מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תשע״ט 04.07.2019

מסר ממרומים ● סיפור לשבת

סגירת המעגל התקיימה בהושענא רבה הבא, תשמ"ו. בנימינה, בת החודשיים הובאה אל הרבי, לקבל את פרוסת עוגת הדבש. פני הרבי האירו באומרו: "אני רואה שהבאתם את התוספת החדשה למשפחה!". דיאנה מלמלה דברי תודה, אך הרבי הצביע כלפי מעלה והשיב: "זה לא אני"... ● סיפור לשבת באדיבות 'שיחת השבוע' ● מסר ממרומים
מסר ממרומים ● סיפור לשבת


בשעה שלוש לפנות בוקר, בשנת תשל"ג (1973), התקיים המפגש הראשון של בני הזוג אברהמס עם הרבי מליובאוויטש. זה היה זמן קצר קודם נישואיהם, והשניים זכו ל'יחידות' (פגישה אישית) עם הרבי, ובה נשבו בקסם דמותו המאירה. כך התחיל קשר רב-שנים, בין התובע הראשי של ניו-יורק מר רוברט, ואשתו, עורכת הדין דיאנה, ובין הרבי.

השניים זכו להיוועץ עם הרבי בתחומים רבים בחייהם, והתברכו מפיו תכופות. ואולם למרות זאת, לא חלקו עמו מצוקה אישית שהטרידה אותם זמן רב.

כאשר בני הזוג נישאו, הם כבר לא היו צעירים. בתם, רחל, נולדה לדיאנה בהיותה בת שלושים ותשע. הילדה גדלה והשתוקקה מאוד לאחות קטנה, אך השנים חלפו וילד נוסף אַיִן. בשלב מסוים הודיעו הרופאים שטיפלו בדיאנה כי הם מסרבים להמשיך בטיפול, שכן בגילה המתקדם הדבר עלול לסכן את חייה. הגב' אברהמס השלימה בעצב עם ההכרה שיסתפקו בבתם היחידה.

ההפתעה אירעה ביום הושענא רבה תשמ"ה (1984). כנהוג, עמד הרבי שעות רבות בפתח סוכת העץ שבחצר ולפניו עברו אלפי נשים וקיבלו פרוסת עוגת דבש עם ברכת שנה טובה ומתוקה (הגברים קיבלו בערב יום הכיפורים).

הגב' אברהמס עברה לפני הרבי, זכתה למבטו מאיר הפנים וקיבלה את פרוסת העוגה עם הברכה לשנה טובה ומתוקה. היא כבר התקדמה הלאה, לפנות מקום לממתינות בתור, כאשר הרבי סימן לה לשוב. הרבי נתן לה עוד פרוסה ואמר: "זה עבור תוספת חדשה למשפחה!".

האישה קפאה על מקומה בהלם. אפילו 'אמן' לא הצליחה להגות. מניין ידע הרבי את שאיפתה הכמוסה? וגם אם ידע, איך תתקיים ברכתו, כשהיא כבר בת ארבעים ותשע?!

שישה שבועות לאחר מכן החלה הגב' אברהמס לחוש איתותים שבמצב רגיל לא הייתה מתייחסת אליהם, אבל ברכת הרבי גרמה לה לפנות אל הרופא. זה היה ספקן, וגם כשהבדיקה אישרה את הבלתי-ייאמן, טען שחלה טעות ככל הנראה. ואולם בדיקה חוזרת אישרה: בני הזוג עתידים להיות הורים לעוד ילד.

עברו החודשים ובני הזוג נסעו בשעה טובה לבית היולדות. הבת, רחל, נשארה בבית. פתאום הטלפון צלצל. רחל ענתה ושמעה את מזכירו של הרבי דורש בשלום אימהּ. "היא בדיוק יצאה לבית היולדות!", השיבה בהתרגשות.

לאחר מכן התברר שבדיוק באותו רגע הגיחה לעולם תינוקת חמודה, שנקראה בנימינה, על שם אביו של רוברט, בנימין.

סגירת המעגל התקיימה בהושענא רבה הבא, תשמ"ו. בנימינה, בכינויה בקי, בת החודשיים הובאה אל הרבי, לקבל את פרוסת עוגת הדבש. פני הרבי האירו באומרו: "אני רואה שהבאתם את התוספת החדשה למשפחה!". דיאנה מלמלה דברי תודה, אך הרבי הצביע כלפי מעלה והשיב: "זה לא אני"...

בני הזוג אברהמס מאמינים כי ברכות הרבי מוסיפות ללוות אותם. אות לכך ראתה דיאנה כעבור שנים, כשבאה לבקר את בתה, רחל, המתגוררת בארץ, בעקבות אבנים בכליות שמהן סבל חתנם. האם-החמות הפעילה את קשריה כדי שהחתן ייבדק אצל הרופאים הטובים ביותר, אך הבעיה לא נפתרה.

כשעלתה למטוס בדרכה לשוב לניו-יורק הייתה אפופת עצב. היא באה מתוך רצון גדול לעזור, ולא הצליחה. אוי כמה חסר לה עכשיו חיוכו החם של הרבי, הרהרה. לוּ יכלה להיוועץ בו ולקבל את ברכתו...

מפיה נפלטה אנחה, וזו נקלטה על-ידי חסיד חב"ד, שבדיוק עבר לידה, בהציעו לנוסעים להניח תפילין. הוא שאל בעדינות לפשר אנחתה, והיא הזדהתה לפניו וסיפרה לו את אשר מעיק על ליבה.

החסיד אמר לה כי הרבי לא נטש חלילה את צאן מרעיתו, וכי גם היום אפשר להתקשר עמו על-ידי מחשבה, על-ידי כתיבת מכתב ושיגורו לציוּנו, או בעלייה לציוּן. הוא סיפר לה כמה סיפורים להוכחת דבריו. הגב' אברהמס הקשיבה בנימוס, אך לא התחברה לגמרי לדברים.

בטרם נפרד ממנה הציע לה החסיד להקשיב להתוועדות של הרבי מתוך הנגן שלו. הגב' אברהמס נענתה ברצון, הרכיבה את האוזניות ולחצה על כפתור ההפעלה. היא זכרה היטב את החוויה המיוחדת של ההתוועדות, שבה זכתה להשתתף.

מהנגן בקע קולו של הרבי המסיים קטע בשיחתו. לאחר מכן התחיל הקהל לשיר ניגון. ואז היא שמעה את הרבי מדבר אל אדם שניגש אליו. לתדהמתה זיהתה את קולו של בעלה. ופתאום שמעה את הרבי שואל: "מה שלום הבת רייצ'ל?". צמרמורת אחזה בה. מתוך אלפי שעות מוקלטות של התוועדויות הרבי, התנגן עכשיו בנגן הקטע שבו הרבי משוחח עם בעלה ושואל לשלום בתם!

"זה בדיוק מה שהייתי צריכה", מסיימת הגב' אברהמס את סיפורה. "ייחלתי לרגע אחד עם הרבי, וקיבלתי אותו בדרך המופלאה ביותר, בגובה שלושים אלף רגל. הייתי מאושרת. חשתי שאיני צריכה לדאוג, ושיהיה בסדר. ואכן, הכול הסתדר על הצד הטוב ביותר".

(על-פי 'הרבי שלי')
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.