מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ט 04.07.2019

אתם לא באמת מכירים את עצמכם ● הרב זלמן וישצקי

"ככל שזה נשמע אולי מוזר, ככל שזה אולי מפתיע, הרבי נוכח בעולמנו ובחיינו יותר ויותר מידי שנה בשנה. אבל ההכרה הזאת שמורה רק לאלו המוכנים, כאמור, לפתוח את ליבם ומוחם" ● הטור השבועי במגזין שישי של COL: הרב זלמן וישצקי, שליח הרבי בבאזל שוויץ, עם זווית אישית על פרשת השבוע ● בזווית אישית
אתם לא באמת מכירים את עצמכם ● הרב זלמן וישצקי


אני רק בן 42 והנה אני מודה, שאני לא מקשיב ברצינות תהומית לאנשים צעירים, נניח בני 22. כן, אני מקשיב, אבל לא נותן חשיבות רבה לדעותיהם ויכולותיהם. משהו בתוכי אומר - נו, כשיגדל יבין.

אני מודה שגם נתקלתי בזה לא אחת בעצמי מהצד השני של המתרס, כשהייתי אני צעיר הרבה יותר ואנשים מבוגרים ממני, למשל כפול בגיל, לא תמיד לקחו ברצינות אותי ואת יכולותיי. ולמען האמת, ממרום שנותיי (42 כאמור) אני די מבין אותם.

אמא שלי שתחי׳ הייתה בת 22 כשנכנסה פעם ראשונה ליחידות - פגישה עם הרבי. היא באה לביקור שכלל גם את חתונת אחיה הגדול ונכנסה להתברך אצל הרבי. הרבי, שהיה בן למעלה משישים, ראה את הצעירה בת ה-22 ואמר לה בעצם: יש לך כוחות, יש לך יכולות, סעי לדבר לפני הבנות במחנות הקיץ פה באמריקה, את יכולה להשפיע עליהם, עשי זאת.
היא נסתה להתנגד, אולי להתווכח. אחרי הכל צעירה ממושב שיש בו מכונית אחת, כמה קווי טלפון בודדים והרבה סוסים ועגלות תטוס ברחבי אמריקה לנאום? להשפיע?

אמא שלי לא האמינה בעצמה וביכולותיה אז, הרבי האמין בה, ומי שמכיר אותה היום יודע שהוא צדק ובגדול. יש היום מאות ואולי אלפי נשים שהושפעו ממנה. אולי יהיה נכון לומר שהרבי לא רק האמין בה, הוא בעצם גילה אותה, חשף אותה לעצמה, גילה לה מה הן יכולותיה האמיתיות.

לא על אמא באתי לכתוב אלא על הרבי, כי מה שהרבי עשה עם אמא שלי הוא עשה עם כל מי שבא איתו במגע. לכולם הוא אמר ״אתם לא באמת מכירים את עצמכם, אתם יכולים יותר״, והאמת היא שהוא לא אמר רק בעבר, הוא עדיין אומר בהווה. מי שרק מוכן לפתוח את ליבו ואת מוחו יידע לגשת אל הספרים וסרטי ההקלטה והוידאו ושם ישמע שהרבי מליובאוויטש מאמין בו הרבה יותר מאשר הוא מאמין בעצמו.

ג׳ תמוז יחול בשבת הקרובה, ג׳ תמוז הוא יום השנה להסתלקותו של הרבי מעולם של גשם לעולם של רוח. וככל שזה נשמע אולי מוזר, ככל שזה אולי מפתיע, הרבי נוכח בעולמנו ובחיינו יותר ויותר מידי שנה בשנה. אבל ההכרה הזאת שמורה רק לאלו המוכנים, כאמור, לפתוח את ליבם ומוחם.

שבת שלום,
הרב זלמן וישצקי
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.