מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ט 04.07.2019

בואו ונחשוב חשבונו של עולם • הרב מנחם וולפא

"מי מתיר את הפרוד, והניתוק הנורא?! פרוד, בין קבוצות באנ"ש, שהם כולם ילדי הרבי, פרוד בין משפחות, פרוד בתוך המשפחה ובתוך הקהילות, פרוד בין ה"תמימים"; ובין איש לרעהו!" • מאמר נוקב לרגל ג' תמוז, מאת שליח הרבי לעיר נתניה, הרב מנחם וולפא • חשבונו של עולם
בואו ונחשוב חשבונו של עולם • הרב מנחם וולפא

הרב מנחם מ. וולפא


בואו ונחשוב חשבונו של עולם

לפני שנים, פגשתי בבית חיינו 770, את אחד מחשובי מנהלי המוסדות של חסידות צאנז, שהיה מרבה להגיע לרבי לדולרים ובכלל; והרבי היה מקרבו מאד, והוא אמר לי בחיוך גדול: זה לא יעזור להם..! הרבי יביא במהרה את המשיח!.
והסביר, כידוע המנהג הנהוג בחוגים מסוימים, שהצדיק, נותן לחסידים שנכנסים אליו, מטבע לשמירה ולסגולה, אני אומר לך, מהי הסיבה לנתינת המטבע.. מכיוון שמובן לכולם, שכאשר יגיע משיח, כולם יתבטלו בצל שלו; ולא ייחשבו כפי שהם עתה, לזאת נותנים הם לחסידיהם לשמור את המטבע, על יסוד דברי חז"ל, ש"אין בן דוד בא, עד שתכלה פרוטה מן הכיס"; וכדי לעכב מעט.. את ביאת המשיח, נותנים את המטבע לחסידים, כדי שבינתיים, לא תכלה הפרוטה מן הכיס.. והם ימשיכו לנהל את העדה, ביד רמה...

כלפי מה אמורים הדברים.

כולנו מתכוננים ליום הגדול והקדוש ג' תמוז; וחושבים מה ניתן לעשות, כדי לסיים את הגלות הפנימית והגלות הכללית; ולזכות להתראות שוב עם מלכנו בראשנו, באופן של "ושמחת עולם על ראשם"?

ואיננו מצליחים לזהות, שמלבד החלטותינו החזקות והתקיפות, להרבות בעשה טוב ובסור מרע, החסידי ובכלל; ולהיות דוגמה חיה, למשפחתנו ולסביבתנו, כרצון הרבי ולנחת רוחו הקדושה; ויישום הדברים מיידית, בפועל ממש, ישנה עדיין ח"ו, אבן נגף רצינית, שעלולה עדיין לעכב, את הגאולה; ואת מימוש הציפיה הגדולה של כל עדת החסידים.

והוא על פי הידוע; ומפורש פעמים אין ספור, בחז"ל. ובדברי רבותינו נשיאינו הקדושים; ובאופן ברור ומודגש יותר, בדברי הרבי. וכפי שסיפר, בשיחה הידועה, על מענה הרבי הצמח צדק, לר' איצ'לה מוולוז'ין, ש"אחדות החסידים תביא אותם לביאת המשיח"! והסביר הרבי בשיחתו הקדושה, שהדבר הזה, הוא מודגש במיוחד, לגבי המצב בדורנו..

אני אדגיש את הדברים ואביא דוגמה, מצד ה"ועשה טוב", כפי שהוא במחננו הטהור, בסביבה הקרובה אלינו. ישנם בנתניה, כ - 35 משפחות, שלוחים שיחיו, הפועלים בעיר ובשכונות. ומחזיקים כ 25 בתי חב"ד ובתי כנסת חב"ד פעילים, בעירנו בס"ד.

האברכים השלוחים, עובדים כולם במסגרת ההנהלה הראשית הכללית, של חב"ד בעיר. ואף שהם אינם עשויים מקשה אחת, מבחינת סגנון ההסברה החב"דית הפנימית, אך כולם עובדים כאיש אחד ובלב אחד, באהבה ובאחדות נפלאה, מתוועדים יחד, באים לישיבות עבודה יחד; ועוזרים איש לרעהו, בכל המצטרך, מכל הלב והנפש.

אנחנו מקיימים מועדוני צ"ה לילדינו, בהם משתתפים יחד, ילדי כל אנ"ש בעיר; ובשנים האחרונות, מקיימים אנו בנתניה, בקיץ, קעמפ נפלא, לילדינו, המאחד, יחד, כסדן חסידי, את ילדי כל משפחות אנ"ש, המגוונות תחיינה. הסיבה העיקרית וההחלטה, לקיום הקעמפ המקומי היא, שילמדו ילדינו לאהוב אחד את השני, באמת, ללא כל הבדל; ולראות שאנו כולנו מאוחדים באמת, יחד עם הרבי שבראשנו; ותחת דגלו והוראותיו.

ראינו באופן ברור, שאותם ילדים, שיוצאים מחוץ לעיר, לקעמפים מסויימים אחרים, חוזרים עם קוטביות; הגורמת מתח, פרוד, העדר אהבת ישראל בין הילדים; ולדאבוננו, גם העדר דרך ארץ כלפי מורים, מלמדים, הנהלה וכו'.

עלינו לשאול את עצמנו, למה אין אנו מבינים, שמי שמתפלל שחרית באריכות ו"בעבודה". 8 שעות ביום; וחברו, שכנו, המתפלל שחרית 8 דקות ביום; ומי שהוא "יששכר", בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו בגו"ר; וחברו שהוא "זבולון", בכל רמ"ח ושס"ה, יכולים וצריכים להיות חברים ואחים, בכל הלב; ומכל הלב, ממש!.

מי מתיר את הפרוד, והניתוק הנורא, בין מי שמרגיש או פועל באופן כך או באופן כך..?! פרוד, בין קבוצות באנ"ש, שהם כולם ילדי הרבי, פרוד בין משפחות, פרוד בתוך המשפחה ובתוך הקהילות, פרוד בין ה"תמימים"; ובין איש לרעהו!!

מלבד, הנזק הישיר והמעשי; ומלבד הפעולה הקשה והמקיפה על חינוך ילדינו; ומלבד ההרס של פרוד לבבות, שגרם לחורבן בית המקדש, כמובא בחז"ל; ומפורש בדברי אמוה"ז, באגה"ק, ובדברי רבוה"ק; ועוד יותר בדברי הרבי, הרי ברור!, שזה הדבר שהכי גורם ר"ל, עגמ"נ לרבי; והוא הדבר המעכב לחלוטין, היל"ת, את ביאת המשיח כפשוט.

ומלבד השאלה, מי אמר לך; ולך וכו', שאתה צודק בדיוק בכל תפיסותיך, ובכל מסקנותיך, והרי גם בחוג שלך עצמו, יש קשת של מחשבות במכלול הענין, שהרי כך נבראו, ש"אין דעותיהן שוות"!, אבל גם לולי זאת, מי התיר לך, שלא לחיות באהבה, עם שכנך הקרוב החסיד, שחושב אחרת?!; וכפי דבריו של הרבי, לגבי תלמידי רבי עקיבא, שלא נהגו כבוד זה בזה, שהיה זה (הריחוק) לשם שמים, וראו, מה היה הנזק והחורבן שיצא מכך?!

ברור הדבר, שרוב אנ"ש שיחיו ככולם, מסכימים, לדברים, ומוכנים ומעוניינים לתקנם, עד למסירות נפש עבור כך; והעיקר, שנזכה מיד, להתגלות הרבי, שג' תמוז יהפך לעינינו, לחג גדול ונפלא.

מלבד קומץ של יחידים, הרואים עצמם, כראשים, המזכירים בהנהגתם, את הדברים, המכאיבים עד דכדוכה של נפש, המכוסים בהומור, בהם פתחנו את מאמרנו, על נתינת ה"מטבע". שישמר בינתיים ב"כיס", שאולי, זה יעכב, מעט את הגאולה, כדי ש"ישארו בראש"; ויוכלו להספיק למכור את האווזים והתרנגולים, שפיטמו בכל תקופת החורף...וכו'.

וכידוע דברי חז"ל בזה, שבקש הקב"ה מירבעם בן נבט, שישוב בתשובה; והבטיח לו: "אני ואתה ובן ישי נטייל בגן עדן"; ואז שאל ירבעם: "ומי בראש"...?
וכששמע, שדוד המלך המשיח בראש; ולא הוא, לא הסכים לחזור בתשובה.

אין שום סיבה, שלא נהיה סוף סוף, מאוחדים ממש!' כל אנ"ש כולם ממש, כאיש אחד בלב אחד. ורק "ואשימם (ואשמם) בראשיכם". וראו מה וכיצד דורש אדמו"ר הזקן, בהקדמת התניא, בצורה חריפה ביותר, מ"הגדולים שבעירו", שידריכו את העם ויבוננוהו.

וכאמור, להיות כאיש אחד ובלב אחד. וכפי שהיה כאשר הגיעו ישראל נגד הר סיני; "ויחן" בלשון יחיד. ואמר הקב"ה, "עד עתה, הייתם בתרעומת ובמחלוקת; ולא יכולתם לקבל את התורה; ועתה שנעשיתם כאיש אחד ובלב אחד, הגיע הזמן שתקבלו את תורתי".

וכן תהיה לנו, שע"י שנקבל על עצמנו, אחדות אמיתית, "אחדות החסידים", נזכה לקבל מיד תורתו של משיח, "תורה חדשה מאתי תצא".

אפשר להתחיל את הענין; ויש להתחיל זאת מיד, מאמירת שלום לבבית איש לרעהו ; והתעניינות בשלום המשפחה, ללמוד יחד שיחה ומאמר של הרבי, או דף גמרא ופרק ברמב"ם, התוועדות חסידית יחד; ומשם ואילך השמים הם הגבול...!

אין נחת רוח יותר גדולה לרבי, מלראות את ילדיו, כל אנ"ש וכל התמימים; וכל נשי ובנות חב"ד לעצמן, יחד. ואפילו אם אין אחידות, אך עכ"ז, ישנה אחדות אמיתית,

ובודאי ובודאי, שע"י כך, נזכה במהרה, להיות כולנו יחד, "במקום אחד, בעיר אחת, בהר אחד, בבית אחד". "ומלך אחד יהיה לכולם למלך"; ומלכנו בראשנו, תיכף ומי"ד ממ"ש!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.