מערכת COL | יום כ"ו תמוז ה׳תשע״ט 29.07.2019

מיוחד לבין המצרים: צבאות השם משיק דגם לבניית בית המקדש

בזמן שבבתי הספר ובקייטנות הקיץ לומדים על בית המקדש במהלך שלושת השבועות, אירגון הסדנאות של צבאות ה' בניו יורק, מגיש דגם לבניית בית מקדש צבעוני מנייר לילדים, מלא וגדוש בפרטי ההלכה • כל הפרטים על המיזם הענק שכובש את חיילי צבאות השם ברחבי תבל • לסיפור המלא ולהורדת הדגם >>>
מיוחד לבין המצרים: צבאות השם משיק דגם לבניית בית המקדש

כתב COL

בזמן שבבתי הספר וקייטנות הקיץ לומדים על בית המקדש במהלך שלושת השבועות, אירגון הסדנאות של צבאות ה' בניו יורק, מגיש דגם לבניית בית מקדש צבעוני מנייר לילדים, מלא וגדוש בפרטי ההלכה, ללא כל תשלום.

דגם זה של בית המקדש מוצע באופן מקוון באינטרנט לציבור, כך שגם ילדים צעירים - וגם הצעירים בנפש - יוכלו ללמוד ולבנות את בית המקדש על שלל פרטיו.

דגם זה, הבא בערכת צבעים מלאה, תוכנן ונבנה בהדרכתם המקצועית של הרבנים יוסף קעלער, יהודה בן-שמחון, בנימין באראס, שלום זירקינד ומענדי ברוד.

ישנם דגמים רבים ושונים של בית המקדש, כולם מבוססים על מגוון דעות אמנותיות, ולעיתים הלכתיות. אולם, דגם מפורט זה מבוסס על הנחיות הלכתיות בלבד, ומבוסס על תיאורו המדויק של הרמב"ם בהל' בית הבחירה באומדן יחס של מ"מ אחד לאמה אחת.

פרויקט זה הינו חלק מ"סדנת בית המקדש" שמעביר אירגון הסדנאות של "צבאות ה' " בניו יורק, המלמדת ילדים על ארץ ישראל, היסטוריית ירושלים, הר הבית וכלי המקדש ובעז"ה בקרוב גם על ביהמ"ק השלישי.

הרבי דחק בלימוד התורה באופן שיוביל למעשה בפועל, ובדרך זו להפוך כל בית יהודי למעין בית המקדש בו שורה השכינה בצורה מתמדת. באשר לכך, הדרך הטובה ביותר ללמד את הילדים היא - כאשר הם יכולים לראות ולהרגיש את מה שהם לומדים. ובכן, השימוש בדגם זה ללימוד על בית המקדש, מביא לפיתוח חיבור אישי לבית המקדש בחוש.

מחנכים והורים בכל מקום נרעשים ונרגשים מהפעילות הזו. "אנו כל כך נרגשים מהתמונות המדהימות ששולחים לנו מכל העולם, של ילדים שבונים דגם בית המקדש משלהם", אומר מנהל האירגון ר' מיכאל אלבוקרק.

"הסיבה שלדעתי אנשים מתרגשים היא שכאן זה משהו חזותי, שילדים באמת יכולים לתפוס ולהשתמש בזה כדי ללמוד ממנו, אפילו כשהדגם פשוט מונח בסלון הבית או במדף הספרים שלהם. אנשי חינוך אומרים לנו שהם אוהבים את סדנאות המלאכה של "צבאות ה' " כיוון שיש בהן תמיד מרכיב של עשי'ה".

הדגם שניתן להורדה בפורמט PDF אוחז עדיין בשלבים מוקדמים של תכנון ופיתוח. למרות זאת התקבלה ההחלטה לשחררו מתוך מטרה שילדים מכל העולם יבנו את בית המקדש - בכל העולם.

ילדים בקעמפים מכל העולם כבר מרכיבים את דגם בית המקדש שלהם. ובשבת חזון, שבה מראים לכל יהודי את בית המקדש השלישי מרחוק, ילדים רבים יראו את דגם בית המקדש, אבל מקרוב!

פרקטיקה:

הדגם אינו פשוט להרכבה ודורש הרבה חיתוכים וקיפולי נייר. הגיל המומלץ לפעילות זו הוא 9 שנים ומעלה ובליווי מבוגר. אדם בוגר יוכל לבצע את החיתוכים בחצי שעה בערך וידרשו שעה וחצי נוספים כדי להרכיב את הדגם עם ילדים.

להשגת תוצאות באיכות מקסימלית מומלץ להדפיס את דפי הקובץ על גליונות נייר קרטון 'בריסטול' צבעוני בגודל של 11 × 17 אינצ' (דף A3).

מוצרים נדרשים:

 > גליונות נייר קרטון בגודל 11 × 17 אינצ' (דף A3) וכן מדפסת מתאימה. ניתן להשיג גליונות אלו וכן להדפיסם בכל חנות למוצרי משרד.
 
 > כמה זוגות מספריים איכותיות.

 > דבק מהיר וחזק.

 > להעברת סדנא נדרשים מדריכים בעלי ידע מספק על בית המקדש השני, וכן להגשת עזרה לילדים.

•   •   •

להורדת הוראות ההרכבה בעברית לחצו כאן >>>

להורדת הקובץ מכווץ ב-zip לחצו כאן >>>

> לצורך שמירה על בלעדיות בפרויקט זה הקובץ מוגן תחת סיסמה. שלח מייל לתיבת דוא"ל [email protected] לקבלת סיסמה לפתיחת הקובץ.

> הדפס את קובץ ה- PDF על דפי קרטון בגודל 11 × 17 אינצ' (דף A3) בהדפסה צבעונית.

> חתוך וקפל במקומות המסומנים לפני ההדבקה.

בונוס: שלחו תמונות של ילדיכם בונים את הדגם שלהם, ותקבלו לסיום רכיבים נוספים כמו: המנורה, השולחן, דמות הכהן הגדול ועוד...

בונוס נוסף: שלחו לנו וידיאו של תהליך הבניה וקבלו דגם מפורט ומוגדל של המזבח שהיה בבית שני.

נשמח לקבל הערות והארות בתיבת הדוא"ל דלעיל. בברכה והצלחה רבה!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.