנהל סדר יום תקין בקייטנה. הוא הרצה על היעדים והאתגרים בדרך להצלחה, על התמודדות ומניעה של בעיות משמעת, תאום ציפיות ועמידה מול צוות הדרכה, המתכון לקייטנה מצליחה ואפקטיבית, מיצוי מקסימלי של זמן הקייטנה להפנמת ערכים, והעניק טיפים ליצירת סדר ומשמעת. בהמשך, השיב הפסיכולוג לשאלות המשתתפים. הרצאה נוספת תתקיים ביום עיון למרכזות ומדריכות שיתקיים בעוד שבועיים בכפר-חב"ד.


מרכז מידע ארצי


הרב אריאל גורן, מרכז 'מטה הפעילות לילדי ישראל' במרכז צעירי-חב"ד, סיפר למשתתפים כי מרכז צעירי חב"ד יפעיל מאגר מידע ארצי על המיקום ותאריכי הפעילות של קייטנות חב"ד. הדבר יאפשר להורים לאתר את הקייטנה הקרובה למקום מגוריהם, את אופן הרישום ועוד. המידע יוצג באתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד וכמו-כן יופץ לוועדי עובדים המעוניינים לרכז מידע נגיש על קייטנות חב"ד לתועלת העובדים.


לקראת סיום יום העיון הוצגו למנהלי הקייטנות אפשרויות שונות ותנאים מיוחדים שהשיג מרכז צעירי חב"ד אצל מפעילים וגופי תיירות וקייט עבור קייטנות חב"ד. מנהלי הקייטנות התרשמו מהרעיונות והאטרקציות לפעילויות עם ילדי הקייטנות, ובירכו על היוזמה.

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.